34.Staying Save (Doug)

25 2 0
                                    

Ik stond midden op de dag te werken aan een auto. Ik had hem bijna zo klaar dat we er mee weg konden rijden. Die nieuwe kwam naar me toe. Aiden heette hij volgens mij. 
'Hoi, mijn naam is Aiden, hoe heet jij.'
'Zeg maar Doug. Welkom hier. Heb je het al naar je zin?'
'Ja hoor. Dit is fijner dan daarbuiten, geloof mij maar.'
'Dat geloof ik graag.'
'Wat ben je aan het doen, Doug. Als ik vragen mag.'
'Ik ben deze auto aan het repareren. We moeten hier weg kunnen of verder weg zodat we eten en andere spullen makkelijker hierheen kunnen halen.'
'Aha, dat is een goed idee. Nog een fijne dag, Doug.'
'Dank je. Jij ook.'
Hij knikte en liep weg. Ik zag hem naar de ziekenboeg gaan en ik liep naar Mike's huis.

We reden samen over de weg. Mijn vrouw Paula zat naast me en we waren op vakantie in Spanje. Het duurde twee dagen. Toen kwam ze naar me toe en zei ze dat ze zich niet lekker voelde. We zijn naar huis gereden en in het ziekenhuis kregen we het te horen. Ze was al een tijdje misselijk en draaierig, maar ze had kanker. We reden naar huis en de hele weg naar huis hadden we niet gepraat. Ik heb haar thuis een bad klaar gemaakt en ik ging daarna beneden zitten. Toen ik weer naar boven ging en haar uit bad wilde helpen vond ik haar. Ze lag in bad met haar ogen dicht. Ik liet het leeglopen en droogde haar af. Ik trok haar kleren aan en belde het ziekenhuis. Ik vertelde dat het al te laat was om nog een behandeling te starten. Zo snel ging het leven voorbij en moest ik alleen verder.

Ik liep bij Mike naar binnen. Mike zat met Lara, Darlene en Maggy op de bank.
'Hey, Doug. Wat kan ik voor je doen?'
'Het is Aiden. Hij is toevallig overal in geinteresseerd.'
'Hoe bedoel je?' vroeg Lara.
'Hij stopt zijn neus in alles wat hij kan vinden. Hij wil van alles weten hier wat er gebeurt.'
'Ja, ze zijn erg nieuwsgierig.' zei Lara.
'Linda is oké en ook Mary wel, want die is bij Thomas. Ik weet alleen niet wat ik van de rest moet denken.'
'Ik heb het gevoel dat het vooral Aiden is. Hij moet gewoon weten wat er hier allemaal gebeurt. Hij wil ook zijn groep veilig houden.' zei Darlene.
'Ik weet trouwens niet wat ze gaan doen als ik ze vertel dat er buiten een gek rondloopt die ons elk moment kan vinden en alles over hoop schieten.' zei Mike.
'Dan moeten we ervoor zorgen dat het hier wat veiliger wordt. Misschien moet Brad op de bus gaan staan ofzo. Ik zeg maar iets.'
'Ja, dat is wel een idee, Doug. Laten we het eens overleggen met de groep. In ieder geval met de mensen waarmee we kunnen overleggen.'
'Ik ga met je mee, Mike.' zei ik.
We liepen samen de deur uit en liepen naar het huis van de Woods.

We klopten aan en Brad deed de deur open. 
'Wat kan ik voor jullie doen?' vroeg hij.
'We wilden even wat overleggen.' zei Mike.
'Oké, kom erin.' 
We liepen naar binnen en Mary en Thomas zaten samen op de bank.
'We moeten het hier veiliger maken.' zei Mike.
'Daar ben ik het mee eens. We hebben al wat meer wapens, maar Kay staat daar alleen.'
'Inderdaad, zou jij dat niet willen doen?' vroeg ik.
'Ik wilde het zelf al zeggen.' zei hij glimlachend. 'Natuurlijk, dan heeft Kay ook wat meer vrijetijd.'
'Oké, dat is mooi om te horen.' zei Mike.
'Ik regel het wel met hem.' zei ik.
Mike knikte en bleef achter. Ik liep naar de bus toe en Kay zat op een stoel bovenop de bus.
'Hey. Brad gaat het samen met jou de wacht houden. Dan kunnen jullie elkaar afwisselen.'
'Oké, ik kan het echt makkelijk alleen, maar ik vind het best. Dan kan ik de nieuwen nog wat beter leren kennen.'
Ik knikte en liep weg. Nathan kwam toen naar me toe.
'Hey, Doug. Kun je me helpen met de kraan in ons huisje. Volgens mij is hij niet goed aangesloten.'
'Ik loopt met je mee.'
We liepen naar ons huis toe want ik en Nathan deelden er één. Matthew officieel ook, maar die ligt in de ziekenboeg. 

Na het repareren stond Nathan al te trappelen om te douchen. Ik ging op de bank liggen en sloot mijn ogen. Paula heeft nooit echt geleden toen ze doodging. Ze is stil ingeslapen en ik heb ook niet meer gemerkt dat ze pijn had. Ik heb het laten rusten en ben verder gegaan in het leven. Ik kan de mensen in deze zone helpen met overleven. Ze hebben me nodig en ik geef nog lang niet op.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cast:

Starring

Gary Weeks as Mike Welles

Rachel Shelley as Darlene Carter

Juliana Harkavy as Lara

Cameron Deane Stewart as Nathan

Julian Morris as Matthew*

Jamie Dornan as Brad Woods

Also Starring

Kyla Kennedy as Maggy Carter

Eion Bailey as Thomas Woods

Eric Keenleyside as Doug

Jarod Joseph as Kay

Matthew Davis as Aiden

Sara Canning as Mary Woods

Guest Starring

? as Paula**

* = Not Appearing (Niet te zien)

** = Flashback


Linda (Genoemd)

Matthew (Genoemd)

Deaths:

Paula (Bevestigd)


Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu