Ik rende de voordeur van de fabriek binnen en zag dat Mike en de anderen nog bij de auto stonden. Mike en Cooper kwamen al naar me toe. Ik rende het fabriekspand door en kwam uit in een klein kamertje. Ik wist niet waar het voor was, maar er stond een werkbank met gereedsschap erop. Ik hoorde dat er nog een auto aankwam en ik rende de kamer weer uit. Ik rende over een rode lange mat en ik gleed uit. Ik gleed naar het einde van de gang en botste tegen de deur aan. Ik hoorde iemand raar schreeuwen, net of hij tape over zijn mond had geplakt. Ik liep naar een andere deur en draaide die open. Daar zat Grace en ze zag me. Ik rende naar haar toe en trok het tape van haar mond af.
'Maggy, wat doe jij hier?'
'De groep waar ik was heeft je ouders gevonden en we besloten je te zoeken.'
'Hoe is het met Arvo?'
'Die, sorry, maar dat wil ik niet vertellen.'
'Oké, is hij er niet meer?'
'Inderdaad.'
'Jammer.'
Ze keek me bedroeft aan.
'We moeten hier snel weg, anders komt Derek. Er zaten hier meer mensen, maar nu niet meer. Ze zijn zomaar verdwenen. Heel vreemd.'
'Dan moeten we ze vinden.'
'Ik denk dat we hier eerder nu weg moeten, maak me los alsjeblieft.'
'Oké. Alles komt goed.'
Tot mijn schrik zag ik dat Grace versteende en ik wist toen nog niet waarom. Ik draaide me om, terwijl ik Grace los had gemaakt en ik zag een grote man staan.
'Wat moet dat hier?' vroeg hij aan me.
'Derek.' hoorde ik Grace in mijn oor zeggen.
Ik kon niks uitbrengen en Derek pakte me bij mijn kraag en gooide mij de deur uit. Ik rolde over de gang en Grace gilde. Derek deed de deur dicht, maar voordat hij dat deed zag ik een mes uit zijn zak vallen. Ik stond op en rende naar de kamer toe en trok de deur weer open. Ik sprong op zijn rug en hij viel om op een bed. Ik rolde eraf en pakte Grace's hand. We renden over de gang en opende alle deuren. Er kwamen mensen uit gerend en ze renden achter ons aan. De trap af en door de gang naar de deur. Derek zag ons nog net niet, maar hij stond boven aan de trap. We gingen met de groep mensen een kamer in naast de deur en verstopten ons daar.
'Wie ben jij?' vroeg een oudere vrouw.
'Ik ben Maggy, ik kom jullie redden.'
'In je eentje, hoe wil je dat doen.' zei een man.
'Ik heb een hele groep mensen buiten staan. Hoe heten jullie eigenlijk.'
'Dit is Abuela. Ze is zo aardig. Ze heeft me al die tijd geholpen, anders had ik het niet zo lang overleefd.' zei Grace.
'Ik ben Mark.' zei de man. 'En dit is mijn broertje Blade.'
'Mady is de naam. Ik ben bang, wat gaat er gebeuren?'
'Dat weet ik niet.' zei Ik.
Ik opende de deur en zag dat Derek weg was. Ik liep naar buiten en maakte een "volg me" gebaar. Iedereen liep achter me aan en toen ik de deur open wilde doen merkte ik dat Derek hem op slot had gedaan. Ik draaide me om en de groep zat me bang aan te staren.
'Wat doen we nu?' vroeg Mark.
'Hier heen!' schreeuwde een andere man die het touw van zijn polsen af haalde.
We renden met de hele groep achter hem aan en vonden een andere uitgang, maar op dat moment kwam Derek van de trap gerend.
'Blijf staan!' riep hij en we stonden versteend voor de uitgang.
'Rennen!' riep Thomas en we renden allemaal de deur uit.
Ik hoorde een schot en hoorde dat er iemand op de grond viel. Ik zag buiten een auto staan van het kamp van Cooper. Lara en Matthew renden naar ons toe met pistolen, omdat we allemaal waren omsingeld door zombies. Ze kwamen steeds dichterbij en ik zag dat mijn moeder huilend bij de auto stond. Ik keek om naar het lijk dat op de grond lag. Thomas rende naar de deur en keek me in mijn ogen aan. Hij deed de deur dicht en ik zag het gezicht van Mark verdwijnen. Thomas rende terug naar me en Grace pakte mijn hand vast. We renden met zijn drieën weg van de groep en Blade, Mady en Abuela stonden daar nog.
'Kom op!' riep Thomas en Abuela begon te rennen.
Lara schoot op zombies die dichtbij ons kwamen en ik zag dat Matthew ook wilde helpen. Hij rende terug naar de auto om een wapen op te halen. Blade begon ook weg te rennen en Mady stond versteend naar de groep te kijken. Ze werd onderuit gehaald door twee zombies die in haar arm en nek beten. Ze zakte op haar kniën naar de grond en verdween onder de zombies. Blade rende nu langs ons heen en plots klonk er een schot. Derek was niet alleen en dat had ik kunnen weten. Blade viel op de grond met een kogel in zijn schouder en de zombies maakten het af. Ik rende met Thomas en Grace verder en ik voelde dat er iets aan me trok. Ik hoorde gegil en ik draaide me om. Thomas stopte meteen en ik zag dat Grace een zombie aan haar arm had hangen. Er klonk een schot en ik keek opgelucht naar Lara die zelf ook blij keek. We renden verder en ik zag dat mam naar me toe kwam. Ze pakte me vast en hield me in haar armen. Thomas en Grace stonden naast de auto. Ik had alleen het gevoel dat ik iemand vergeten was en ik keek naar het platte dak van de fabriek. Abuela stond aan de rand van het dak en Derek stond achter haar.
'Waar zijn Mike en Cooper?' vroeg ik aan mijn moeder.
'Is mijn vader hier?' vroeg Grace.
'Ze zijn binnen, hoezo?'
'Kijk!' riep ik en iedereen keek naar Derek en Abuela.
Ik voelde wat knijpen aan mijn hand en ik keek naar Grace. Er liep een traan over haar wang en ik wist dat Abuela het moest overleven. Er dook een schim op achter Derek met een pistool, maar of hij op tijd is. Banger dan nu was ik nog nooit, maar ik geloofde niet meer in geluk.------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cast:Starring
Gary Weeks as Mike Welles
Rachel Shelley as Darlene Carter
Juliana Harkavy as Lara
Cameron Deane Stewart as Nathan*
Gary Lightbody as Carl*
Julian Morris as Matthew
Also Starring
Kyla Kennedy as Maggy Carter
Daniel Thomas May as Cooper
Enver Gjokaj as Derek
Eion Bailey as Thomas
Guest Starring
Mackenzie Foy as Grace
Leola Williams as Abuela
? as Mark
? as Mady
? as Blade
* = Not Appearing (Niet te zien)
** = Flashback
Julia (Genoemd)
Arvo (Herinnerd)
Deaths:
Mark
Mady
Blade
JE LEEST
Dark World
Horreur*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...