4.Save (Cam)

7 1 0
                                    

Ik had de deur opengegooid en ik zag zombies iemand omsingelen. Ik pakte mijn pistool en richtte op de hoofden van de zombies. Plots hoorde ik nog een auto. Ik liet me niet van mijn stuk brengen en schoot de zombies dood. Toen waren mijn kogels op en was er nog één zombie over. Een auto kwam bij de hut en de man die aangevallen werd sprong aan de kant. De auto reed de zombie onder en zijn hoofd werd geplet door het voorwiel van de auto. Will stapte uit de auto, terwijl de man overeind kwam.

'Will!' riep ik en hij rende naar me toe.

'Goed je te zien man. Ik dacht dat je dood was.'

'Gelukkig niet.'

Ik knikte en omhelsde hem.

'Bedankt man.' zei de man plotseling en ik en Will keken beiden om. 'Mijn naam is Drew.'

'Het is al goed.' zei Will. 'Welkom bij de groep.'

Hij knikte bescheiden. Ik keek in de auto en daar zat nog een man.

Ik keek vragend naar Will.

'Oh, dat is Malcolm. Ik vond hem op straat en hij had hulp nodig.'

Ik knikte en we liepen met zijn allen naar binnen.

We zaten met zijn allen om de tafel.

'Wat gaan we doen?' vroeg Will.

Ik haalde mijn schouders op.

'We moeten andere levens redden.' zei Carson.

'Daar hebben we niet genoeg eten voor.' zei Will.

'Dan laat je ze doodgaan?' vroeg Owen.

'Nee, daar zorgen die krengen buiten wel voor.'

Ik keek naar mijn glas met cola. De bubbels kwamen omhoog en plots wist ik het.

'Die camping waar we langs reden. Is dat iets?'

Will keek me aan met een glimlach.

'Dat is top, Cam.'

Ik lachte terug naar hem.

Ik stond met Will in de keuken. Hij waste wat borden af en ik droogde ze weer af.

'Met dat hek eromheen komen daar nooit geen mensen.'

'En laat staan die dingen buiten.' zei Will.

Ik knikte vluchtig.

'Laten we er voor zorgen dat er hier geen mensen meer komen en ook niet van die dingen.'

'Waar denk je aan, Cam?'

'Ik wil pistolen hebben en in ieder geval genoeg eten.'

Will knikte en was het beduidend met me eens.

Even later maakten we ons klaar en gingen we met één auto op onderzoek uit. We hadden een grote auto waar wel acht man in konden. We reden over de weg naar het dichtstbijzijnde tankstation. Daar stopten we en iedereen stapte uit. De auto stond aan de achterkant, want voor het gebouw liepen allemaal zombies. We gingen voorzichtig via de achteringang naar binnen. Ik ging met Will het kantoortje binnen en de rest nam eten mee dat in het gebouw lag.

Ik had een knuppel van de grond gepakt en Will liep voor me. Hij vond een kluis en die brak hij open. Dat ging makkelijker dan gedacht. Er lag een pistool in en ik lachte naar hem terwijl ik het liet zien. Ook pakte ik de kogels mee die erbij lagen.

Terug in het tankstation begon de chaos. Er bleken zombies binnen te zijn en Malcolm zat vast onder een omgevallen schap. Owen en Drew hielpen hem en Carson sloeg een zombie dood met een blik bruine bonen. Ik pakte mijn knuppel en begon een andere zombie te doden. Ik sloeg zo hard dat de kop van de zombie door het gebouw vloog en door het raam naar buiten knalde. De zombies buiten hadden nu aandacht voor ons.

'Fuck.' zei Owen die zich omdraaide naar de voorkant van het tankstation.

'Zeg dat wel, we moeten hier weg.' zei Will en hij draaide zich al om.

'Wacht, en Malcolm dan?' merkte Drew op.

Hij liet Malcolms hand los en hij keek bang naar ons allemaal.

'Laat mij maar. Redt jezelf!' riep hij en de zombies kwamen binnen via de deur en het gebroken raam. We renden naar buiten en hoorden daar nog geschreeuw van Malcolm. Ik sloot mijn ogen en stond stil. Het geluid van dat geschreeuw van hem, daardoor draaide mijn maag om. Ik opende mijn ogen weer toen Will me op mijn rug tikte.

'Gaat het?'

Ik knikte en stapte in. We hadden wat eten en een pistool. Wat kon er nog mis gaan.

Midden op de weg kwam Drew met een idee.

'Wat als ik nu vast binnensluip bij die camping. Misschien vind ik een route die we kunnen gebruiken om binnen te komen.'

'Goed plan, Drew. Stap maar uit. We horen nog van je.' zei Will.

Hij rende weg en we reden verder naar het hutje toe.

We kwamen aan bij de hut en tot mijn verbazing zag ik een schim binnen in de hut lopen.

'Er is iemand binnen.' zei ik en Will draaide zijn hoofd geschrokken naar me bij.

Carson klopte op de deur.

'Is daar iemand?' vroeg hij en de schim sprong op.

'Het is wel een mens zo te zien.' zei Will, maar ik rende al naar de achterdeur toe.

'De naam is Cam.'

Die meid keek me bang aan. Ik wilde haar niet echt afschrikken, maar liever helpen. De rest kwam bij me staan. Toen wist ik nog niet wat er daarna allemaal ging gebeuren.


Cast:

Starring

Kirk Acevedo as Cam Cabrera

Matt Bomer as Peter*

Jordan Woods-Robinson as Will

Also Starring

Tate Ellington as Carson

Marcus Hester as Owen

Robin Lord Taylor as Drew

Guest Starring

? as Malcolm

Special Guest Star

Juliana Harkavy as Lara

* = Not Appearing (Niet te zien)

** = Flashback

Deaths:

Malcolm

Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu