42.Lurking to the Gates (Aiden)

22 4 0
                                    

Ik hield Jenny vast en Linda en Mary zaten vol verbazing naar me te kijken.
'Laat haar gaan.' zei Linda me en ik zag dat er angst in haar ogen zat. 
Ik sleepte Jenny mee naar de tuin en gooide haar op de grond. Ik stak met mijn mes in haar buik en ze keek me recht in mijn ogen aan. Haar bloed kwam uit haar mond en ze stikte langzaam. Ik draaide mijn hoofd om en zag Linda in shock naar me staan kijken. Ze liep plotseling boos weg en gooide de buitendeur hard dicht. Ik tilde Jenny op en gooide haar over de schutting. Wetende dat Derek naast ons woonde. 
Ik liep weer naar binnen en Linda was er niet meer.
'Waarom doe je dit, Aiden?' vroeg Mary.
Ik ging naast haar zitten. 
'Ik wil niet naast een gestoorde gek wonen.' 
Mary zuchtte en ik staarde naar een schilderij dat boven een openhaard hing. Er stond een paard op en dat fasineerde me.

In de nacht werd ik wakker van een boel gegil. Ik rende naar buiten en Mary stond achter me. Derek kwam de deur uit en Mike rende naar hem toe samen met Thomas. Ondertussen liep de straat vol met mensen. Darlene en Lara stonden te kijken en Linda stond in haar deuropening boos naar me te kijken. Nathan en Carl stonden ook naar Derek te kijken. Ik liep de deuropening uit en liep achter Mike en Thomas aan Derek's huis in. Ik zag een schim lopen in de tuin en toen keek ik verward. Mike opende het gordijn. Isabell kwam naar beneden en rende naar Derek toe. 
'Het is goed, Izzy.'
Ze huilde op zijn schouder en ik had een brok in mijn keel. Door het raam liep Jenny opeens rond in de tuin. Ik stond met open mond naar haar te staren.
'De trut was gewoon gebeten!' riep ik en iedereen keek verward naar me om.
Mike pakte een mes en liep de tuin in. Hij stak Jenny neer in haar hoofd en ze viel bewegeloos op de grond. Thomas rende ook naar buiten en opeens stond Linda achter me. Mike zag haar al.
'Linda, kun jij haar onderzoeken, misschien dat je weet wat de doodsoorzaak is?'
Ze keek me boos aan en liep naar buiten. Ik kreeg niks mee van wat er gebeurde en liep het huis weer uit. Iedereen was alweer naar binnen gegaan. Kay stond nog bovenop de bus. Verder was er niemand meer te vinden. Binnen zat Mary niet meer op de bank. Ik rende naar boven en zag dat ze in bed lag. Ze lag met haar rug naar me toe en ik liep naar haar toe. Ik ging bij haar in bed liggen en sloot mijn ogen.

Die volgende morgen was er een bijéénkomst. Ik ging er naartoe, want dat mocht je zelf weten. Mary vond mij naast haar, maar toen ik wakker werd was ze al weg. Ik stapte de deur uit en Billy rende met Liz over het plein. Ik liep naar Mike's huis en de deur stond open. Darlene liet me binnen en een hele groep mensen zat al klaar. 
'Jij bent de laatste, Aiden.' zei Darlene. 
Mike, Lara, Darlene, Nathan, Carl, Thomas, Matthew, Ava, Linda, Derek en ik waren de aanwezigen.
'We gaan vandaag praten over wat er gisteravond is gebeurt.'
Ik kreeg weer een brok in mijn keel en Linda keek weer naar me.
'We weten dat ze geen natuurlijke dood is gestorven, want ze heeft geen zombiebeten.'
Iedereen keek elkaar geschrokken aan.
'Wat wil dat zeggen, Mike?' vroeg Nathan.
'Dat ze een zombie is geworden zonder gebeten te zijn.'
Iedereen was even stil.
'Ze is vermoord en we hebben getuigen verklaringen gekregen. Ik wil iedereen vragen om nu het huis te verlaten. Behalve de inwonenden en de gene die ik straks vraag te blijven. Ga geen schennis schoppen buiten alsjeblieft. Als er nog vragen zijn kun je bij me komen.'
Iedereen bleef nog luisterend zitten, want Lara had nog een vraag.
'Hoe kan zij zo een zombie zijn geworden?'
Mike zuchtte.
'We hebben het allemaal, Lara.' 
Ze keek hem bang aan.
'Wij zijn allemaal hetzelfde. Wij dragen het virus ook bij ons. Je hoeft alleen dood te gaan om het te activeren, dat is het enige verschil met die kloten beesten hierbuiten.'
Iedereen was geschokt en iedereen ging weg. Ik bleef bij Mike, want dat had hij me gevraagd. 
'Je weet dat we dit niet tollereren?' vroeg Mike me en Lara en Darlene keken in shock naar me.
'Heeft hij het gedaan?' vroeg Darlene.
Mike knikte. 
'Linda en Mary bevestigen het beiden.'
'Het klopt, nu ga ik zeker dood?' vroeg ik.
Mike schudde zijn hoofd.
'Overlevenden zijn erg duurzaam deze tijd. We gaan geen mensen meer vermoorden die ons in de weg staan. We sluiten je op.'
Ik zuchtte en net toen Mike me naar de kelder wilde brengen werd Mike geroepen door Kay. Mike gebaarde naar Lara dat ze moest gaan kijken en even later kwam ze terug. 
'Er komt een grote horde zombies deze kant op.'
We liepen naar buiten en bijna iedereen stond buiten. De horde liep tegen de bus aan en Kay schoot zo veel mogelijk zombies neer. 
'Stop Kay! Je verspilt munitie!' 
Kay knikte en Mike stapte de bus op.
'Iedereen moet rustig zijn of haar huis in gaan. Wij regelen dit. Thomas, Nathan en Carl kwamen naar Mike toe en fluisterden met hem. Uit het niets brak opeens de poort naast de bus eruit. Iedereen begon te schreeuwen en Kay viel van de bus af op zijn rug op het asfalt. De zombies stroomden de zone in. Ik rende door de zombies en duwde er zo veel mogelijk aan de kant. Ik zag nog één verwarde blik van Mike en rende door. De zombies waren maar centimeters van me verwijderd en ik rook hun stank alsof het vast zat in mijn neus. 
'Kom terug!' hoorde ik een stem roepen, maar ik bedacht me niet en rende door.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cast:

Starring

Gary Weeks as Mike Welles

Rachel Shelley as Darlene Carter

Juliana Harkavy as Lara

Cameron Deane Stewart as Nathan

Julian Morris as Matthew

Enver Gjokaj as Derek

Also Starring

Gary Lightbody as Carl

Eion Bailey as Thomas Woods

Jarod Joseph as Kay

Nicole Munoz as Ava Woods

Matthew Davis as Aiden

Rebecca Mader as Linda

Sara Canning as Mary Woods

Dean-Charles Chapman as Billy

Bree Condon as Isabell

Ciara Bravo as Liz

Guest Starring

Alexis Bledel as Jenny

* = Not Appearing (Niet te zien)

** = Flashback

Deaths:

Jenny




Dark WorldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu