Hoofdstuk 16

334 33 1
                                    

'Op de eerste dag!' riep June lachend. 'Op de eerste dag!' riepen de anderen en heften hun glazen hoog in de lucht. Het was leuk geweest en iedereen wist nu iedereens echte naam. Het was net of we met een grote groep vrienden op vakantie waren. We waren even vergeten dat het lot van de wereld op onze schouders ruste. 'Morgen noemen we elkaar wel bij onze maand oké' zei June.'Het is beter als niemand weet wie we echt zijn'.'Wie zijn we dan echt?' vroeg Mia.'Wij zijn de uitgekozenen' zei June.'Al weten wij niet wat dat betekent, de wezens hier weten dat wel'.'Ik vind het maar niets als je wezens zegt' zuchte Demi.'Geen zorgen, de meeste zijn zachtaardig'. 'De meeste?' vroeg Jana met grote ogen. 'Het komt wel goed' zei August. 'Heb een beetje vertrouwen in onze nieuwe leider. June lachte.'Bedankt August, maar Jana heeft een punt, het zal niet makkelijk worden'.'Mooie motivatie' zuchte Oc.'Het zal niet makkelijk worden, maar samen kunnen we alles aan'. We lachten.'En als het moeilijk word, hebben we elkaar en onze gaven om ons te beschermen'.'Dat is gesproken' lachte Febe.'Ik wist niet dat jij zo'n leiders-type was' lachte Julie. 'Wist ik ook niet' lachte ze. Na het eten praatten we tot de deuren verschenen en we naar onze kamers werden gestuurd door onze elfjes.

De volgende ochtend ging er een soort alarm af. De elfjes vlogen in het rond in de grote hal en iedereen kwam uit zijn kamer.'Wat gebeurt er in Gods naam?!'. Er opende zich een grote poort. 'De magische wereld...' zuchte June.'Hij gaat open'. Het alarm stopte en in de poort verscheen een soort portaal. Naast de poort was een soort bedieningspaneel verschenen waar June ging voor staan.'Dit heb ik in een visioen gezien' zuchte ze. Sam kwam naast haar staan en keek naar het paneel.'Ik denk dat ik weet hoe het werkt' zei hij en begon allerlei dingen in te tikken. Het portaal sloot en hij keek naar June.'Dit ding kan ons overal heen teleporteren'.'Overal?' vroeg Julie verbaasd en kwam erbij staan.'Overal in het magische rijk' zei hij en tikte nog een paar knopjes in. Er verscheen een grote 3D kaart op de ronde tafel.'Wow' zuchten we.'Dus dit is die magische wereld' zei Mia.'Zouden er ook eenhoorns zijn?'.'Mia toch' lachte André en ging naast haar staan. 'Eenhoorns bestaan niet'. Hij keek naar Sam.'Toch?'.'Daar zou ik niet zo zeker van zijn' zei August.'Jij hebt dan wel op je kracht geoefend, wij hebben de hele tijd in de bib gezeten'.'Eenhoorns bestaan?' vroeg André verbaasd. June lachte.'Daar kun je zeker van zijn'. June ging voor de ronde tafel staan en keek naar Sam.'Kun jij de stip aanzetten?'. 'De stip?' vroeg Niels verward. Enkele seconden later stond er een flikkerde stip op de kaart.'De stip geeft onze positie aan' zei Sam.'Of eigenlijk de positie van onze elfjes en hun kleuren'. 'Dus hiermee kun je elk van ons opsporen?' vroeg Oc verbaasd.'Ja zo kun je het zien ja' zei Sam.'Zolang als je je elfje hebt, kunnen we je altijd vinden' zei June.'Oh kijk, daar is het paleis, kun je inzoomen Sam?'.'Natuurlijk' zei hij en tikte wat knopjes in. Op de tafel verscheen een groot 3D beeld van een prachtig paleis.'Daar woont de koninklijke familie van het magische rijk'.'De koninklijke familie?' vroeg Julie verward.'Wat zijn dat?'.'Feeën' zei August.'Echte feeën?!' lachte Mia enthousiast.'We kunnen er is gaan kijken als jullie willen' zei June. 'Ja, dat zou echt leuk zijn' zei Niels.'Niet Demi?'.'Ja, hoeveel keer krijgt iemand de kans een fee te zien' zei ze.'Als in een echte fee'.'Je hebt de groep gehoord Sam' lachte June.'We gaan naar de hoofdstad van het magische rijk, Famalia'.'Komt in orde' lachte Sam en tokkelde op het bedieningspaneel. Er verscheen een portaal in de poortopening. June ging voor de poort staan.'Denk eraan, onze namen zijn onze maanden en hou je elfje dicht bij'. Ze stapte door het portaal en de rest volgde. Even later stonden ze alle 12 aan de rand van Famalia.

De 12 kinderen(#1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu