Mike liep voor me de trap op en Erin gooide de eerste deur open. Er kwam een man uit die niet verwachtte dat hij bevrijdt zou worden.
'Ben ik vrij?' vroeg de man.
'Ja, Derek is hier al niet meer.' zei Erin. 'Dit zijn de mensen die ons komen redden.'
Hij keek ons verbaasd aan.
'De naam is Chris.' zei hij. 'Bedankt.'
Mike knikte.
'Graag gedaan.' zei Mike.
Erin liep verder en deed de volgende deur open. Er zat een vrouw in die nogal bang naar ons keek.
'Kom maar Jenny. Het is veilig hier.'
Ze stond voorzichtig op en liep naar ons toe.
'Bedankt, Erin.'
Iedereen liep achter Erin en Mike aan. Veel kamerdeuren stonden al open en de mensen daarin waren al ontsnapt of overleden. We liepen iets verder naar weer een dichte deur. Erin draaide het open en er kwam een man uit gerend.
'Wie zijn jullie?' vroeg hij.
Iedereen keek verbaasd op en Mike wilde net antwoorden.
'Komen jullie ons redden, want er valt niks te redden. Ze zijn overal, overal!'
Plots rende hij weg de trap af en hoorde we beneden de deur dicht gaan.
'Wat de hel?' zei Aiden.
Mike keek om naar Aiden en trok zijn wenkbrauw op. Aiden haalde zijn schouders op.
'Wie was dat?' vroeg ik aan Liz.
'Nicolas.'
Ik knikte en keek om. Isabell zat op een stoeltje en had haar hand op haar buik.
'Moet zij niet bijna bevallen?'
'Volgens mij wel.' zei Liz terwijl ze bezorgd naar me keek. 'Ik denk dat jullie net op tijd komen, anders hadden we hier een probleem.'
'Dat geloof ik graag.' zei ik haar.
We liepen verder naar de laatste deur toe en er bonkte iemand op de deur.
'Weet je zeker dat er geen zombie in zit?' vroeg Mike.
Erin zuchtte.
'Als die erin zit heb jij toch een pistool?'
Mike knikte. Hij pakte zijn pistool en ook Thomas had zijn pistool in de aanslag. Ik pakte mijn hamer stevig vast. Daniel stond met zijn kruisboog naar de trap gericht voor het geval dat. Erin deed de deur open en er rende iemand uit. Ik herkende de man.
'Carl?' vroeg ik.
Hij draaide zich om en stond verbijsterd naar mij te staren.
'Ja, ik ben het.'
Ik rende naar hem toe en omhelsde hem. Ik sloot mijn ogen en was blij dat hij nog leefde. Uit het niets sloeg er een deur open en kwam er een man uit. Hij stond met een uzi op ons gericht.
'Nu zijn jullie allemaal dood.' zei hij.
Mike keek me aan en de man hield zijn hand bij een rode knop.
'Wat doet dat?' vroeg Mike.
'Wil je het echt weten?' vroeg de man.
Ik keen naar Carl en hij schudde zijn hoofd.
'Mike!' riep ik en de man drukte op de knop.
'Fuck!' riep Carl. 'We moeten weg, nu!'
'Hoezo?' vroeg Thomas.
Een omroep systeem begon af te tellen en begon bij tien. Iedereen rende weg de trap af en we hielpen Isabell. Er ging een loeiende sirene af en de man lachtte hard. Hij begon met zijn uzi in het rond te schieten en Chris viel op de grond neer. Ik draaide me om en schoot de man in zijn knie. Hij viel op de grond en we renden verder.We waren de deur uit en rende zo hard als we konden zo ver mogelijk weg van de fabriek.
'Naar de grond!' riep Carl.
Iedereen ging liggen of sprong naar de grond toe. De fabriek ontplofte en ging in vlammen op. Ik draaide me om en zag de vlammen uit het dak komen en toen stortte het gebouw in. Iedereen stond op en we liepen met de groep verder. Tot van alle kanten zombies kwamen.
'Zombies komen op het geluid af.' zei Aiden.
'Ja, dat weten we.' zei Mike.
Ik pakte mijn hamer en sloeg ze dood. Mike, Thomas en Aiden schoten ze dood en Daniel had zijn kruisboog. We roeiden de zombies uit die op ons pad kwamen en we renden terug naar de zone. Onderweg vonden we Nicolas terug die opgegeten en uit elkaar getrokken op de grond lag. De zombies achtervolgden ons, maar de meesten dwaalden af, doordat ze ons kwijtraakten in het bos. Daar stond we even stil toen we ze bijna allemaal kwijt waren. Erin had twee pinnen en gooide er één naar Carl.
'Dank je.' zei hij.
Erin knikte. Mike omhelsde Carl en hij ging voor me staan.
'Waar zitten jullie nu?'
'In een woonwijk omringt door schuttingen en bussen.'
Hij keek me verbaasd aan.
'Dat meen je niet. Ik kan niet wachten om iedereen terug te zien.'
'Niet iedereen.' zei Mike.
'Hoe bedoel je?' vroeg Carl die wat treurig naar ons keek.
Er kwamen wat zombies aan.
'Dat vertellen we nog wel, laten we eerst zorgen dat we thuis komen.'Uiteindelijk kwamen we aan bij de voorkant van de zone.
'Welkom terug!' riep Kay.
Mike zwaaide naar hem en we liepen de zone binnen. Er stond een menigte ons op te wachten. Darlene omhelsde mij en Mike en Lara ook. Ze stonden alleen verbaasd te kijken toen Carl binnenkwam. Ook Matthew kon het niet zo goed geloven. Ava stond naast hem en begroette de nieuwelingen. Derek stond naast Darlene en omhelsde Isabell. Mike liep naar haar toe.
'Je hebt hem vrijgelaten?'
Darlene knikte.
'Dat wilde ik al doen toen ik weg ging.' zei Mike haar toen.
Darlene lachtte en de nieuwelingen waren blij om hier te zijn. Aiden stond in een hoekje met Daniel, Billy en Mary. Aiden keek vooral boos. Doug kwam naar me toe.
'Fijn om mijn huisgenoot weer terug te hebben.' zie hij en hij omhelsde me.
'Ik ben ook blij om terug te zijn.' zei ik en hij lachtte naar me.
Plots klonk er gekreun en waren Isabell's vliezen gebroken.
'Linda!' riep Mike en ze rende naar buiten.
Ava en Linda hielpen Isabell de ziekenboeg in en Mike en Derek liepen mee. Erin en Liz stonden met open ogen te kijken.
'Nou, welkom in Welles!' riep ik naar hun.Ik liep mijn huiskamer binnen en Carl liep achter me aan.
'Het is vergeven, toch?' vroeg hij.
Ik draaide me om en ik knikte naar hem.
'Het heeft geen zin om die oude koeien nog eens uit de sloot te halen.'
Nu knikte hij ook.
'Bedankt man.' zei hij en hij omhelsde me.
'Ik denk dat ik het je maar vertel.'
Hij schudde zijn hoofd.
'Ik weet dat ze er niet is.'
Ik zuchte.
'Ze is waarschijnlijk dood, Carl.'
'Is Lily dood?'
Hij schrok van wat ik zei. Er rolde een traan over zijn wang.
'We hebben haar lijk niet gezien, maar ze is achter gebleven waar de zombies waren.'
Hij keek naar de grond.
'Het geeft niet, ik leef er al langer mee, dat ik haar nooit meer zou zien. Dat is mijn beslissing geweest. Sorry, Nathan.'
Ik knikte.
'Het geeft niet. Ik snap het wel, maar ik heb geen lijk gezien. Dus geloof ik nog niet dat ze dood is.'
'Is dat je reden?'
'Niet alleen. Ook omdat er een kans van overleven was.'
Hij keek me met hoop in zijn ogen aan.
'Laten we het rusten?' vroeg ik.
Carl schudde zijn hoofd en ik lachte naar hem.
'Zo ken ik je weer. Welkom terug, man!'
Ik omhelsde hem en wist dat de oude vriendschap terug was, want die roest niet.------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cast:
Starring
Gary Weeks as Mike Welles
Rachel Shelley as Darlene Carter
Juliana Harkavy as Lara
Cameron Deane Stewart as Nathan
Julian Morris as Matthew
Enver Gjokaj as Derek
Also Starring
Gary Lightbody as Carl
Eion Bailey as Thomas Woods
Eric Keenleyside as Doug
Jarod Joseph as Kay
Nicole Munoz as Ava Woods
Matthew Davis as Aiden
Rebecca Mader as Linda
Sara Canning as Mary Woods
Wil Traval as Daniel
Dean-Charles Chapman as Billy
Bree Condon as Isabell
Spencer Locke as Erin
Ciara Bravo as Liz
Guest Starring
Alexis Bledel as Jenny
? as Chris
? as Nicolas
? as Lid van Derek's Groep
* = Not Appearing (Niet te zien)
** = Flashback
Lilly (Genoemd)
Deaths:
Chris
Lid van Derek's groep
Nicolas
JE LEEST
Dark World
Horreur*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...