17.Lost Friendship (Darlene)

116 6 0
                                    

Ik werd wakker en ik wist dat er wat was veranderd. Maggy lag naast me. Ze was nog niet wakker, maar ik wilde naar buiten om frisse lucht te halen. Ik stond daar en zag dat de tent van Carl en Lily was omgewaaid. Ik wist dat Carl weg was en het deed me ook nog wat. Waarom koos hij ervoor om weg te gaan. Mike en Lara werden wakker en kwamen naar me toe. 
'Goed geslapen?'
'Ik wel, maar Carl niet.'
'Hoezo?' vroeg Lara.
'Zijn tent is omgewaaid.' zei Mike.
'En ik weet waarom.'
'Omdat het Herfst is?' vroeg Lara.
'Ook, maar vooral omdat er niemand in de tent heeft geslapen.'
'Waar heeft Carl dan geslapen.'
'Geen idee, maar hij heeft onze groep verlaten.'
'Dat meen je niet, toch?'
'Zeker wel, ik wilde hem tegenhouden, maar het is zijn eigen keus.'
Even later stond de groep klaar om de dochter van Cooper en Julia op te halen. Cooper wist waar Derek zat en we laadden allemaal de auto's in. Ik liep naar Lily toe die naast een boom zat.
'Gaat het?'
'Ik snap niet waarom. Dit kun je uitpraten toch?'
'Ja, maar niet in deze wereld. Het is overleven. We komen niet meer gewoon bij mensen op de koffie. Iedereen ziet macht en die willen ze. Het maakt sommige mensen gek en ze willen er alles aan doen om het te krijgen.'
'Dat bedoel ik dus. Dat is toch niet normaal. Ik snap niet dat de politie niet meteen heeft ingegrepen.'
'Dat hebben ze gedaan, maar ze zijn er op af gegaan. Ze hadden beter mensen kunnen redden en weg halen van die dingen.'
'Inderdaad. Het is gewoon niet te geloven hoe deze wereld tot een hel is geworden.'
'Laten we er nu zijn voor Cooper en Julia. Ze moeten hun dochter missen en we gaan ze helpen, niet waar?'
'Ja, we moeten nu aan de groep denken. Laten we maar snel helpen.'

De hele groep stond in het kamp en Mike stond te praten.
'Ik ga met een groep naar Grace toe. In die groep zitten Lara, Cooper en Matthew. In het kamp blijven Lily, Darlene, Maggy en Julia. Ik wil dat er hier geen gekke dingen gebeuren. Jullie moeten er voor zorgen dat er hier niks gebeurt en dat Nathan weer op de been komt. Kunnen we dat?'
'Ja, dat moet wel lukken, Mike.' zei ik en ze liepen naar de auto. 
Maggy was niet bij mij en ik begon haar te zoeken. Ik opende onze tent, maar ik kon haar niet vinden. Toen ik er weer uitkwam rende ze naar de auto van de groep die zo zou vertrekken. Ik liep naar de tent waar ze uitkwam en zag Julia naast Nathan zitten.
'Zijn ze al weg?' vroeg Julia.
'Nog niet, ze gaan zo. Wat kwam Maggy hier doen?'
'Ze vroeg me wat onze achternaam was en die heb ik haar verteld. Toen ze dat hoordde rende ze de tent uit.'
Ik keek Julia verward aan en toen begon ik het te begrijpen.

(Weken voor de uitbraak)
Ik stond bij het hek van school en Maggy en Arvo renden naar me toe. 
'Mag ik met haar spelen?' vroeg Arvo.
'Wie?'
Arvo wees naar een meisje die naar haar moeder rende.
'Haar.'
'Een andere keer, oké. We moeten zo nog naar de tandarts.'
'Oké, jammer.'
Toen we thuis kwamen ging ik op de bank zitten en kwam Maggy naar me toe.
'Hij is verliefd.'
'Wie?'
'Arvo. Hij is verliefd op Grace.'
Ik lachtte en merkte dat mijn kinderen aan het opgroeien waren.

Ik keek Julia in de ogen aan en herkende haar van het schoolplein. Ik hoorde de auto wegrijden en sloot mijn ogen.
'Wat is er?' vroeg Julia.
'Hebben jullie nog een auto?'
'Er staat er één verderop. Hoezo?'
'Ik moet nu weg. Mijn dochter kent de jouwe en ze wil haar leven voor haar wagen.'
'Wat?' 
'Ik moet haar redden.'
'Snap ik.'
Ik rende naar buiten en Lily had alles meegekregen vanuit haar tent.
'Ik help je.'
'Wat?'
'Ik haal Maggy terug voor je. Het moet, je hebt me geholpen en gerust gesteld. Ik wil je helpen.'
'Oké, kom op dan.'
Ik rende met een tas op mijn rug en Lily achter me aan naar de auto toe. De benzine was gelimiteerd, maar we moesten er wel kunnen komen. Ik kon niet ook Maggy verliezen, dat trok ik niet. Dit was wat ik moest doen en Lily sprong naast me in de auto. Ik trapte het gas in en reed achter het spoor van Mike's auto aan. Door de modderige plassen schudden we door de auto heen. Hopen dat ik het leven van mijn enige kind nog kon redden. 

We kwamen aan op een terrein waar Mike's auto geparkeerd stond en Lara en Matthew stonden nog bij de auto.
'Wat doen jullie nou hier?' vroeg Lara.
'Maggy is met jullie meegereisd. Ze moet hier ergens zijn.'
'Hoe kunnen we haar niet hebben gezien?' vroeg Matthew.
'Verstopt in de kattenbak?' vroeg Lara.
'We moeten haar vinden voordat het te laat is.' zei ik.
Toen klonk er een gil uit het gebouw dat op een fabriek leek.
'Als we nog op tijd zijn.' zei Lily.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cast:

Starring

Gary Weeks as Mike Welles

Rachel Shelley as Darlene Carter

Juliana Harkavy as Lara

Cameron Deane Stewart as Nathan

Gary Lightbody as Carl*

Julian Morris as Matthew

Also Starring

Kyla Kennedy as Maggy Carter

Brina Palencia as Lily

Daniel Thomas May as Cooper

Carol Lane Tresan as Julia

Guest Starring

Luke Donaldson as Arvo Carter**

Mackenzie Foy as Grace**

* = Not Appearing (Niet te zien)

** = Flashback



Carl (genoemd)


Deaths:
Geen


Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu