Ik stond samen met Matthew op de bus. We hadden net Mike uitgezwaaid en draaiden ons om. Eenmaal van de bus af kwamen Lara en Darlene naar ons toe.
'Waar kan ik jullie mee helpen?' vroeg Nathan.
'We willen er voor zorgen dat mijn plan werkelijkheid wordt.' zei Darlene.
Ik keek haar verbaasd aan.
'Wat wil je dat er werkelijkheid wordt?'
'Dat park achter de zone. Daar gaan we spullen planten. Lara gaat in haar eentje even weg. Ze gaat naar een kas die ze ergens gevonden had de laatste keer dat ze buiten was. Daar gaat ze naar zaden kijken voor groenten en fruit. Is dat niet een top idee?' vroeg Darlene me.
Ik dacht na.
'Oké. Ik zou geen goede leider zijn als ik de dromen van de groep niet uit zou laten komen. Voer het maar uit. Vraag de mensen die je nodig hebt maar of ze je willen helpen.'
Darlene knikte en liep weg.
'Ik ga me dan maar klaarmaken.' zei Lara.
Ik knikte en ze liep het huis in van Mike.
'Ze redt het wel.' zei Matthew me.
Ik knikte.
'Weet ik. Ze is sterk en buiten in haar eentje is ze snel en kan ze lekker doen wat ze zelf wil.'
'Daarom. Alleen is het misschien wel makkelijker.'
Ik ging voor Matthew staan.
'Als jij nu eens een groep gaat samenstellen die de bussen gaan verschuiven zodat er nog meer huizen vrijkomen.'
Matthew knikte en liep weg. Ik liep naar huis toe en binnen plofte ik op de bank.
'Hoe voelt dat nou?' vroeg Carl die binnen kwam in de kamer.
'Wat?'
Hij trok één wenkbrauw op en plofte naast me neer op de bank.
'Leider zijn natuurlijk.' zei Carl.
'Het valt mee. Ik voel me niet anders.'
'Ik zou het ook niet weten of ik dat zou willen.'
Ik haalde mijn schouders op.
'Is Matthew al bezig met die groep?'
'Hij stelt het samen, ja.'
'Dan ga ik me maar eens melden.'
'Doe dat.' zei ik terwijl ik knikte.
Carl liep de deur uit en ik zakte onderuit.
'NATHAN!' hoorde ik iemand roepen.
Ik sprong overeind en zuchtte.
'Dit is best vermoeiend.' mompelde ik in mijzelf.
Ik stapte mijn deur uit en zag Linda staan in haar deuropening.
'Riep jij mij?'
Ze knikte en liep naar binnen. Ik keek om me heen en liep achter haar aan naar binnen toe.
'Wat kan ik voor je doen?' vroeg ik.
Ik zag dat Kay zijn ogen open had en Erin met een glimlach naast hem zat terwijl ze zijn hand vast hield.
'Oh, god.' zei ik.
Linda knikte.
'Ik wilde je het even mededelen. Ik heb hem al wat tegen de pijn gegeven.'
JE LEEST
Dark World
Terror*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...