*21*

9.4K 344 11
                                    

Dua minggu sudah berlalu sejak kejadian yang menimpa lya tempoh hari. Keadaan kembali seperti biasa. Lya kembali sibuk dengan kerja-kerja pejabat. Semuanya normal sehinggalah kelibat lucy muncul di muka pintu pada malam itu.

"Lucy. Ada apa-apa ke?" Lya menarik tangan lucy agar masuk ke dalam biliknya. Pintu ditutup. Mereka berjalan dan duduk di birai katil.

"Tak ada apa cuma ada pesanan daripada tuanku." Kata lucy. Lya angkat kening.

"Okay. Apa dia?"

"Malam esok tuanku azusa dan permaisuri swift akan datang makan malam disini." Lya tersentak.

"Ya ke? Okey. Saya akan berada dalam bilik. Don't worry." Lya tarik senyum.
Kalau nak dia stay dalam bilik, boleh aje. Lya pun tak nak berjumpa dengan mereka.

"Tak! Bukan itu maksud tuanku." Lucy menggeleng. Lya tayang muka pelik.

"Habis itu?" Serius dia keliru dengan semua ini.

"Tuanku nak cik lya join dinner tu. Saya akan siapkan baju cik lya." Terang lucy.

Lya tercengang. What?! Are you crazy?! No way! Tak naklah. Dia bukan puteri pun.
"Tak naklah. Saya duduk dalam bilik aje. " rayu lya.

"Maaf, cik lya. Ini arahan daripada tuanku. Saya tak boleh nak buat apa-apa." Kata lucy simpati. Lya tertunduk sambil mengeluh kecil.

Dia faham, lya tentu tidak selesa dengan semua ini. Tapi dia tak boleh nak tolong. Lagipun itu arahan daripada zen. Siapa berani nak bantah?

"Okeylah, cik lya. Saya keluar dulu ya?" Lucy meminta izin. Lya mengangguk lalu tersenyum.

Lucy membawa diri keluar dari bilik itu. Meninggalkan lya sendirian yang masih kaku di birai katil. Mengenangkan malam yang bakal dilaluinya nanti.

"Huh... apa aku nak buat ni?" Keluhnya lagi. Pandangan dilempar ke luar tingkap. Memerhati bulan yang menerangi malam itu.



******





Rambutnya dibetulkan. Setelah berpuas hati, beg tangan Gucci dicapai. Pintu kereta dibuka lalu Sherry melangkah keluar dari situ dan kaki menapak ke mansion mewah milik zen. Senyuman diukir.

"Long time no see, zen." Katanya perlahan.

Malam itu dia telah dijemput untuk sama-sama menyertai makan malam di tempat zen. Sudah lama sherry tidak berjumpa dengan zen. Terlalu lama.

Sherry ingatkan apabila dia sengaja berdiam diri, zen akan mencarinya. Tapi lain yang difikir lain yang jadi. Zen takkan semudah itu teringat tentang dia. Zen juga takkan semudah itu mencarinya.

Semakin lama dirinya semakin jauh dari hidup zen. Sherry dah agak perkara ini akan berlaku suatu hari nanti. Sejak zen menolak rancangan dia agar mereka berkahwin, sherry yakin. Suatu hari nanti zen akan bertindak dengan menjauhkan diri dari dia.

Tapi jangan ingat sherry akan benarkan semua tu berlaku. Takkan sesekali. Zen milik dia. Selamanya akan jadi milik dia. Hanya zen yang layak untuk berada disisinya. Ya, hanya zen!

Langkah diteruskan. Anak tangga dipijak satu persatu dengan berhati-hati. Takut tergelincir pula bila kaki dah tersarung high heels LV limited edition ni.


********



"Huh?!" Terbeliak mata lya melihat uniform yang tersedia di atas katilnya.

Dia menghampiri katil lalu gaun pembantu separas lutut yang menjadi pakaian harian para pembantu disini diangkat. Tak sangka, ini yang dimaksudkan lucy.

The Royal's SlaveWhere stories live. Discover now