*15*

9.3K 356 3
                                    

"Lepaslah!" Lya meronta-ronta mahu dilepaskan dari pegangan tangan zen. Wajah zen sudah dilap bersih namun marahnya masih belum reda. Dia paksa lya duduk ke atas sebuah kerusi di meja makan lalu memanggil minica dan lucy.

Terkocoh-kocoh dua gadis itu datang menghampiri mereka. Lucy sempat tersenyum melihat keadaan lya. Syukurlah, dia masih hidup.

"Hidangkan makanan." Arah zen. Tanpa banyak bicara, mereka mula menghidangkan makanan tengah hari yg sudah siap dimasak beberapa minit yg lalu.

Sebaik sahaja pelbagai hidangan tersedia di atas meja makan, zen terus memotong stik daging black pepper kepada dua bahagian. Kemudian, satu bahagian dipotong pula kepada bahagian2 kecil. Lya memandang pelik. Apa yg dia nak buat?

"Duduk diam kalau kau tak nak tercekik!" Tegas zen.

Lalu dia menyumbat potongan stik tadi ke dalam mulut lya. Terbeliak matanya dengan perlakuan selamba zen. Dia cuba untuk meludahnya tetapi zen lebih pantas dengan menutup mulut lya dengan tangan kanannya. Pandangan tajam dihadiahkan, tepat ke mata lya.

"Kau betul2 dah mencabar tahap kesabaran aku. When I'm ordering you, I mean it. Aku takkan lepaskan kau selagi kau tak makan."

"Ta-" belum sempat lya bersuara, zen menyumbat sekali lagi potongan stik ke dalam mulut lya. Tangan lya yg cuba menghentikan tindakan zen direntap kasar. Zen mendengus geram.

"Kenapa kau degil sangat hah? Bila aku cakap makan, makanlah! Yang kau nak melawan ni apehal?!" Tengking zen geram. Lya terkebil-kebil memandangnya.

Perlahan-lahan dia melepaskan tangan lya lalu menarik kerusi dekat dengan kerusi lya. Punggungnya dilabuhkan dan kerusi lya dipusing ke arahnya, membiarkan mereka duduk bertentangan. Lalu kaki kanannya diletakkan di sebelah kaki kiri lya dan sebelah lagi diletakkan di sebelah kaki kanan lya. Kini, lya seperti terperangkap ditengah-tengah kaki zen.

Mata lya membulat. Dia menyandarkan sepenuh tubuhnya pada kerusi kerana tidak selesa dengan jarak yg terlalu dekat antara mereka.

"K-kau ni dah ke-kenapa?"

"Kau nak aku lepaskan kau kan?"  Lya mengangguk dalam teragak-agak.

"So..." sengaja dia meleretkan kata-katanya sebelum tangan mencapai pinggan yg masih bersisa dengan stik daging. Garfu diletakkan diantara jari-jarinya dan menghulurkan stik ke mulut lya.

"Eat this. Jangan kau berani nak ludah balik!" Arah zen. Matanya mencerlung tajam.

"Kenapa kau terdesak sangat nak aku makan? Bukan ke kau patut gembira kalau aku mati kelaparan?" Duga lya. Tangannya disilangkan ke dada sambil mata beriak dingin.

Tidak semena-mena zen ketawa kuat. Lya yg memandang mula mengerutkan dahi. Lawak ke?

"Are you deaf? Kan aku dah cakap, selagi aku tak puas seksa kau, kau takkan mati macam tu aje." Ketawanya terhenti.

"Lagipun, aku tak nak dituduh pembunuh. Orang berdarah diraja seperti aku tak seharusnya hidup as a murder." Tambah zen lagi.

"Oh yeah? Tapi sayangkan, orang berdarah diraja macam kau tak punya hati perut. You such a useless prince, don't you know?" Lya tersenyum sinis. Zen angkat kening.

"Argh!!" Jerit lya tiba2 bila zen menghimpit kuat kedua-dua belah lututnya. Zen membiarkan lya terus menjerit sambil jari telunjuk menggaru dahi yg tidak gatal.

"You should talk to me nicely. I have warned you before, am I right?" Soal zen. Dia melepaskan kaki kurus lya lalu gadis itu mengaduh kesakitan dengan tangan yg tidak henti2 menggosok lutut. Lya angkat muka, bibir bawahnya digigit.

"Do I care?" Kata lya dalam nada sengaja dikeraskan. Zen tersenyum lagi. Tangannya menarik lengan lya. Wajah mereka didekatkan sehingga hidung mereka hampir bersentuhan. Lya cuba mengawal perasaan berdebar supaya tidak kalah dengan permainan zen. Dia merenung pandangan mata biru zen. Seperti mencabar lelaki itu agar melawannya.

"Young lady... you should care about it because if you do that again I will never think it twice and you would regret it." Ugut zen.

"Apa yg kau nak buat?" Cabar lya.

"Kau nak pukul aku? Nak hukum aku? Buatlah! You co..."

"That's it!" Potong zen.

Kedua-dua belah pipi mulus lya  ditangkap kemas sebelum bibir merah miliknya bertaut rapat dengan bibir lya.

Lya terbeliak!

Wh-what?!!!!!

Zen melepaskan bibir lya lalu senyuman manis tersungging di bibirnya. Dia mengelap hujung bibirnya dengan ibu jari. Riak terkejut jelas terpampang di wajah lya.

"You force me young lady." Zen tersenyum lagi.

Jantungnya berdebar rancak. Peluh sejuk membasahi dahi. Serius dia tidak menyangka. Bagaimana lelaki itu boleh berlagak setenang mungkin dengan menci..... menciumnya?

"Now, dah menyesal? Siapa suruh kau ingkar cakap aku? From now on, kalau kau membantah lagi kata2 aku,I will kiss you as much as I want." Ugut zen. Lya tergamam. What the hell is this?

"I'm gonna like this game." Tambahnya lagi lalu tertawa kecil.

Mari tengok, siapa yg akan kalah Lya Meyer! Kau akan terikat dengan aku suatu hari nanti.

Apa maksud semua ni? Kenapa aku tak mampu nak lawan kata2 dia? Tapi... eh?!!! My first kiss!!! Tak guna punya hantu! He stole my first kiss!

"My.... first kiss.... Ka-kau rampas ci-ciuman pertama..."

"Beruntungnya aku. You should feel it too since ciuman pertama kau di'rampas' by the crown prince!"

"K-kau..."

"Teruskan dengan kata2 kau tu. Aku tahu kau masih tak puas hatikan dengan ciuman tadi? Want it more?" Zen sudah mendekatkan wajahnya sebelum lya laju menekup mulutnya dengan tangan dan badan disandar pada kerusi, menjarakkan kedudukan mereka. Matanya terbeliak mendengar ugutan zen. Gila!

"Haha. I like this very much."
Zen ketawa melihat tindakan pantas lya. Terhibur hatinya dengan reaksi kalut gadis itu. By hook or by crook, its look... cute.

The Royal's SlaveWhere stories live. Discover now