Ik kwam uit mijn tent en de zon stond nog laag. Ik keek tevreden in het rond, maar plots stond Lily voor mijn neus.
'Mike, ik moet je spreken, maar het moet wel stiekem.'
'Ik, uhm, kom in mijn tent.'
Lily knikte en we gingen samen naar binnen toe. Lara lag nog in haar slaapzak en keek verward naar wat er gebeurde.
'Wat is er aan de hand?' vroeg ik aan Lily en ze schraapte haar keel.
Lara kwam overeind en zat naast me.
'Die Jack, hij is geen goede man.'
'Wat?' vroeg ik.
'Hoe bedoel je?' vroeg Lara en ik keek met open mond naar Lily.
'Hij heeft Louis vrijgelaten en mij bedreigt dat ik dat niet mocht zeggen.'
'Godverdomme!' riep ik en ik stormde de tent uit.
'Mike!' riep Lara die achter me aan kwam.
Ze greep me vast en draaide me om.
'Laat me gaan!'
'Nee, we moeten dit bespreken, vanaf nu maakt Jack geen deel meer uit van onze groep.'
Ik zuchtte en knikte naar haar.
Ik kwam het kamp van Jack binnen gelopen en keek vol ongeloof om me heen.
'Welkom.' zei hij en hij schudde me de hand terwijl de rest van mijn groep om me heen stond.
Nathan glimlachte en keek me blij aan. Darlene groette Rita die haar en Liz en Billy wat te drinken gaf. Lara gooide haar arm om mijn nek en zoende me op mijn wang.
'We hebben het gered.' fluisterde ze in mijn oor.
Ik knikte en glimlachte naar haar.
'En wie mag dat zijn?' vroeg Jack en hij wees naar Louis.
'Hij is een gevangene van ons.' zei Linda.
'Dan zal ik er voor zorgen dat hij opgesloten wordt.' zei Jack en hij glimlachte naar Linda, terwijl ze knikte. 'Ethan!'
Hij kwam aangerend en nam Louis mee naar een cel in het hoofdgebouw.
'Welkom.' zei Jack. 'Mijn naam is Jack Marsch. Militair leider van dit kamp.'
'Mike Welles. Leider van deze groep en nog vele anderen.'
'Andere overlevenden?'
'Waarschijnlijk zijn ze in de buurt, we moesten weg van de plek waar we zaten. We zijn gevlucht.'
'We gaan ze zoeken.' zei Jack en hij liep weg. 'Verken het kamp maar een beetje.'
Ik liep met Lara in het rond en begroette iedereen. Tot mijn verbazing herkende ik iemand.
'Lily?' vroeg ik en een vrouw draaide zich om.
'Mike?!' riep ze en ze rende naar ons toe.
'Je leeft nog!' riep Lara.
Ze knikte en er rolden tranen over haar wangen.
Matthew, Nathan en Carl stonden om me heen terwijl Lara de wacht hield en keek of er niemand meeluisterde.
'De hele groep moet dit weten.' zei Nathan.
JE LEEST
Dark World
Horror*LET OP! 9+* DARK WORLD: Alles blijkt nog rustig te zijn tot dat Mike op tv ziet wat er echt aan de hand is. Hij redt zijn buurvrouw en samen vertrekken ze naar buiten de stad. Ondertussen hebben de zombies de stad al over genomen. Als ze meer overl...