Ik liep met Maggy, Mike en Suzie terug naar onze huizen. Suzie liep verder naar die van haar, Brad, Thomas en Ava. De deur stond op een kier, maar dat kon ook onze fout zijn geweest.
'Wat weten we eigenlijk van de mensen die hier woonden en nog wonen?'
'Niet zo veel. Meer dan de helft is denk ik dood.'
'En hoe? Vermoord of gedood door zombies?'
'Waarschijnlijk allebei. Ik weet het niet.'
'Ik ga een kijkje nemen daar, oké?'
'Doe maar, je weet nooit wat je daar kunt vinden.'
'Wil jij op Maggie passen?'
Hij knikte en ik liep de deur uit. Ik zag dat Doug een auto aan het repareren was en Kay liep op de bus met zijn sniper.Ik liep naar de deur van het huis en er hing een bordje naast met Woods erop. Blijkbaar was het hun huis al voor de apocalyps. De deur stond op een kier en ik liep naar binnen. Ik zag Suzie nergens en begon in het rond te kijken. Ik zag foto's van iedereen in het huis en zag dat ze een kelder hadden. Ik liep de kelder in en op een tafel lagen twee walky talkies. Ik pakte ze en stopte ze in mijn zakken. Ik liep weer naar boven en hoorde plots gehuil. Ik keek om naar de tuin en zag dat Cooper in de armen van Suzie lag te huilen. Ik liep naar ze toe.
'Het komt wel goed, Cooper.' zei Suzie.
'Wat is er aan de hand?' vroeg ik.
'Ik kan dit niet, Darlene. Julia heeft me gewoon verlaten. Ze heeft Grace gekozen boven mij. Ze is blijkbaar belangrijker dan ik, maar ik kan niet zonder ze leven. Ik wil bij ze zijn.'
'Kom, maar mee, Cooper. Dan ben je op de straat en kunnen we je in de gaten houden.'
'Nee, ik wil hier liggen in de zon. Hier kan ik denken aan Julia en Grace.'
'Ik heb ook mijn zoon en man verloren, maar je moet door, Cooper.'
'Weet ik, maar ik kan het niet. Ik kan niet zonder ze leven.'
'Zij wil niet dat jij je op geeft voor hen. Zij wil dat je doorgaat.'
'Ik blijf hier in de tuin.'
'Oké, hou jij hem in de gaten, Suzie.'
'Ja, ik let op hem.'
'Mooi zo.'
Ik liep naar buiten en dacht toen aan de walky talkies die ik in mijn zak had. Ze had ze niet opgemerkt en ik snelwandelde naar huis. Doug merkte me niet, want hij zat mijn zijn hoofd in de auto en kay lette op of er niemand aan kwam. Ik liep naar binnen en Mike zat op de bank.
'Waar is Maggy?'
'In de tuin, wat ben je te weten gekomen?'
'Dat ze hier al woonden voor dat dit alles begon. Ik heb twee walky talkies gevonden. De volgende keer dat we een groep wegsturen kunnen we die gebruiken.'
Ik gooide er één naar Mike en hij ving hem.
'Dat ziet er goed uit. De opladers staan nog in de kelder, maar dat kun je wel overleggen met Thomas of Brad.'
'Dat doen we, Darlene. Goed bezig.'
'Hoe gaat het eigenlijk tussen jou en Lara?'
'Alsjeblieft, Darlene. Wat denk je zelf. We hebben een relatie, maar echt tijd om het te doen hebben we niet gehad. Buiten vind ik maar niks.'
'Spreek je uit ervaring?'
Mike glimlachtte naar me.
'Ik ga even bij Maggy kijken.'
Hij knikte, maar toen klonk er plots een knal. Ik rende de deur uit en Mike volgde me. We hoorden Suzie al schreeuwen en Kay wilde van de bus af komen.
'Blijf staan. Alle zombies uit de omgeving komen hier nu op af. Zorg ervoor dat ze niet bij de bus komen.'
Hij knikte en ik rende verder. Doug keek geschrokken naar het huis terwijl hij in de auto zat.
We renden naar binnen en ik zag dat Cooper met een gat in zijn hoofd en een pistool in zijn hand op de grond lag.
'Godverdomme!' riep Mike.
Ik keek bedroeft en pakte het pistool op. Ik zag dat het die van Mike was en liet het hem zien.
'Hij heeft hem gepakt toen wij de groep uitzwaaiden, daarom stond onze deur op een kier.'
Hij knikte.
'Je moest hem in de gaten houder, Suzie.'
'Dat deed ik. Ik was alleen even in de keuken. Hij wilde wat drinken en ik-'
'Laat maar, het is al goed. Nu moeten we ervoor zorgen dat we geen gevaar lopen.'
'Kut.'
'Wat is er, Suzie?' vroeg Mike.
'Die schutting stond op ons lijstje van reparaties.'
'Wil je zeggen dat hij kapot is?'
'Ja, hij zit niet goed vast.'
'Fuck.' zei ik en toen dacht ik na.
Ik hoorde dat Kay schoot op zombies en ik rende terug naar ons huis. Ik moest weten of Maggy oké was. Toen hoorde ik veel gekraak en wist ik dat de schutting doorbroken was.------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cast:
Starring
Gary Weeks as Mike Welles
Rachel Shelley as Darlene Carter
Juliana Harkavy as Lara*
Cameron Deane Stewart as Nathan*
Julian Morris as Matthew*
Jamie Dornan as Brad Woods*
Also Starring
Kyla Kennedy as Maggy Carter
Daniel Thomas May as Cooper
Eric Keenleyside as Doug
Jarod Joseph as Kay
Laura Bertram as Suzie
Guest Starring
None
* = Not Appearing (Niet te zien)
** = Flashback
Thomas (Genoemd)
Brad (Genoemd)
Ava (Genoemd)
Julia (Genoemd)
Grace (Genoemd)
Arvo (Genoemd)
John (Genoemd)
Lara (Genoemd)
Deaths:
Cooper
JE LEEST
Dark World
Horor*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...