4.Unwanted Guests (Mike)

166 8 4
                                    

Daar stond ik dan aan de voeten van Arvo. John aan de ene kant en Darlene aan de andere kant. Arvo bloedde en was gebeten door de zombie die er dood naast lag.

'Euhm, John. Je weet wat je moet doen, hè?'

'Wat, nee. Hij mag niet doodgaan.' zei John tegen mij.

'Maar er is geen hoop mee voor-'

'Ik zei nee, Mike. Is dat niet duidelijk genoeg?'

'Jawel, maar-'

'Geen gemaar. Wij doen het op onze manier.'

'Oké, ik houd Maggy daar en ik ga opzoek naar eten en andere spullen die we misschien kunnen gebruiken.'

John antwoordde niet en ik liep de kamer uit. Maggy lag met haar hoofd op Brenda's schoot en ik liep via de deur naar buiten. Ik pakte mijn mes vast en liep naar de eerste stacaravan die ik kon vinden. Ik trok de deur open en binnen was niemand. Het beddengoed lag in de hoek van de slaapkamer en ik keek in de keuken naar eten, maar er stond niks. Het was één van de vakantiehuisjes die je kon huren, maar ik zocht eigenlijk naar de bewoonde huisjes. Ik liep weer naar buiten en kwam bij een koopwoning uit. De deur stond op een kier en ik hield mijn mes voor me uit. Ik liep naar de keuken toe en pakte daar een hakmes uit. Uit de koelkast pakte ik alle spullen die ik nodig had. Plots hoorde ik wat vanuit de slaapkamer komen en liep ik voorzichtig naar de kamer toe met mijn mes vooruit gestoken. Toen ik om de deur heenkeek zag ik een jonge jongen staan die de kleding kast leegroofte.

'Hey!' riep ik en de jongen schrok en richtte zijn pistool op me die hij bij zich had.

'Wow, rustig aan. Ik doe je niks.'

'Blijf staan!' riep hij.

'Ik doe je niks, maar mijn groep zit op deze camping. Jij steelt nu onze spullen.'

'Dat doe ik helemaal niet. Dit is van iemand anders geweest.'

'Je komt op ons terrein jongen.'

'Mijn groep zit hierbuiten in een kamp en we komen jullie zo overhoop schieten.'

'Dat doen jullie niet!' riep ik en ik rende op hem af en draaide zijn pistool weg, terwijl hij schoot. Ik ontwapende hem en had nu zelf het pistool vast. De jongen keek bang naar me en ik stond nu met mijn pistool op hem gericht.

'Meelopen.' zei ik en ik gebaarde met mijn pistool naar de deur.

Ik stapte achteruit en de jongen liep de caravan uit. Ik liep achter hem aan en we kwamen uit bij de receptie.

'Wat moet hij hier?' vroeg Brenda.

'Ik vond hem in één van de caravans hier op de camping en hij stal daar de spullen.' antwoordde ik.

'Ik sluit hem op in het kantoor. Kun je mij even die sleutel geven die daar hangt?' vroeg ik aan Brenda.

Ze stond op en Maggy rolde van haar schoot af. Ze pakte de sleutel en deed zelf de deur open.

'Wat is je naam?' vroeg Brenda aan de jongen.

'Drew.' zei hij.

'Lopen en naar binnen.' zei ik.

'Alsjeblieft.'

'Loopt nou maar.'

'Wat is dit?' zei Darlene plotseling, terwijl ze uit het kantoor kwam.

'Hij stal onze spullen van de camping.' zei ik terwijl ik hem in de kamer duwde en Brenda hem op slot deed. 

'Je kunt toch niet zomaar iemand op gaan sluiten in een kamertje?' vroeg Darlene.

'Wat had ik dan moeten doen. Kijk wat hij bij zich had en op me richtte.' zei ik en ik liet het pistool zien. 'Het is handig dat we er één hebben voor noodgevallen en als het nodig is ook voor-'

'Bedoel je Arvo?' vroeg ze plotseling. 'Moeten we hem door zijn hoofd schieten?'

'Ja, je weet toch dat hij anders veranderd in één van die dingen en dat willen jullie toch ook niet?'

Darlene bleef stil en Brenda kwam naar mij toe.

'John is weg gegaan en nog niet terug. Hij is spullen halen denk ik. Misschien moest hij wel even weg, maar ik denk dat hij nog op het terrein is.' zei ze.

'Ik mag het hopen. Anders heeft die familie nog een tegenslag te verwerken als ze hem straks ook dood vinden.'

'Wat doen we aan die jongen?'

'Ik weet het niet, maar hij zegt dat hij een groep heeft en die hem vanzelf vinden.'

'Moeten we hier weg?'

'Nee, ik geef deze plek niet op. We zitten hier voor nu veilig en dat wil ik zo houden.'

'Ik geloof in je, Mike. Ik ken je al jaren en je doet het goed. Je bent een geschikte leider.'

'Dank je, Brenda.'

'Zonder jou was ik er niet meer, dat is een ding wat zeker is.'

Brenda liep terug naar haar stoel waar ze de hele dag al had gezeten en Darlene en Maggy stonden voor de deur van Arvo. Ik voelde dat ik wat moest doen, maar wat wist ik niet. Op dat moment sloeg de deur open en kwam John binnen. Hij stond te hijgen en wees naar achteren.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cast:

Starring

Gary Weeks as Mike Welles

Debi Hett-Kimsey as Brenda

Charles Mesure as John Carter

Rachel Shelley as Darlene Carter

Juliana Harkavy as Lara*

Cameron Deane Stewart as Nathan*

Also Starring

Kyla Kennedy as Maggy Carter

Luke Donaldson as Arvo Carter

Robin Lord Taylor as Drew

Guest Starring

None

* = Not Appearing (Niet te zien)  

Deaths:

Geen

Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu