De wind blies door Demi's haren toen ze op het dek stond te kijken naar de golven.'Wat doe je?' vroeg Niels en sloeg zijn armen om haar middel. Ze keek naar het hoofd dat op haar schouder lag en keek toen terug naar de zee.'De kou kalmeert me' zei ze en keek naar Sneeuw die naast haar op de balestrade zat.'Kom je niet mee naar binnen?' vroeg Niels.'Jij mag dan wel geen kou voelen maar ik wel'. Demi rolde met haar ogen.'Ik heb je ook niet gevraagd om hier te komen staan hoor'.'Weet ik' lachte Niels en kuste op haar wang. Bruin en Sneeuw vlogen cirkels om elkaar heen en speelden op het dek. Demi lachte en keek Niels aan. 'Wanneer dacht je het de groep gaan te vertellen?'.'Wat vertellen?' vroeg Niels lachend en kuste haar op haar mond. 'Vertellen over ons' zei Demi en keek weer naar de zee.'Ik hou niet van geheimen'.'Ik denk dat de rest wel al weet dat wij iets hebben zonder dat wij het ze zeggen hoor' lachte Niels en legde zijn hoofd weer op haar schouder.'Toch lijkt het me beter als we ze het zeggen'.'Wat had ik nu gezegd, geen elfen laten rondvliegen!' snauwde de kapitein en joeg Sneeuw en Bruin weg.'Ze waren gewoon wat aan het spelen' zei Niels.'Spelen ofniet, ik wil geen elfjes op mijn dek begrepen' snauwde hij.'Josh! Het dek!'. Josh kwam met een emmer en dweil aanlopen en begon meteen het dek te poetsen. Sneeuw en Bruin waren braaf terug op de schouder van hun eigenaren gaan zitten en keken nu naar Josh.'Wat zitten Julie zo te kijken?' vroeg hij en dopte de dweil in de emmer.'Hoe oud ben jij eigenlijk Josh?' vroeg Demi nieuwsgierig.'56 seizoenen oud' zei hij en dweilde verder.'Sam zei al dat ze hun leeftijd in seizoenen meten' zuchte Niels en begon het uit te rekenen.'Maar dan ben je nog maar 14'. 'Dus?' vroeg hij verward.'Als je de stam verraad word je weggestuurd, of je nu 12 of 21 bent'.'Maar jij hebt je stam niet verraden' zei Demi.'Ofwel?'. Hij keek hen met zijn grote groene ogen aan. 'Wie heeft jullie dat verteld?'.'We hebben onze bronnen' lachte Niels. 'Maar we weten in ieder geval zeker dat jij het niet hebt gedaan'.'Vertel dat de stam maar' zuchte hij.'Ik wed dat ze staan te popelen om te horen dat ik ontschuldig ben'.'Ooit ga je terug naar je stam en zal je onthaald worden als held' zei June die plots op het dek stond.'Maar daarvoor moet je geduld hebben en ons helpen'.'Hoelang sta je daar al?' vroeg Demi verward.'Lang genoeg' zuchte ze.'We hadden inderdaad wel al onze vermoedens en mijn visioenen maar ik zou het toch ook officieel maken met de groep'.'Ja June' zuchten ze.'Visioenen?' vroeg Josh verbaasd.'Ben jij een magiër uit het Oosten? Een waarzegger?'.'Nee, maar ik kan wel de toekomst zien' zei June en keek hem aan.'Je zult een held worden als je ons helpt, dat beloof ik'.
JE LEEST
De 12 kinderen(#1)
FantasyDit is het verhaal van 12 mensen, 6 meisjes, 6 jongens. Mensen van 16 jaar oud, geboren in hetzelfde jaar, elk een andere maand. Allemaal ontdekken ze dat ze krachten hebben op hun 16de verjaardag. Elk van hen is uniek. Ze werden uitverkoren door de...