Hoofdstuk 21

244 27 2
                                    

Thilmo was ondertussen al wat gekalmeerd en zat op een stoel op het terras te piekeren.'Mensen, echte mensen...' zuchte hij.'Ik kan het niet geloven...'.'Je hebt ons in gevaar gebracht Demi!' schreeuwde June.'Dit had een ramp kunnen zijn!'.'Maar het is geen ramp ofwel' zei Niels.'Je weet dat ze het moeilijk heeft met haar krachten, dus wees is niet zo streng voor haar'. June zuchte.'Hij heeft wel een punt' zei Julie.'Er is niets ernstig gebeurt'.'Dat is nog niet zeker' zei Jana die naast Thilmo stond.'Ja, onze kleine vriend de aardelf hier kan nog altijd gaan klikken' zei Oc.'Thilmo klikt niet' zei Sam.'Hoe weet jij dat nu?' vroeg Febe. Sam keek Thilmo in de ogen.'Oc, jij kunt angsten laten uitkomen, niet?' vroeg Sam grijnzend.'Angsten laten uitkomen?' vroeg Thilmo bang. 'Inderdaad' lachte Oc, die doorhad wat zijn plan was.'Sam, wat ga je...' vroeg Mia maar haar mond werd door Maarten dichtgehouden.'Ssst Mia, dit word leuk'.'Jongens...' zuchte Jana en rolde met haar ogen. Octaaf ging voor Thilmo staan.'Als je niemand verteld dat wij mensen zijn, moet Ocy hier je nachtmerries misschien niet laten uitkomen' grijsde Sam.'Thilmo keek bang naar June. Hij had dan ook duidelijk door dat zij de leider van de groep was.'Laat ze dit niet doen, ik smeek het je' zei hij met angst in zijn stem. June besloot het spel mee te spelen en slaakte een diepe zucht.'Ik weet niet hoor...' zuchte ze.'André, wat vind jij ervan?'.'Als hij zijn mond niet kan houden, waarom niet?' zei hij.'Dit word nog leuk' lachte Niels.'Laat hem maar eens zien wat mensen kunnen doen, Oc' lachte Demi.'Nee, alsjeblieft, ik zal zwijgen, belooft!' riep hij bang en probeerde weg te komen maar Febe en Jana hielden hem tegen.'Belooft?' vroeg Sam.'Ja, ik zweer het!' riep hij.'Laat hem maar gaan' zei June.'Aardelfen breken nooit een belofte'. Febe en Jana lieten Thilmo los en gingen weer bij de groep staan.'Wat doen mensen in het magische rijk?! Ik snap er niets meer van!'.'Doe is rustig' lachte Maarten.'We bijten niet ofzo'. We moesten lachen. 'Rustig maar Thilmo, je bent veilig' zei June.'Zolang je niemand iets verteld over ons tenminste'.'Nooit' zei hij en stond op.'Maar wat doen jullie hier? Waarom zijn jullie niet in jullie eigen wereld, aarde?'.'Wie zal het zeggen?' zei Febe.'Een vent met een wit masker bracht ons hier'. Thilmo deinsde geschrokken terug en staarde ons met grote ogen aan.'Wat?' vroeg Julie verward.'Jullie zijn geroepen door de hoge raad!' riep hij.'Dat is de grootste eer die er bestaat, en al zeker voor mensen, die zijn niet eens van deze wereld!'.'Thilmo rustig!' riep June en duwde hem weer op een stoel.'We zijn hier om prinses Amelia te redden oké'. Je kon duidelijk aan zijn gezicht zien dat hij in zijn hoofd aan het flippen was.'Ga je hem alles vertellen?' vroeg August verbaasd.'Dat lijkt me niet echt verstandig'.'Een lokale bondgenoot is altijd handig, niet? vroeg Sam.'Oké, wie stemt voor' zuchte June en stak haar hand op. Sam, Mia, Jana, Oc, Febe en Maarten staken hun hand ook op. 'Meerderheid wint' zei ze en draaide zich naar Thilmo.'Dit is wat er met ons gebeurt is...' begon ze.

De 12 kinderen(#1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu