Ik lag op de grond en deed mijn ogen langzaam open. Om me heen lag alles in puin en het rookte en brandde overal. Ik zag niets en probeerde recht op te gaan zitten. Ik schoof wat bakstenen van me af en het leek erop dat ik geluk had. Ik had wat schrammen, maar geen echte verwondingen. Ik keek om me heen en hoorde alleen gesuis, terwijl ik niks zag om me heen. Overal hing rook en mijn gehoor kwam langzaam terug. Er klonk gegil en geschreeuw. Ik stond op en liep door de rook. Ik zag een schim lopen en rende er op af. Ik pakte hem bij zijn rug vast en draaide die gene om. Het was een zombie en ik struikelde over een steen, waardoor ik weer op de grond lag. Ik pakte mijn pistool, maar de zombie viel boven op me. Ik duwde het hoofd van me af en stopte het pistool in de mond van de zombie. Ik schoot en duwde de zombie van me af. Ik sloot mijn ogen en zuchtte.
'Mike!' riep Lara die plots voor me stond.
Ze stak haar arm naar me uit en ik zag dat ze ook onder de schrammen zat.
'Lara ... Gaat het?'
Lara knikte en hielp me overeind. We stonden met zijn tweeën met de ruggen tegen elkaar om ons heen te kijken. Ik zag nu goed dat we midden in de open lucht, eigenlijk midden in de woonkamer van ons huis stonden.
'Alles is kapot, Mike.' vertelde Lara terwijl ze een zombie neersloeg met een machete. 'We moeten hier weg. Anderen zijn al gevlucht. Die Louis is er alleen geloof ik nog.'
Ik keek Lara bezorgt aan en ze haalde haar schouders op.
'Blijf staan!' riep een vrouw opeens.
We draaiden ons om en zagen dat het die vrouw was die bij Louis hoorde. Ene Gloria. We hielden onze handen omhoog en zagen nog een gedaante naar Gloria toe komen.
'Louis!' schreeuwde ze.
Plots hoorden we een knal en viel Gloria met een gat in haar hoofd voor ons neer op de grond. Nathan kwam achter Gloria tevoorschijn en Darlene stond achter hem. Ook Liz kwam van achter Darlene tevoorschijn en ze hield haar hand vast.
'Gelukkig, je leeft nog.' zei Darlene.
'Ja, zijn er nog anderen?' vroeg Mike.
Nathan haalde zijn schouders op, terwijl hij zijn pistool weer weg stopte.
'Laten we hier maar gauw weggaan.' zei Nathan.
'Misschien wel het beste plan.' zei Lara.
'Nee.' zei ik en iedereen keek me aan terwijl ze net weg wilden lopen. 'Ik wil zeker weten dat we niemand achter laten.'
Nathan knikte en we liepen allemaal in een groep de zone door.
'Houdt je pistool gereed, want als die Gloria hier nog loopt kunnen anderen hier ook lopen.' zei Nathan
Ik gaf een stop teken met mijn hand en wees voor me uit. Ik zag dat Louis in een huis stond. Hij richtte met zijn pistool op iemand, maar ik kon niet zien wie het was.
'Kom op.' fluisterde ik en we liepen voorzichtig naar het huis toe.
Ik keek naar het gebouw en zag dat het de ziekenboeg was. Ik rende naar binnen met mijn pistool en richtte op Louis.
'Laat dat wapen zakken!' riep ik.
Louis draaide zich om en ik zag het gezicht van Linda onder de tranen zitten. Ze keek om naar de grond waar een lichaam lag en er lag een rolstoel over hem heen. Ik keek alleen maar bozer naar Louis.
'Nathan, bindt hem vast.'
Nathan keek me even raar aan en Linda gooide een touw naar Nathan toe.
'Nee, maak hem vast met een tie-wrap.'
Nathan knikte en haalde ze uit een la. Ik bleef richten op Louis hoofd en hij glimlachte alleen maar naar mij.
JE LEEST
Dark World
Horror*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...