Hoofdstuk 25

223 25 0
                                    

'Wat ga je doen August?' vroeg Sam verbaasd.'Een trucje dat ik van Mia geleerd heb' zei August en liet Bister rond hem vliegen.'Denk je echt dat elfenstof je kan laten vliegen?' vroeg Sam half lachend.'Ik denk niet Sam, ik weet' zei August en zette Bister terug op zijn schouder.'Let op'. Hij begon te zweven en Bister cirkelde rond hem heen. Sam staarde hem verward aan. 'Nee, dit is wetenschappelijk niet mogelijk' zuchte Sam verbaasd.'Gast, er is hier niets wetenschappelijk te verklaren' zei August en ging op een toren van grote kisten staan.'Zie je de praalwagen?' vroeg Sam nog steeds wat verward.'Ja, hij staat een paar rijen verder' lachte August.'Vlieg je mee?'. 'Mensen zijn niet gemaakt om te vliegen' zei Sam.'Ook niet om magische krachten te hebben' zei August.'Of feeën prinsessen redden'. Sam zuchte. 'Je hebt hem gehoord Oker' zuchte hij. Oker begon rond Sam te vliegen en liet overal elfenstof achter. Langzaam begon Sam te zweven en met begeleiding van Oker vloog hij naar August.'Oké, dus waar is die wagen?' vroeg hij terwijl hij probeerde te landen. August moest lachen om zijn gestuntel.'Jij kan echt niet vliegen' lachte hij.'Dat hoef ik ook niet' zuchte hij en keek rond.'Waar staat die wagen?'.'Daar' zei August en wees naar een versierde hoop wat verderop. Ze vlogen erheen en landden op de wagen.'Dus dit is de plaats waar Amelia stond toen ze werd meegenomen' zuchte Sam en ging op de wagen staan.'En toen kwam die man uit het niets en pakte haar vast'. 'Zoals dit?' lachte August en tackelde Sam onderuit.'Hey!' riep Sam en duwde hem van de wagen af.'Ik was de beste voetballer van mijn leeftijd in mijn regio, niemand tackelt mij!'. August kwam al snel weer boven vliegen en landde op de wagen.'Het was een grapje hoor' lachte hij.'Heb eens gevoel voor humor'. Sam zuchte en keek rond.'We moesten de anderen maar eens waarschuwen dat we de wagen gevonden hebben, niet?'.'Dat is waarschijnlijk wel het beste' zei August en keek naar Bister.'Zoek de anderen en breng hen hierheen'.'Jij ook Oker' zei Sam. De elfjes vlogen weg en de jongens bleven alleen achter.'Ik weet wel wat je voelt voor June' grijnsde August plots.'W-wat?' vroeg Sam verdwaasd.'Ik heb een flashback gehad naar de eerste keer dat je haar zag, meteen raak zo te zien'. Sam bleef uitdrukkingsloos voor zich uit staren. 'Als je het haar vertelt, maak ik je af' snauwde hij.'Ik dacht er eerder aan om dit onderling uit te vechten' lachte August. Sam keek hem verward aan. 'Jij hebt ook een oogje op June, ofniet?'. Hij lachte.'Maar uiteindelijk kan er maar 1 ze krijgen'.'Dat zal ik zijn' zei Sam. August lachte.'Laten we er iets aan vastmaken, oké?'.'Als in een weddenschap?' vroeg Sam.'Ja' zei August.'Als je er zo zeker van bent dat je wint'.'Prima' lachte Sam.'Waar wedden we voor?'.

De 12 kinderen(#1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu