'Zie jij al iets?' vroeg André van beneden.'Nee, niets te zien!' riep Mia van boven op de container vormige boxen.'Zal ik weer naar beneden komen?'.'Ik weet niet eens hoe je daar op komt' zuchte André.'Hoe ga je er in hemelsnaam afgraken?'.'Ik heb wel een ideetje' lachte Mia en keek naar Kiwi. 'Ben je er klaar voor meid?'. Kiwi vloog rondjes rond Mia en liet een groenig stof op haar achter.'Ik kom naar beneden!' riep Mia en sprong van de boxen af. Maar ze viel niet, integendeel, ze vloog!'. Ze landde op sierlijke wijze en maakte een buiging. 'Tada' lachte ze.'Mia ben je helemaal gek geworden!' riep André.'Straks was je dood geweest!'.'Maar ik ben niet dood, ofwel?' lachte ze.'Maar hoe wist je dat het zou werken?' vroeg hij verward.'Sam is niet de enige met trucjes hoor' lachte ze en wandelde verder.'Kom je nog?'. André zuchte en wandelde achter haar aan.
'Waarom wou je bij mij in de groep?' vroeg Febe verward toen ze om zich heen keek.'Gewoon' zuchte June. 'Gewoon?' vroeg Febe en keek haar aan.'Jij bent de enige met familie hier en je gaat niet eens met haar op stap'. June lachte.'Jij weet beter dan wie dan ook dat er iets moois bloeit tussen Julie en Maarten'.'Je hebt een visioen over ze gehad ofniet?' lachte ze.'Misschien' zei June en keek verder.'Maar zij zijn niet de enige tortelduifjes van het centrum hoor'.'Tegen wie heb je het' lachte Febe. 'Ik zie het beter dan jou'.'En wat zijn jou voorspellingen dan, Cupido?' vroeg June lachend.'Nou Maarten en Julie kunnen wel een mooi stel vormen, al zal dat even gaan duren' zei Febe. 'Demi en Niels daarentegen'. We lachten.'Zelfs een blinde rat kan zien dat die een stel worden' lachte Febe. 'Je moest is weten wat ze op dit moment aan het doen zijn' lachte June.'Ze zijn aan het kussen ofniet?' vroeg Febe. 'Ja best smerig eigenlijk' zuchte June.'Die gaan dus niets vinden' lachte Febe. 'Maar jij gaat ook nog in de knoei komen hoor'.'Hoe bedoel je?' vroeg June verward.'Je ziet het echt niet hè?' vroeg Febe lachend.'Er zijn 2 jongens die stralen van verliefdheid'.'Wacht, verliefd op mij?' vroeg June verbaasd. Febe lachte.'Oh June, je gaat nog voor een moeilijke keuze komen te staan'.
'Waarom moesten wij nu weer samen?' vroeg Oc klagend.'Niet te geloven wat Febe gezegd heeft' mompelde Jana in zichzelf.'Wat heeft Febe gezegd?' vroeg Oc, die het niet had mogen horen.'Oh, niets' zei Jana.'Ze zat er toch hopeloos naast'. Oc stopte met rondkijken en keek naar Jana.'Wat heeft ze gezegd?' vroeg hij nog eens.'Febe heeft me gekoppeld met iemand van de groep' zuchte Jana.'Maar ze zit er zo hopeloos naast, we zouden nooit iets worden. Ik wil tenminste niets met hem'. Oc begon te lachen.'Gast, Febe heeft liefdeskrachten' lachte hij.'Wat zij zegt, gebeurt'. Jana zuchte.'Daar vreesde ik al voor'.'Aan wie heeft ze je gekoppeld dan?' vroeg Oc lachend.'Dat gaat jou niets aan' zei ze en deed alsof ze verder zocht.'Klein kind' zuchte Oc en zocht verder.'Niet te geloven dat Febe echt gezegd had dat Octaaf en ik een koppel worden...' dacht Jana.
JE LEEST
De 12 kinderen(#1)
FantasyDit is het verhaal van 12 mensen, 6 meisjes, 6 jongens. Mensen van 16 jaar oud, geboren in hetzelfde jaar, elk een andere maand. Allemaal ontdekken ze dat ze krachten hebben op hun 16de verjaardag. Elk van hen is uniek. Ze werden uitverkoren door de...