Ik en Brenda reden door de straten en probeerden zo snel mogelijk de stad uit te komen. Terwijl ik over de weg reed en hier en daar een zombie ontweek keek Brenda me vragend aan. Ik keek naar haar en zag dat ze niet naar mij keek, maar langs me heen staarde naar een laag gebouwtje. Ik zag dat er boven stond ouderencentrum en toen dacht ik aan de man van Brenda die daar op de opvang zat. Hij is zeventig en hij is erg dement. Ik probeerde wat sneller te rijden en Brenda keek weer recht vooruit. Volgens mij was ze in shock, maar ik weet het niet helemaal precies. Na twee minuten rijden waren we dan eindelijk de stad uit en reden we door een dennenbos langs een camping. Voor de camping stond een auto en er omheen stonden wat mensen. Ik parkeerde mijn auto langs de straat.
'Blijf zitten, ik kom zo bij je terug.' zei ik om Brenda gerust te stellen en ik stapte uit.
Rustig liep ik naar de overlevenden toe en ze keken verbaasd naar me. Ik zag een man staan die een kaart op zijn autokap had gelegd en naast hem stond een vrouw waarmee hij aan het praten was. In de auto zaten twee kinderen een jongen en een meisje die beiden net zo'n zwart haar hadden als hun vader. Ik kwam bij hun staan en tot ik mijn handen op de autokap legde spraken ze geen woord tegen me.
'Mijn naam is Mike. Kan ik jullie helpen?' vroeg ik terwijl ik naar de man en de vrouw keek.
'Eigenlijk wel, ben jij hier bekend met de weg?' vroeg de man.
'Ja, maar waar willen jullie heen dan?'
'We zoeken een veilige haven. Die zone van op het nieuws.'
'Dan heb ik slecht nieuws voor u. Het is in de stad hier achter me waar ik net vandaan kom, maar die is helemaal overlopen met die zombies.'
'Dat meen je toch niet?' vroeg de vrouw opeens.
'Jawel.' zei ik en ik zag dat de vrouw haar hoofd weg draaide naar de camping.
'Kunnen we hier dan niks?' vroeg ze.
'Hoe bedoel je?' vroeg haar man.
'Het is hier vast veilig. Als we dit hek sluiten, dan hebben we de camping voor ons alleen.'
'Vind je het erg als ik en die vrouw in mijn auto meegaan met jullie?'
'Nee, hoor. Jullie kunnen mee, je hebt ons tenminste uit de stad gehouden.' zei de man. 'Mijn naam is John en dit is Darlene. Mijn kinderen zitten in de auto en heten Arvo en Maggy.'
'Fijn jullie te ontmoeten, maar ik denk dat we onze auto's binnen de hekken moeten zetten.'
'Hoezo?'
'Als er nu zombies komen, kunnen ze zo naar binnen lopen. We moeten naar binnen en de hekken sluiten, maar vergeet niet dat er binnen ook zombies kunnen zijn. Hebben jullie een wapen?'
'Ik heb een kleine bijl in mijn achterbak liggen.'
'Mooi. Pak die en deze is voor jou.' zei ik en ik gaf een mes uit mijn rugzak aan Darlene. 'Je moet jezelf kunnen beschermen voor als het mis gaat.'
'Oké.' antwoordde ze kort en ze ging weer in de auto zitten.
Ik liep terug naar Brenda en ging achter het stuur zitten.
'Hier.' zei ik en ik gaf mijn derde en laatste mes aan Brenda. 'Je moet je kunnen beschermen, want ik kan niet altijd voor je klaar staan. Begrijp je dat?'
Brenda knikt en ik reed achter John aan de camping op. We parkeerden de auto op de parkeerplaats en John en ik deden de poort dicht met een hang slot erop. John en ik liepen terug naar de auto, maar de anderen waren al naar de receptie gelopen. John en ik liepen daar naar binnen en zagen dat de anderen in gevecht waren met zombies. Brenda werd bijna gebeten en ik gooide mijn mes in het hoofd van de zombie. De zombie viel op de grond neer en Brenda zuchtte diep terwijl ze op een stoel achter haar ging zitten. Ik rende naar de zombie, pakte mijn mes terug en rende achter John aan naar zijn vrouw. Vanuit mijn oogpunt zag ik dat Arvo naar een kamer achter de balie rende en Maggy lag op de grond met een zombie op haar. Darlene stak een zombie in zijn hoofd en hij viel dood neer op de grond.
'Ga achter Arvo aan!' riep Darlene tegen John en hij keek mij vragend aan. Ik knikte en hij rende weg, terwijl ik naar Maggy rende en een mes in het hoofd van de zombie stak.
'Nee!' riep John plotseling en ik keek geschrokken om terwijl ik het mes uit de zombie zijn hoofd trok. Darlene rende naar het kamertje en Brenda zat nieuwsgierig over de balie te kijken. Ik zette Maggy naast Brenda neer en deed de deur van de receptie dicht. Ik rende naar het kantoortje en zag dat daar John en Darlene bij Arvo zaten die in zijn arm gebeten was. Naast hem lag de dode zombie die drie messteken in zijn hoofd had.
Cast:
Starring
Gary Weeks as Mike Welles
Debi Hett-Kimsey as Brenda
Charles Mesure as John Carter
Rachel Shelley as Darlene Carter
Juliana Harkavy as Lara*
Cameron Deane Stewart as Nathan*
Also Starring
Kyla Kennedy as Maggy Carter
Luke Donaldson as Arvo Carter
Guest Starring
None
* = Not Appearing (Niet te zien)
Deaths:
Geen
JE LEEST
Dark World
Horor*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...