Brenda
Daar stond ik dan. Heb ik net verteld dat ik de gene ben die Drew heeft laten ontsnappen. Iedereen keek me verward aan, omdat ze nooit verwacht hadden dat ik het gedaan had. Mike keek vol ongeloof naar me. Ik zag een paar tranen in mijn ogen, maar eigenlijk wist ik niet hoe erg het was voor de groep. Ik dacht dat ik het beste deed voor Drew, maar dat deed ik blijkbaar niet voor de groep. Ik bedacht me nu eigenlijk hoe erg het was. Ik liep naar achter en ging zitten. Drew kon in een groep zitten met verschrikkelijke mensen en die zouden ons van alles aan kunnen doen.
'Sorry, maar ik dacht niet na. Ik weet nu pas hoe erg het is wat ik heb gedaan.' zei ik.
'Dat kun je wel zeggen ja.' zei John.
Ik keek naar de grond en Darlene kwam bij me zitten. Het was net of iedereen door mij bevroren was en nu weer tot leven kwamen. Iedereen ging weer wat doen en ik zat hier maar voor me uit te staren.
'Het is al goed. Ik was er ook geen voorstander van, maar nu maak ik me wel een beetje zorgen.' zei Darlene.
'Ja, het kan zomaar zijn dat die jongen al dood is, maar over een grotere groep heb ik niet nagedacht.'
'Het geeft niet, Brenda. Ik neem het je niet kwalijk. Het is je instinct en dat moet je volgen.'
'Bedankt Darlene. Je hebt gelijk.'
Ik zag ze over me praten. Mike, John en Nathan stonden daar achter de receptie en Mike liet zijn blik steeds naar me afdalen. Kon ik maar horen wat ze bespraken.Mike
Ik zag haar daar zitten en ik weet dat ze het niet slecht bedoelt. Brenda zou nooit iemand kwaat doen, daarom liet ze die jongen gaan.
'Wat moeten we doen?' vroeg Nathan.
'Niks, helemaal niks.' zei ik.
'Wil je niks doen. Wat als die Drew lid is van een groep van twintig man. Dat redden we nooit.' zei John.
'We weten dat hij in een groep zit, maar zo groot kan die niet zijn als hij in zijn eentje eten moet zoeken. We moeten Lara erbij halen.'
'Hoezo?'
'Ze heeft ook een wapen. Gevonden bij het lijk van een agent.'
'Dat verteld ze niet even.'
'Hallo, ze vertelde het mij toch. Dat is goed genoeg. Wij kunnen ze zo neerschieten.'
'Als je op tijd bent wel ja.' zei John.
'Denk je dat die groep niet wat te bespreken heeft, John. Drew is ontvoerd. Ze kunnen hier niet meteen op de stoep staan en als ze hier al komen, dan zijn we voorbereid.'
'Drew kan ook een zwak voor ons hebben, in ieder geval voor Brenda. Die zal hij niks doen.' zei Nathan.
'Dat klopt, daar heeft Brenda dan maar goed aan gedaan.'
'Gaan we haar nu prijzen?'
'Je moet je niet zo negatief opstellen, John. Laat haar in haar waarde en verneder haar niet.'
'Best.'
John liep weer naar binnen en Lara kwam naar ons toe.
'En?'
'Wat wil je van me horen, Lara?'
'Wat gaan we doen. We weten dat hij terug komt.'
'Inderdaad, maar wanneer niet.'
'Ik denk snel, als het aan hun ligt. We kunnen ook vluchten, Mike.'
'Nee, als hun dicht bij de weg zijn kunnen we alleen de stad in en daar zijn we dood. We moeten langs ze heen en dat kan niet als ze daar zitten. Hij is niet voor niets daar het bos ingerend.'
'Je hebt gelijk. Ik kan ook in mijn eentje het bos in en kijken of ik ze kan uitschakelen.'
'Misschien is dat wel een goed idee. We kunnen ze daardoor een stap voor zijn. Dat is altijd goed en al helemaal als we levens willen redden.'
'Ze waagt haar leven dan al voor ons, Mike. Weet je heel zeker dat we haar moeten laten gaan?' vroeg Nathan.
'Ik denk het wel. Het is haar eigen voorstel. Ze is sterk en heeft een pistool.'
'Dat niet alleen. Ik heb ook nog munitie en ik kan goed vechten.'
'Je hebt me overgehaald, Lara. We doen het, maar of je alleen moet gaan.'
'Daar twijfel ik ook over, Nathan.'
'Ik denk dat ik weet waar het is. Een hut in het bos en daar kom ik net een dag geleden vandaan.'
'Bedoel je dat je denk dat het die zelfde groep is die jou daar vasthield?'
'Ik denk het wel.'
'Dan is het dus gewoon een wraakactie.'
'Nee, zie het niet alleen als wraakactie. Het is ook een vriendendienst.'
'Ik weet het niet hoor.' zei Nathan.
'We moeten je leven niet op het spel zetten.' zei ik.
'Dat doen jullie niet. Jullie zetten de groep op het spel als ik het niet doe.'
'Klopt, je gaat erachteraan, maar als er wat gebeurt kom je meteen terug.' zei ik.
'Akkoord.'
Lara liep weg en maakte zichzelf klaar voor vertrek.------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cast:Starring
Gary Weeks as Mike Welles
Debi Hett-Kimsey as Brenda
Charles Mesure as John Carter
Rachel Shelley as Darlene Carter
Juliana Harkavy as Lara
Cameron Deane Stewart as Nathan
Also Starring
Kyla Kennedy as Maggy Carter
Gary Lightbody as Carl
Brina Palencia as Lily
Guest Starring
None
* = Not Appearing (Niet te zien)
Drew (Genoemd)
Cam en zijn groep (Genoemd)
Deaths:
Geen
JE LEEST
Dark World
Horor*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...