7.Planned Escape (Mike)

126 8 0
                                    

Ik stond met John en Nathan naar de poort te kijken, maar er kwamen zombies naar binnen. John pakte zijn bijl en Nathan had een hamer vast. Ik pakte mijn mes en zorgde ervoor dat ik bij mijn pistool kon in mijn zak. Eén voor één vielen de zombies op de grond en ik keek in het rond. Binnen zaten alle andere leden van de groep en die was nu groter dan ooit. Drew is ontsnapt en iemand moet hem hebben laten gaan. Misschien Lara, de nieuwe? Ik denk het niet. Ze is net nieuw in de groep, waarom zou ze na vijf minuten in de groep meteen een gevangene laten ontsnappen. Ik zag haar zitten naast Brenda en ik kon wel merken dat ze daarbuiten veel had meegemaakt. John en Nathan hadden de poort weer dichtgekregen en de zombies stonden er tegenaan te duwen. Ik keek ze recht in hun ogen aan en ik zag een soort leegte. Ik voelde me er misselijk door en ik wist niet wat ze dachten, als ze al wat dachten. Ze wilden blijkbaar graag naar binnen. Het enige dat ze dachten was waarschijnlijk dat ze mensen op moeten eten. Dat is gewoon het enige wat ze kunnen. John en Nathan liepen naar de receptie toe en ik liep ze achterna. Iedereen zat op de stoelen in de ruimte en Maggy lag op Darlene's schoot. Als ik in het rond keek zag ik dat iedereen in stilte voor zich uit zat te staren. Nathan ging naast Lily en Carl zitten. Ik keek naar Lara en maakte een gebaar dat ze even met me mee moest komen. Ze liep achter me aan en we gingen op een bankje zitten voor de receptie.

'Wat is jouw verleden?' vroeg ik.

'Ik kampeerde in het bos hier tegenover met mijn zusje en tante. Ze zijn meteen doodgegaan toen ze wakker werden en ik ben ontsnapt. Daarna kwam ik een groep mannen tegen. De leider heet Cam en ze zitten in een houten hut in het bos. Als ze me vinden vermoorden ze me. Ik vluchtte het bos uit en kwam hier bij jullie uit.'

'Dat klinkt heftig. En het waren maar twee dagen.'

'Dat klopt. Ik ben bang dat hij terug komt.'

'Met hoeveel man is hij?'

'Ik heb ze met zijn vieren gezien. Hij en nog drie mannen.'

'Moet goed komen.'

'Jij bent de enige met een pistool toch?'

'Voor zo ver ik weet wel, hoezo?'

'Kijk.'

Ze pakte een pistool van achter haar rug.

'Hoe kom je daar aan?'

'Van een dode agent afgepakt.'

'Mag ik je iets raars vragen?'

'Tuurlijk.'

'Heb jij die jongen uit het kantoor gelaten?'

'Welke jongen?'

'Niet dus. We hielden iemand gevangen, omdat hij op dit terrein liep te stelen. Hij heet Drew, maar ik weet niet of je hem kent.'

'Ik ken hem niet. Ik wist niet eens dat jullie een gevangene hadden.'

'Dat is ook het rare. Alleen kon hij niet ontsnappen. Ik weet het niet zeker, maar iemand in de groep moet het gedaan hebben.'

'Dat moet sowieso. Wie zijn verdacht.'

'Ik streep jou van mijn lijstje af, maar de nieuwen weten niet waarom hij er zat. De anderen zouden hem nooit vrijlaten.'

'Dus?'

'Nathan, Carl en Lily.'

'Oké, zal ik het voor je uitzoeken?'

'Dat is goed. Bedankt.'

Lara liep weer naar binnen en ze knoopte meteen een gesprek aan met Carl en Lily. Ik liep ook naar binnen en bracht Nathan met me mee naar buiten.

'Wat is er, Mike?'

'Ik moet je wat vragen.'

'Oké, brand los.'

'Wist jij van de gevangene.'

'Ik hoorde het van John, maar ik bemoei me er niet mee. Ik weet dat hij nu weg is, maar het doet me niet zoveel.'

'Oké, dat is duidelijk. Bedankt.'

'Oké, dat wilde je van me weten. Of ik hem heb bevrijd?'

'Eigenlijk wel ja.'

'Ik denk dat je bij Carl moet zijn. Ik weet dat je denkt dat het mijn vriend is, maar dat is het niet. Lily is een erg goede vriendin van me en hij is haar vriendje. Vandaar dat we daar met zijn drieën zaten.'

'Oké, Lara helpt me en praat met hen.'

'Dat is goed. Ik wil dat je begrijpt dat ik aan jouw kant staat met wat je ook doet. Ik heb gezien hoe het met die jongen is gegaan en deze groep is betrouwbaar. Dat meen ik echt.'

'Dat is mooi om te horen, maar we zijn nog maar een paar dagen samen. Het stelt niet veel voor.'

'Ach, dat doet het wel. Als je geen aardige mensen in je groep hebt zitten verander je in een wrak.'

'Misschien wel. Het wordt donker. Laten we naar binnen gaan.'

We liepen naar binnen toe en ik zag dat Lara met Lily en Carl aan een tafel zat.

'Hoe gaat het hier?' vroeg ik.

'Goed. Ik denk dat ik weet wie het gedaan heeft.'

'Wie?'

'Deze man hier.'

'Carl?' vroeg Nathan.

'Ja, inderdaad. Volgens mij kende hij hem aan zijn verhaal te horen.'

'Ik heb niks gedaan!'

'Jawel. Jij hebt Drew vrijgelaten en je moet het nu wel toegeven!'

'Nee!' riep Brenda plotseling. 'Ik heb het gedaan. We zijn geen barbaren!'

Iedereen keek haar aan en we waren in shock.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cast:

Starring

Gary Weeks as Mike Welles

Debi Hett-Kimsey as Brenda

Charles Mesure as John Carter

Rachel Shelley as Darlene Carter

Juliana Harkavy as Lara

Cameron Deane Stewart as Nathan

Also Starring

Kyla Kennedy as Maggy Carter

Gary Lightbody as Carl

Brina Palencia as Lily

Guest Starring

None

* = Not Appearing (Niet te zien)  


Drew (Genoemd)

Cam (Genoemd)

Mika (Herinnerd)

Carly (Herinnerd)


Deaths:

Geen

Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu