Ik werd wakker in mijn tweepersoons bed en naast mij lag de deken opgevouwen en lag de vrouw die gisteravond naast me lag er niet meer. Het maakte me niet zoveel uit omdat ik haar alleen maar sinds gisteren kende uit de kroeg. Ik ging recht op zitten en stapte uit bed. Ik rekte me nog een keer uit en liep naar de kledingkast toe. Mijn shirt wat ik aanhad deed ik uit en gooide ik naast mijn bed op de grond. Ik deed een schoon wit shirt aan en liep naar mijn woonkamer. Daar lag een briefje op tafel.
Ik pakte het op en las het in gedachten aan mezelf voor.
Sorry dat ik weg ben gegaan. Baas belde.
Bel me snel.
XXX Mary
(0684957223)
Ik liep naar de keuken en legde het kaartje op het aanrecht. Ik krabde aan mijn hoofd en liep naar de koelkast. Ik pakte er twee eieren uit en een pak melk. Ik schonk een mok melk in en bakte de eieren. Met mijn ontbijt plofte ik op de bank en zette de tv aan die op het nieuws kanaal stond. De vrouw die het weer deed werd ruw onderbroken door een boze man die met dringend nieuws kwam.
'Er zijn mensen vreselijk ziek geworden en we vragen iedereen naar de veilige zone te komen, want thuis bent u niet veilig.'
Ik zette mijn ei op tafel en mijn mok melk ernaast. 'Dit kan niet gebeurt zijn.' zei ik. Ik pakte van onder de bank de tv-gids tevoorschijn en keek of er geen rare actie film op tv was. Toen hoorde ik dat de man op tv nog iets wilde vertellen maar plots begon te schreeuwen tegen de camera man over zombies. Geschrokken keek ik op en zag dat de camera op de grond viel en op het beeld kon je zien dat de cameraman bewegeloos en bloedend naast de camera lag en dat de nieuwslezer werd gebeten en opgegeten door zombies.
Ik stond op en propte nog gauw mijn ei naar binnen. Ik stopte het briefje in mijn zak en rende naar mijn keuken. Ik pakte een paar messen uit de keukenla en rende naar mijn kamer. Van op de kast pakte ik een rugzak en stopte er kleren en een slaapzak in. Ik rende naar de kapstok, deed mijn jas aan en stapte de deur uit. Vanuit het appartementen complex waar ik woon zag ik dat er drie auto's op elkaar gebotst waren en er allemaal mensen rond renden en werden achterna gezeten. De politie stond ook in de straat en schoot van die zombies neer, maar ook onschuldige mensen. Toen ik naast me keek zag ik dat de buurvrouw op de grond lag. Ze is achtenzestig jaar oud en ik kom vaak bij haar langs. Ik voelde me er niet goed bij om haar achter te laten, maar andere bewoners hadden er blijkbaar geen probleem van gemaakt omdat ze er gewoon langs renden. Ik liep naar haar toe en pakte haar met mijn ene hand bij haar schouder en zij greep mij bij mijn andere hand vast. Na een paar seconden stond ze naast me en keek ze blij, maar ook bezorgt naar me.
'Kun je me helpen om naar de veilige zone te komen, jongen?' vroeg ze me en ik wist dat daar niks meer te vinden was.
'Dat heeft geen zin.' zei ik snel en haar gezicht draaide opnieuw naar me toe. Ze keek me verdrietig aan met een vragende blik.
'Het is daar niet onder controle.'
'Maar op het nieuws zeiden ze-'
'Dat klopt, maar ik heb het afgekeken en die man die u zag is nu dood. We moeten ergens anders heen.'
'Je helpt me altijd toch?'
'Natuurlijk, Brenda. Altijd. Ik laat je niet stikken.'
Ik liep samen met Brenda naar de lift toe, maar die werkte al niet meer. We moesten vijf etages trappen af en uiteindelijk kwamen we buiten. Het was één grote chaos buiten. Er lagen veel doden op de grond, maar voordat je het wist stonden ze weer op. Ik rende met Brenda naar mijn auto toe en op het moment dat ik de deur dicht wilde doen greep een zombie mijn been vast. Ik hoorde Brenda een geluid maken wat op schrikken leek en ik probeerde één van mijn messen te pakken uit mijn rugzak, maar toen stak Brenda haar hand in mijn rugzak, pakte het mes eruit en gaf het aan mij. Ik stak de zombie in zijn hoofd en deed de deur dicht. Aan de achterkant van de auto stond nu ook een zombie en voor de motorkap stonden ook twee zombies. Ik wist niet wat ik moest doen en ik keek naar Brenda die diep in de ogen van de vrouwelijke zombie keek die voor de auto stond en toen zag ik dat er een traan over haar wang rolde en reed ik vol gas naar achteren over de zombie heen en de andere twee kwamen dichterbij toen ik een draai maakte en de parkeerplaats af reed.
Cast:
Starring
Gary Weeks as Mike Welles
Debi Hett-Kimsey as Brenda
Charles Mesure as John Carter*
Rachel Shelley as Darlene Carter*
Juliana Harkavy as Lara*
Cameron Deane Stewart as Nathan*
Also Starring
None
Guest Starring
Emma Thompson as Weervrouw
Unknown as Nieuwsman
Unknown as Cameraman
* = Not Appearing (Niet te zien)
Deaths:
Nieuwsman
Cameraman
JE LEEST
Dark World
Horror*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...