*18*

10.5K 378 17
                                    

"Cik muda."

Seorang lelaki berambut kuning emas, berkulit putih pucat melangkah masuk ke dalam bilik kerjanya. Lalu badan tunduk memberi hormat.

"So?" Tanpa banyak bicara, dia bertanyakan agenda sebenar.

"Saya dah dapat semua maklumat tentang dia." Terang Leon. Butler milik sherry itu kemudian menghulurkan sampul bersaiz A4 kepadanya. Huluran itu disambut sherry dan tanpa teragak-agak isi sampul dikeluarkan.

Satu persatu helaian kertas itu ditelitinya. Dia tersenyum puas. Kepalanya diangkat, memandang wajah butler yang telah lama berkhidmat dengannya.

"Good. I know you would never disappointed me."

"Jadi cik muda, whats the next move?" Tanya leon tidak sabar.

"Tenang. Kita mula perlahan-lahan. Jangan tergopoh-gopoh."

Sherry bangun dari kerusi lalu menghampiri jendela besar yang dilindungi langsir buatan Itali. Pandangannya dilempar ke luar namun fikirannya sedang merangka sesuatu. Sesuatu yang akan mengembalikan haknya.


******




"Huh?!!" Lya terlongo.

"Yes. Be my personal assistant." Ulang zen sekali lagi tanpa memandang wajah lya yang berdiri tegak di hadapannya.

"Tapi Tuanku, saya tak tahu apa-apa..."

"Don't make it an excuse." Pesan zen tegas. Pen dalam tangan dilepaskan lalu dia bangun dari kerusi dan berjalan mendekati lya.

"I don't like to hear such a fool things. Just do what I sayed and please, don't asking to much. You know I don't like it young lady." Bisik zen jelas di telinganya. Lya terdiam.

"Kerja kau senang aje. Kau akan ikut aku pergi office setiap pagi dan kau akan buat semua yang aku suruh. So ,starting tomorrow you will come with me. Be ready for your first day there. If anybody ask you anything, tell them to ask me directly. Is that clear?" Lya mengangguk saja.

"Good. You may go." Arah zen. Dalam kekeliruan, lya mengatut langkah ke arah pintu besar. Baru saja dia ingin membukanya, zen bersuara lagi.

"Oh ya, panggil vernon masuk."

"Yes, Your Highness." Ucapnya lalu lya berjalan keluar.



******




"Tapi tuanku, kenapa lya?" Soal vernon ingin tahu. Zen yang menongkat kepala di tangan mendengus kecil.

"Vernon, only trusted person deserved to stay beside me. And of course you are one of the people. So I don't want to waste my time for searching an untrusted person to share my life with them. Do remember, I'm a crown prince anyway." Jelasnya. Vernon mengangguk faham.

"One more thing. Aku tak rasa keadaan akan jadi seperti biasa apabila lya dikenali ramai. Jadi aku nak kau ketatkan kawalan keselamatan."

"Baiklah tuanku. Bagaimana dengan Tuanku raja?"

"Tak perlu beritahu dia. This is my decision. Semua ni tak ada kena mengena dengan ayahanda."

"Baiklah tuanku. Anything else Your Highness?" Tanya vernon menyebabkan zen terlintas sesuatu dalam fikirannya.

"Sherry ada call?" Zen angkat mata, mencari wajah butler nya.

"Untuk hari ni, sudah 66 missed call yang tuanku dapat."

"Biarkan. Aku tak nak diganggu sesiapa buat masa ni. Termasuklah sherry sendiri jadi jangan angkat panggilan sesiapa pun kecuali dari papa atau mama."

The Royal's SlaveWhere stories live. Discover now