We reden weg van de andere groep en ik zag ze met mijn map nog bij de auto staan. Ik draaide me bij en keek voor ons uit. Ik dacht aan alles voor Derek.
Ik liep door mijn kamer die ik gehuurd had in de stad. Ik woonde ergens anders, maar moest voor werk hier zijn. Mijn zakenpartner was nog niet aangekomen in het hotel en ik besloot het nieuws te gaan kijken. Ik zag tot mijn verbazing dat er op tv een man aan het schreeuwen was over zombies. Even later lag de camera om en de cameraman ernaast. Ik zette het uit en wist even niet wat ik moest doen. Ik pakte mijn mobiel en belde mijn vrouw op.
'Met Mary.' zei ze.
'Waar ben jij nu?'
'Ik rij in mijn auto, hoezo?'
'Waar ben je met je auto?'
'Gewoon, net de stad uit. Waarom wil je dat weten.'
'Je zult het niet geloven, maar er is een zombieapocalyps uitgebroken.'
'Je maakt een grapje.'
'Nee, dat doe ik niet. Het was niet op tv.'
'Oké, ik rij verder naar ons huis.'
'Oké, ik kom daar zo snel mogelijk, oké?'
'Ja, zie je gauw!'
Ik hing op en vond het raar dat ze ook in deze stad was. Het was best een eindje reiden en ze was er al erg vroeg weer weg. Ze was al eens vreemd gegaan, maar ik wilde het niet geloven, dat ze dat nog een keer deed.We reden verder over de weg en ik zag aan de bomen dat we er al bijna waren, we moesten alleen nog over het spoor rijden. Iets verderop zou mijn thuishaven zijn. Een straat met aan beide kanten muren. Er stonden vier huizen binnen deze muren. Twee aan de ene kant en twee aan de andere.
'Hoe ver nog?' vroeg Mike.
'We zijn er bijna.' zei ik.
Lara keek blij om naar me en Maggy zat blij bij Darlene op schoot. Cooper keek droeviger dan ooit. Ik snapte niet goed waarom, omdat het veilig was waar we heen gingen.Ik rende naar de receptie en de zombies stroomden al naar binnen. De receptioniste zakte weg achter de balie en twee zombies vielen over haar heen. Ze gilde hard, maar dat stopte snel. Allemaal mensen werden gebeten en opgegeten door de zombies. Ik pakte ramde met mijn hand door een rode doos met glas ervoor. Er hing een bijl in en die pakte ik eruit. Ik hakte een hoofd van een zombie eraf en rende naar buiten. Mijn zakenpartner Ash stond naast zijn auto. Hij sloeg met zijn koffer een zombie in elkaar, maar ik zag dat er nog drie op hem af kwamen. Ik rende naar hem toe. Ik hakte twee zombies hun hoofden eraf en Ash sloeg een zombie tegen zijn hoofd. Die ook op de grond viel. Ash stapte in en ik ging naast hem zitten. Een zombie kwam door de deur naar mij toe en probeerde me te pakken. Ik sloeg de deur dicht en zijn hoofd kwam er tussen. Ik deed de deur weer open en de zombie viel eruit. We reden snel weg van de parkeerplaats en lieten het hotel achter ons.
We reden met zijn tweeën over een weg en een vrouw zwaaide naar ons.
'Stop!' riep ik en Ash remde.
De vrouw liep naar mijn raampje toe.
'Help me alsjeblieft. Er komen veel zombies aan, we moeten hier weg.'
'Natuurlijk. Stap in.'
Ze stapte in en we reden verder.
'Waar gaan we heen?' vroeg Ash.
'Rij ons maar naar mijn huis. Ik heb Mary daarheen gestuurd. Zij is daar ook, dan zijn we met ons vieren.'Even later reden we naar de straat toe. Een grote bus stond aan de ene kant van de straat. Ik stapte uit en mijn broer kwam naar me toe.
'Brad?'
'Ja, kom. Ons zusje is er ook met haar vriendin. We hebben de straten geblokkeerd zodat de zombies niet binnen komen. Kom gauw.'
'Is Mary er?'
'We hebben haar niet gezien.'
'Ava is er wel met haar vriendin.'
Ik knikte en we stapten met zijn drieën uit.
'Wie zijn dit?' vroeg Brad.
'Dat is Ash, mijn zakenpartner en dit, ik weet eigenlijk niet hoe ze heet.'
'Mijn naam is Madison.'
'Oké, we gaan naar binnen, voordat de zombies komen.'
We liepen de deur van de bus binnen en klommen door het raam aan de andere kant weer naar buiten. Aan de andere kant van de straat stond ook zo'n zelfde bus.Een dag later was Mary er nog niet en ik dacht ook niet dat ze nog weer zou komen. Madison was buiten gebeten door een zombie en ze hebben haar in haar hoofd gestoken, zodat ze niet kon terugkeren. Ash liep nog rond, maar veel vertrouwen, dat het ons ging lukken hier had ik nog niet.
Een dag later was ik met Brad en Ash aan het jagen. We vonden wat dieren en wilden weer naar huis. Toen werden we overvallen door zombies en probeerden we onszelf te redden. De zombies kregen we dood, maar later vonden we Ash op de grond. Hij was opengescheurd en lag huilend op de grond, hij kon alleen geen geluid meer maken.
Een paar dagen later reed ik rond met mijn auto om mensen te vinden. Ik zag een man staan langs de weg en reed naar hem toe.
'Kan ik u helpen?'
'Zeker, de naam is Derek.'
Hij sloeg me op mijn hoofd en ik viel bewusteloos neer in de auto.We kwamen aan bij de bus die ondertussen met hout verstevigd was. We stapten allemaal uit en Brad kwam naar ons toe. Er stond een jongen met een sniper op het dak van de Bus en aan de sniper zat een demper.
'Thomas!' riep Brad en hij rende naar me toe. 'Je leeft, waar ben je geweest, man.'
'Ik was ontvoerd, maar dankzij deze mensen niet meer. Ik ben mijn belofte om mensen te vinden nagekomen.'
'Dit is geweldig, Thomas. Nu kunnen we onze community uitbreiden. Je zusje zal ook blij zijn je weer te zien.'
'Hoe is het nu in de zone?'
'Er is een nieuw iemand bij. Hij heeft ook Kay meegenomen, dat is hem.' zei Brad die wees naar de sniper jongen.
'Waar is die nieuwe dan?'
'Binnen, kom maar mee. Straks komen er nog zombies hier.'
De groep liep achter Brad aan en ze keken vol vreugd naar de straat. Ik zag de nieuwe jongen lopen en aan het gezicht van Mike bleek hij hem te kennen. We waren nu veilig en ik hoopte dat de andere groep het ook zou halen.------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cast:
Starring
Gary Weeks as Mike Welles
Rachel Shelley as Darlene Carter
Juliana Harkavy as Lara
Cameron Deane Stewart as Nathan*
Julian Morris as Matthew*
Eion Bailey as Thomas Woods
Also Starring
Kyla Kennedy as Maggy Carter
Daniel Thomas May as Cooper
Enver Gjokaj as Derek**
Jarod Joseph as Kay
Jamie Dornan as Brad Woods
Guest Starring
? as nieuwsman**
? as cameraman**
Sara Canning as Mary Woods**
? as receptioniste**
? as Ash**
? as Madison**
* = Not Appearing (Niet te zien)
** = Flashback
Ava (Genoemd)
Suzie (Genoemd)
Deaths:
Nieuwsman (Flashback)
Cameraman (Flashback)
Receptioniste (Flashback)
Madison (Flashback)
Ash (Flashback)
JE LEEST
Dark World
Horror*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...