36.The Last Stand (Darlene)

24 4 0
                                    

Ik lag op de grond en zag veel rook. Maggy lag naast me en ik zag dat ze wat bloed op haar kin had. Derek had een granaat gegooid en alles ging voor mijn gevoel in slowmotion. Ik voelde niet dat ik bloedde en ik stond gewoon op. Er klonken schoten en ik zag iemand liggen op de grond. Door de rook kon ik niet zien wie het was. Het was één grote chaos. Ik hoorde veel geschreeuw en de knallen werden door mijn oren steeds harder. De rook begon op te trekken en ik begon meer te zien. Drew lag op de grond en zombie Bree had zijn buik open gescheurd. Ze was hem heerlijk aan het opeten, terwijl ze zijn vriendinnetje is. Ik sloot mijn ogen en liep door de zone. Het schieten was al niet meer zo'n probleem. Derek en Micheal waren door de bus gekropen en andere mannen van hem waren er ook. Daniel stond op hen te schieten en schoot één van de mannen neer. Plots schoot iemand hem in zijn schouder en hij viel op de grond. Ik rende naar hem toe en liet Maggy achter. Ik ging naast hem op mijn knieën zitten en Linda rende naar me toe.
'Ik neem het over.' zei ze.
Ik knikte en ze nam hem mee naar binnen. Mike en Nathan rende naar me toe.
'Hier.' zei Mike en hij gaf me een pistool.
Ik stopte het pistool achter in mijn broek en verstopte het daar. Derek en zijn mannen pakte iedereen bij elkaar en zette wat mensen op hun knieën neer en hield hen onder schot. Ik probeerde weg te rennen, maar ook mij had hij te pakken.

We zaten in de auto. Ik, John, Maggy en Arvo. We reden naar mijn vader en moeder. Die van John waren al overleden. Mijn vader heette Vernon en mijn moeder Carole. Ik ga er vanuit dat ze nu dood zijn. Arvo was mijn moeders favoriet, maar Maggy vond ze ook heel leuk. Ik was haar enige dochter en daarom vond ze Arvo zo leuk. We reden door het bos zoals we altijd deden en de weg was vertrouwd geworden. Maar toen wisten we nog niet wat ons te wachten stond.
Er reed een auto voor ons die een beetje begon te slingeren.
'Zet de auto stil!' riep ik.
De auto stopte en die auto voor ons vloog opeens over de kop.
'Oh mijn god.' zei ik met mijn hand voor mijn mond.
In de spiegel zag ik Maggy en Arvo in shock zitten. Ik stapte uit en liep naar de auto toe. John liep achter me aan. Ik stond ademloos naar de man in de auto te kijken. Hij zag er dood uit en John deed de deur open. Plots deed de man zijn ogen open en kroop uit de auto. Alleen gromde hij nogal. De man viel plotseling John aan en John sloeg hem dood met een steen die naast de weg lag. Ik doorzocht zijn zakken en John de auto. Ik vond zijn portemonnee en daarin zijn ID kaart. Zijn naam stond erop en hij heette Paul. John pakte mijn schouder vast en ik draaide me om. Op de achterbank lag een dode baby met een hoofdwond. Ik begon te huilen en zakte op mijn knieën naast de auto.

Iedereen zat op de knieën en werd onder schot gehouden. Behalve Ava, Matthew, Linda en Daniel. Die zaten in de ziekenboeg. Drew lag nog steeds dood op de grond. De rook was helemaal opgeklaard en ook Brad lag op de grond. Hij was het hardst geraakt door de granaat zijn voet lag eraf en als hij niet snel behandeld werd zou hij doodgaan.
'Zo, nu luisteren jullie allemaal naar mij.' zei Derek.
Hij liep ijsberend langs ons heen met zijn pistool en zijn vleesmes.
'Jullie gaan allemaal dood, dat weten jullie toch wel?' vroeg hij.
Ik sloot mijn ogen. Maggy zat naast me en ik pakte haar hand vast.
'Eén voor één.'
Derek lachtte griezelig.
'Maar wie gaat er eerst?' vroeg hij.
Plots trok hij Maggy van me weg.
'Nee!' riep ik en de tranen stroomden als rivieren uit mijn ogen. 'Alsjeblieft.'
Hij keek me boos en gemeen aan. Hij zette Maggy, die huilend voor hem zat geknield voor ons neer.
'Dit is jullie laatste moment samen. Deze groep zal niet meer bestaan na vandaag en jullie zullen allemaal dood zijn als wij het hier overgenomen hebben.'
Ik keek Mike in zijn ogen aan en hij schudde zijn hoofd. Ik pakte met mijn rechterhand mijn pistool vast en richtte hem naar Micheal en schoot hem dood. Mike sprong op pakte zijn mes en liep op Derek af. Derek hief zijn vleesmes op en ik richtte nu op hem. Mike maakte met zijn hand een stopteken naar mij en ik deed mijn pistool omlaag. Ik viel neer op de grond van het huilen. Ik hoorde het mes omlaag gaan en het raakte iets. Mike stak Derek neer en hij viel op de grond. Maar hij was niet de enige die op de grond viel.

Nu heb ik nog niet verteld waar we vandaan kwamen aan mijn ouders. We kwamen die dag van het ziekenhuis. Ik had een miskraam gehad en dat wilde ik aan mijn ouders vertellen. Nu hebben ze het nooit kunnen weten. Ik heb nu alleen Maggy nog, die wil ik niet kwijt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cast:

Starring

Gary Weeks as Mike Welles

Rachel Shelley as Darlene Carter

Juliana Harkavy as Lara

Cameron Deane Stewart as Nathan

Julian Morris as Matthew*

Jamie Dornan as Brad Woods

Also Starring

Kyla Kennedy as Maggy Carter

Robin Lord Taylor as Drew

Enver Gjokaj as Derek

Eion Bailey as Thomas Woods

Eric Keenleyside as Doug

Jarod Joseph as Kay

Gabrielle Dempsey as Bree (Dead)

Matthew Davis as Aiden

Rebecca Mader as Linda

Sara Canning as Mary Woods

Wil Traval as Daniel

Dean-Charles Chapman as Billy

Guest Starring

JD Evermore as Michael

Charles Mesure as John Carter**

Luke Donaldson as Arvo Carter**

? as Paul**

* = Not Appearing (Niet te zien)

** = Flashback


Paul (Lijk)

Matthew (Genoemd)

Ava (Genoemd)

Vernon (Genoemd)

Carole (Genoemd)


Deaths:

Drew

Paul (Flashback)

Michael

Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu