56.My Heart Will Go On (Carl)

18 3 0
                                    

Ik rende door de rook en door de vlammenzee. Matthew rende naar me toe en hij schreeuwde dingen tegen me. Ik was in shock en kon niets uitbrengen en niets horen. Ik keek wel om me heen, maar het had geen nut. Ik rende achter Matthew aan en zag Ava op de grond liggen. Er lag een halve muur op haar, maar ze leefde nog. Eerlijk gezegd leek het erop dat ze enorm geluk had. We schoven de stenen van haar af en trokken haar omhoog. Ze had geen pijn en alleen wat schrammen. We renden de straat door en zagen door de ramen van huize Bones dat Nora een zombie was geworden. We zagen dat ze op de trap lag met een groot gat in haar hoofd, maar haar hersenen waren niet geraakt. Ze stond op en liep de woonkamer in. Ik sloot mijn ogen en rende door achter Matthew aan. We zagen Doug met een auto rijden en renden op hem af. Hij stopte doordat hij onze zwaaiende armen zag en we stapten bij hem in. We reden weg en ik keek achterom. Ik zag Matthew en Ava op de achterbank elkaar omhelzen met daarachter een brandende zone. 

We reden over de weg die ik nog kende. We waren net weg van de zone, maar ik wist dat dit de weg was naar de camping. Ik vroeg me af hoe het daar nu was, wat als we daar waren gebleven en we het hadden opgeknapt. Wat als we er nooit weg waren gegaan. Misschien had Lily dan nog geleefd en misschien nog vele anderen, maar misschien was het ook wel heel anders gelopen. Misschien wil ik het niet weten en mijn gedachten werden opgehouden door het geluid van een pruttelende motor.

'Wat is er?' vroeg Matthew en ik stapte samen met Doug uit.

We deden de motorkap open en zagen eerst alleen veel rook.

'Er is wat bedrading door gebrand. Ik ben bang dat we niet verder gaan komen dan hier.' zei Doug.

'Shit.' zei ik.

'Zeg dat wel.' zei Doug die over zijn kin schraapte.

Ik keek om me heen en wist dat we dicht bij het oude kamp van Matthew waren.

'Hey, Matthew. Was hier het oude kamp niet in de buurt?'

Matthew knikte en hield Ava's hand stevig vast.

'Laten we ergens heen gaan om te schuilen. Het wordt al een beetje donker en ik heb geen zin om midden op de weg te gaan slapen.' zei ik.

'Inderdaad. Laten we hier weg gaan.' zei Matthew

'Waar gaan we heen?' vroeg Ava.

'Ons eerste kamp.' zei ik en we liepen met zijn vieren de weg over.

Ik zat op mijn kamer en Lily zat naast me.

'Je moet wel weten dat ik niet al te lang kan blijven.' zei ze.

'Dat weet ik. Ik wilde je alleen zo graag zien. Ik ben te verliefd op je.'

'Te verliefd?'

'Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik ... Ik ...' 

'Zeg maar niks.' zei Lily en ze hield haar hand tegen mijn wang aan.

Ze zoende me op mijn mond en ik zag letterlijk vuurwerk in de duisternis terwijl ik mijn ogen sloot. We raakten los van elkaar en er schoot iets door mijn gedachten.

'En Nathan?'

'Nathan?' vroeg Lily.

'Ja, je had toch wat met hem?'

'Niet meer, niet sinds die Ann. Hij heeft me laten zitten voor haar en nu wil hij me terug, hij kwam erachter dat ze hem niet zag zitten. Te laat.' vertelde Lily me.

'Oké.' zei ik en ik keek haar met een verliefde glimlach aan.

We kwamen in het donker aan bij een opengeslagen poort.

'Is dit het?' vroeg Ava.

Ik knikte en ik liep naar binnen.

'Carl?' vroeg Ava die me probeerde tegen te houden.

'Laat hem maar even.' zei Matthew. 

Er rolde een traan over mijn wang en ik zag de drie graven van de mensen die we verloren hadden. Ik draaide me weer om en liep naar de anderen toe.

'We moeten hier niet zijn.' zei ik.

'Hoezo dan? Is het niet meer veilig?' vroeg Ava.

'Dat weet ik niet, maar het verleden wat ik hier heb is niet waar ik aan herinnerd wil worden. Het doet me te veel pijn.'

'Dat snappen we.' zei Doug.

Ik liep voor ze uit en ze liepen achter me aan. Niet wetende waar we heen gingen. Plots hoorden we dat er een grote zware truck naast ons tot stilstand kwam. Met piepende remmen zagen we een grote truck voor ons en we stonden met open mond te kijken. Een man stapte uit en glimlachte naar ons.

'Jack Marsch is de naam. Ik ben een soldaat uit het leger. Mike Welles heeft me gestuurd, dat moet jullie wat zeggen niet?' vertelde hij terwijl hij voor ons stond en de lampen van de truck ons verblindden. 'Gaan jullie mee? Jullie zullen je oude groep vast weer willen zien, niet?'

Iedereen knikte en we stapten achterin de truck. Daar zaten Sarah en Roger Bones en iedereen omhelsde hen.

'Gelukkig. Jullie leven nog!' riep Sarah tegen ons en iedereen was blij ze weer te zien.

'Je weet dat-' vroeg ik, maar Sarah gaf al antwoord.

Sarah knikte en ik keek met medelijden naar haar. Ze pinkte een traantje weg.

'Niets meer aan te doen.' zei ze en ik sloeg een arm om haar heen terwijl de truck weg reed.

Even later stopte de truck en we stapten uit. We zagen een tentenkamp met een hek eromheen. Het was een soort van quarantaine zone waar mensen overleefden. Mike stond samen met Linda bij de poort om ons te ontvangen. Ik liep naar hem toe en omhelsde hem. Linda kwam me ook omhelzen en het voelde alsof ik herenigd was met mijn familie en zo beschouwde ik ze ook. Iedereen omhelsde elkaar.

'Is Nathan ook hier?'

Mike knikte en ik zag Nathan lopen, maar er liep ook iemand achter hem. 

'NATHAN!' riep ik en ik rende naar hem toe om hem te omhelzen. 

Als de apocalyps me iets had gegeven dan was het wel de vernieuwde vriendschap met Nathan. Nathan glimlachte met tranen in zijn ogen naar mij en ik keek hem verward aan.

'Wat is er?' vroeg ik en hij stapte opzij.

Ik zag wie er achter hem stond en er kwam een glimlach op mijn gezicht. De tranen schoten in mijn ogen en ik was nog nooit zo blij geweest om iemand te zien.

'Lily?!' 

Ze lachte naar me en ik omhelsde haar. Het voelde alsof alles nu weer goed was. Ik had mijn beste vriend en mijn vriendin terug. Ik kon niet beter wensen.

Cast:

Starring

Gary Weeks as Mike Welles

Rachel Shelley as Darlene Carter*

Juliana Harkavy as Lara*

Cameron Deane Stewart as Nathan

Gary Lightbody as Carl

Julian Morris as Matthew

Rebecca Mader as Linda Hills

Santiago Cirilo as Louis Tironta*

Also Starring

Brina Palencia as Lily

Eric Keenleyside as Doug

Nicole Munoz as Ava Woods

Emily Kinney as Sarah Bones

Skyler Gisondo as Roger Bones

Wesley Snipes as Jack Marsch

Guest Starring

Elizabeth Mitchell as Nora Bones (Zombie)

* = Not Appearing (Niet te zien)

Deaths:

Geen

Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu