Ik lag in een slaapzak in een tent en het regende hard. Het water stroomde de tent in en naast mij lag mijn zusje Mika. Zij kon tenminste slapen, maar ik lag wakker van de regen. Naast onze tent stond nog een tent en daar zat mijn tante Carly in. Van haar heb ik sinds gister avond niks gehoord dus ik denk dat zij ook slaapt. Ik heb geen idee hoe laat het is, maar ik hoor de vogels al weer fluiten die ik normaal s'morgens ook hoor fluiten. Ik zie het alleen niet licht worden, omdat de regen met bakken uit de lucht komt. Ik draai me nog een keer om en ga met mijn rug naar Mika liggen. Dan voel ik een vinger tegen mijn schouderblad tikken. Ik draai me om en zie dat er twee licht blauwe ogen mij aankijken. Mika is wakker en ik snap wel waarom. Het water is naar haar toe gestroomd en ze zal wel klets nat zijn dacht ik bij mezelf.
'Lekker geslapen?' vroeg ik haar.
Ze hield haar schouder op en er verscheen een lach op haar gezicht. Het was zo'n geruststellende lach die je altijd van oude mensen ziet als je ze lang aanstaart ofzo. Ze is mijn kleine zusje en ik voel dat ik haar moet beschermen, maar in deze ochtend veranderde alles. We lagen met zijn tweeën een kwartiertje naar boven te staren naar de bovenkant van de tent. We genoten van de rust, maar toen hoorden we gegrom van de tent naast ons en kropen we de tent uit. We zagen dat de tent van Carly opengescheurd was en er kwam alleen nog maar een blote rug uit de tent.
'Carly?' vroeg Mika en ik sloeg mijn hand voor haar mond.
De man kwam overeind en liep op ons af. Ik rende terug de tent in en duwde Mika aan de kant. Ik pakte een zakmes uit het voorvakje van mijn tas en op dat moment hoorde ik een gil. Ik keek op en omhoog naar de bovenkant van de tent en dacht bij mezelf dat het niet was wat ik dacht. Ik liep naar buiten en het was precies wat ik dacht. Ik stak de zombie in zijn hoofd dood en tilde Mika op aan haar ene arm, maar in haar andere was ze gebeten.
'Het komt goed, we gaan een veilige haven vinden en dan komt echt alles goed, oké?'
Mika knikte en ik kon in haar ogen zien dat ze zelf wist dat ze dood ging, maar ik wilde het niet geloven en zette haar tegen een boom. Ik pakte mijn rugzak en brak de tent af. Ik pakte de tent in en keek toen in de andere kapotte tent. Carly was opengescheurd en ik stak mijn mes in haar hoofd. Ik keek Mika aan die vragend naar mij keek, maar ik zei niks en pakte haar op en we liepen samen het bos in. Daar liepen we dan, door het bos met al die enge beesten om ons heen en natuurlijk ook nog die vleesetende mensen. Ik durfde Mika niet los te laten, omdat ik wist dat ze dan niet meer overeind zou komen.
'Hou vol.' zei ik nog tegen haar, maar ze sloot haar ogen en ik keek haar verdrietig aan.
'Wat doe je me aan, Mika?'
Ik liet haar los en onder een grote eik lag ze bewegeloos op de grond.
'Dit kan toch niet waar zijn?'
Ik begon te huilen en ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik liet mijn kleine zusje achter in het bos en liep zelf verder. Ik wist niet meer waar ik nu nog heen kon. Toen vond ik een dode politie agent op de grond en pakte zijn wapen af. Er lag een tas naast hem en daar zat wat eten in en ook nog wat kogels. Ik pakte alles mee en deed het in mijn rugzak. Ik zag dat naast hem een machete lag en die pakte ik ook mee, want met dat zakmesje van mij kan ik niet snel zombies uitschakelen. Toen hoorde ik gegrom en rende ik weg door het bos. Uiteindelijk kwam ik bij een hut uit en ik bedacht me geen moment. Ik rende naar de deur en sloeg hem open. Ik ging naar binnen en deed de deur weer dicht. Het hutje was compleet verlaten en ik dacht dat het van een boswachter zou kunnen zijn. Waarschijnlijk is alles leeg. Iedereen is gevlucht voor de zombies en waarschijnlijk naar andere steden gegaan. Die hebben het vast niet net zo goed als de mensen in deze stad. Ik barricadeerde de deur met een boekenkast die er naast stond. Ik ging even rustig op de bank zitten, maar toen hoorde ik geklop. Ik schrok me helemaal dood en sprong van de bank af.
'Wie is daar?' vroeg een stem en plots zag ik dat er iemand voor het raam tevoorschijn kwam. Ik rende naar de keuken en zag dat er een achter deur was. Ik deed hem zachtjes open en weer dicht, maar toen ik me omdraaide stond er een man voor me.
———————————————————————————————————————————————————
Cast:
Starring
Gary Weeks as Mike Welles*
Debi Hett-Kimsey as Brenda*
Charles Mesure as John Carter*
Rachel Shelley as Darlene Carter*
Juliana Harkavy as Lara
Cameron Deane Stewart as Nathan*
Also Starring
Emily Rudd as Mika
Kirk Acevado as Onbekende Man
Guest Starring
Body only as Carly
Body only as Politie agent
* = Not Appearing (Niet te zien)
Deaths:
Carly
Mika
JE LEEST
Dark World
Horror*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...