41.The Delivery (Linda)

24 4 0
                                    

Ik bracht samen met Ava Isabell naar binnen in de ziekenboeg. Derek en Mike liepen mee naar binnen en we legden Isabell op een bed en we maakten ons klaar voor de bevalling.
'Het komt goed lieverd.' zei Derek tegen Isabell en ze knikte.
Mike ging zitten op een stoel in de kamer en Ava hielp me mee om het kindje van Isabell en Derek op de wereld te zetten.
'Het komt toch goed, Linda?'
Ik knikte en Derek ging gerust naast Isabell staan. Hij hield haar hand vast, maar ik was bang om Isabell te verliezen door de bevalling.

Ik zat rustig koffie te drinken in mijn pauze tot er plots iets werd omgeroepen.
'Dokter Hills naar de balie alsjeblieft.'
Ik liep naar de baliebediende toe. Haar naam was Herma.

'Wat is er aan de hand?'
'Er is een man binnengebracht met een rare ziekte. Hij bijt mensen en ze hebben wat versterking nodig in de operatiekamer.'
Ik knikte en liep rustig over de gang. Plots klapte er een deur open en kwam er een man met veel wonden uit. Ik zag iemand liggen in de kamer waar hij uit kwam en ik rende naar de man toe.
'Wilt u even rustig doen meneer?'
De man greep een vrouw en beet haar in haar nek. Ik keek verbijsterd naar hem en had nog nooit zo'n agressief iemand gezien. Met open mond rende ik terug naar de balie en ik zag mensen naar buiten rennen. Een man kwam bij ons achter de balie zitten en van buiten kwamen ook mensen die elkaar beten. We zaten vol verbazing te kijken en de man trok mij en Herma mee de lift in. We kwamen op de bovenste verdieping en het licht viel opeens uit. We klommen met een ladder het dak van het ziekenhuis op en daar zagen we pas wat voor een chaos er was.

Ava en ik zaten nu nogsteeds bij Isabell en haar bevalling verliep goed.
'Je kunt het, Isabell.' zei Derek en ze kreunde hard.
'Je moet nu persen!' riep ik en ik zag het hoofdje al. 'Je kunt het, kom op!'
Ze perste de baby eruit. Ik pakte het vast en de baby begon te huilen. Isabell glimlachte terwijl ze toch wel pijn had. Derek keek tevreden en tegelijkertijd vragend naar me.
'Het is een jongetje.' vertelde ik ze.
Isabell begon van vreugde te huilen en Derek omhelsde haar.

Na een kwartier had ik de baby schoon en opgeknapt. Derek had hem in zijn armen en liep de deur uit. Mike en ik liepen achter hem aan.
'Ik heb een zoon!' schreeuwde hij.
Darlene en Lara zaten voor hun huis op een bankje en Ava rende naar Matthew toe. Nathan en Carl liepen door de straat en hoorden wat hij riep. Doug was met een auto aan het sleutelen en Kay stond op de bus. Darlene liet een traan en Derek liep voorzichtig terug naar binnen. Ik keek tevreden naar iedereen die in de straten liepen en Lara stak haar duim omhoog.

We waren op het dak en we keken onze ogen uit. Vanuit allerlei gebouwen kwam rook en je hoorde veel mensen schreeuwen. Herma keek over de rand van het gebouw en ik liep naar haar toe.
'Ze gaan allemaal dood daar beneden.' zei ze tegen me en ik keek geschrokken om naar de man.
'Wie ben jij eigenlijk?'
Hij keek me starend aan.
'Aiden is de naam, maar dat is niet belangrijk. We moeten hier weg. Volg me.'
Ik schudde mijn hoofd en hij trok zijn wenkbrauw op. Herma wilde met hem mee en we gingen via de brandtrap naar beneden. Éénmaal beneden aangkomen moeten we meteen rennen voor ons leven, omdat de zombies ons alweer in de gaten hadden.

Twee uur later vonden we Mary die in haar auto vast zat. Wij kwamen net uit een kleine buurt super. Aiden had een bijl uit een kastje getrokken en de zombies aan stukken gehakt. Met zijn vieren gingen we verder en zagen Daniel en Billy lopen. Met toen nog met Daniels vrouw Marian.
Een dag later hadden we een plektje gevonden in een klein huis. De schutting brak door de zombies die er doorheen wilden en Marian werd meegesleurd door de zombies. De dag daarna liepen we over een asfalt weg opzoek naar een nieuwe plek. We hadden honger en het eten was op. We vonden toen drie auto's naast de weg. Ze hadden een ongeluk gehad, maar de mensen waren weg. Herma liep naar de meest verre auto toe en Aiden en ik pakten een auto. Billy stond op de uitkijk met Mary en Daniel zocht in de middelste auto. We vonden eten en hoorde gegil. Herma werd gebeten en voor haar was het te laat. Vele dagen later vonden we een huis en een walky talky. Mike leidde ons naar ons nieuwe thuis.

Ik kwam de ziekenboeg binnen en er lag één briefje op een ziekenhuisbed. Er stond op.

Kom naar ons huis

Ik gooide het briefje in de prullenbak en liep de deur uit. Het begon al donker te worden en ik klopte bij Aiden aan. Daniel deed open en liet me binnen. Mary zat op de bank en ik liep de kamer in. Ze lachte naar me en ik ging op de bank zitten.
'Wat doen we hier?'
Aiden kwam binnen.
'Dat leg ik wel uit.'
Hij trok een vrouw uit de keuken tevoorschijn. Het was Jenny en Aiden stond met een mes tegen haar keel gedrukt.
'Wat ben je van plan?' vroeg ik.
Hij lachte kwaadaardig naar me. Jenny stond in shock naar ons te kijken.
'Dat zul je nog wel zien.'

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cast:

Starring

Gary Weeks as Mike Welles

Rachel Shelley as Darlene Carter

Juliana Harkavy as Lara

Cameron Deane Stewart as Nathan

Julian Morris as Matthew

Enver Gjokaj as Derek

Also Starring

Gary Lightbody as Carl

Eric Keenleyside as Doug

Jarod Joseph as Kay

Nicole Munoz as Ava Woods

Matthew Davis as Aiden

Rebecca Mader as Linda

Sara Canning as Mary Woods

Wil Traval as Daniel

Bree Condon as Isabell

Guest Starring

Alexis Bledel as Jenny

? as Baby

? as Herma**

? as Marian**

* = Not Appearing (Niet te zien)

** = Flashback


Deaths:

Marian (Flashback)

Herma (Flashback)

Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu