'Dit is een absolute ramp!' riep koningin Anastasia.'Doe eens rustig Ana' zei koning Arorion.'De hoge raad is geroepen, ze brengen haar terug, echt waar'.'Het is onze dochter Aro!' schreeuwde de koningin.'Onze dochter is ontvoerd op haar eigen verjaardag! Kan dat jou dan niets schelen?!'.'Je weet goed genoeg dat ik zou sterven voor Amelia!' snauwde de koning.'Net zoals in zou sterven voor Aron'.'De hoge raad is gearriveerd, mijn heer de koning' zei een wachter en boog voor het koningspaar.'Ze wachten in de grote zaal'.'Oké, je kunt gaan' zei Aro en keek naar zijn vrouw.'Kom op zijn minst mee naar de grote zaal'. Ze zuchte.'Oké, prima'. Het koningspaar wandelde in sierlijke passen door de gangen van het paleis.'Weten jullie al waar Amelia is?'. Prins Aron, die 3 jaar jonger was dan zijn oudere zus, stond voor zijn ouders met trieste ogen.'We doen er alles aan om haar terug te halen Aron' zei Ana.'Weet ik...' zuchte hij met trieste blik.'Weet je wat' zei Aro. 'Jij mag mee naar de grote zaal waar je moeder en ik met de hoge raad gaan praten'.'Echt?' vroeg hij verbaasd.'Op de voorwaarde dat je stil zal zijn' zei zijn vader.'Belooft' zei hij en pakte zijn moeders hand vast. Even later kwamen de 3 aan bij de grote zaal.'Wees gegroet hoge raad' zei de koning en maakte een kleine buiging samen met zijn vrouw en zijn zoon.'Gegroet koning Arorion' zei 1 van de 5 mannen in lange zwarte gewaden en witte maskers.'We weten waarom we geroepen zijn'.'Kunnen jullie ons helpen onze dochter terug te krijgen?' vroeg de koning wanhopig. 'We wisten dat dit eraan zat te komen, mijn heer de koning' zei de man met zware stem.'Daarom hebben we voorbereidingen getroffen'.'Jullie weten hoe we haar kunnen vinden?' vroeg de koning.'U zult haar niet vinden, de 12 uitgekozenen zullen haar vinden en bevrijden' zei de man.'De 12 uitgekozenen?' vroeg Aro verward. 'Twaalf wezens uit een andere wereld, uitgekozen door ons om deze taak te vervullen' zei de man.'Deze wezens dragen de naam 'mensen''.'Ik ben wel bekent met die soort' zei de koning. 'Maar het is een zeer nutteloos ras, ze bezitten geen enkele vorm van magie'. 'Deze 12 mensen bezitten meer magie dan de krachtigste magiërs uit het Oosten' zei de man.'Ze zullen slagen in hun taak'.'Als de hoge raad er vertrouwen in heeft dat deze 12 mensen zullen slagen, vertrouw ik er ook op' zuchte de koning.'Maar mag ik op zijn minst de namen van deze mensen?'.'De namen kun je krijgen, al zal je er niet veel aan hebben' zei de man.'Ze hebben ieder een andere naam in onze wereld'.'Dat zal mij niet stoppen om ze te vinden' zei Aro streng.'Dat hadden we wel van je verwacht' zuchte de man.'Wij verbieden je ook niet om ze te zoeken, maar wij zullen er alles aan doen opdat je ze niet vind'. Hij draaide zich om naar de 4 anderen en ze teleporteerden samen weg.'Denk je echt dat ze Amelia zullen vinden?' vroeg Aron.'Ik zal er alles aan doen deze 12 mensen te vinden' zei Arorion.'Al is het het laatste wat ik doe'.
JE LEEST
De 12 kinderen(#1)
FantasiDit is het verhaal van 12 mensen, 6 meisjes, 6 jongens. Mensen van 16 jaar oud, geboren in hetzelfde jaar, elk een andere maand. Allemaal ontdekken ze dat ze krachten hebben op hun 16de verjaardag. Elk van hen is uniek. Ze werden uitverkoren door de...