"Who's she?"tanya sherry dgn muka tidak puas hati. Dia merenung tajam ke dalam mata zen.
"No one."ringkas saja zen menjawab.
"No one? Are you sure? But why she stay here? Tell me the truth zen!" Sherry mencengkam lengan zen. Minta agar dirinya diberi penjelasan.
"I'm telling you. She's no one. She only my servant. "Jelas zen lagi. Dia mengeluh berat. Rimas dengan desakan sherry yg tidak henti2 mahukan penjelasan.
"Tipu! Kalau dia tu pembantu, kenapa dia dilayan macam anak raja kat sini? I sendiri yg dengar diaorang semua panggil dia dgn panggilan cik. " dadanya turun naik menahan marah. Zen berlagak tenang. Tangan sherry dicapai lalu digenggam erat. Dia renung mata perempuan itu sedalamnya.
"Listen. I dgn dia tak ada apa2. Dia tu cuma pembantu aje. Trust me babe. You lagi baik dari dia dan she's not my taste either." Terang zen lembut. Sherry membalas renungan mata zen lalu tersenyum. Ya. Dia puas dgn pengakuan zen.
Tangannya diloloskan dari pegangan zen kemudian dia merangkul erat pinggang zen. Mukanya dibenamkan ke dada zen.
"I know it."
"Good girl." zen membalas pelukan sherry.
"Betul ke dia tu bukan taste you?"
"Yes. I like you more. "
"Lets get marry then." Cadang sherry yakin. Zen terdiam. Dia melepaskan tangan sherry yg merangkul pinggangnya perlahan-lahan. Sherry mencebik.
"Give me some time."
"Again? Why are you so hard to marry me? Bukan ke kita saling mencintai? Tak cukup lagi ke semua tu? Apa lagi syarat yg perlu I penuhi utk kahwin dgn you? Zen, dah hampir 6 tahun I tunggu you. It's a long time. Papa dan mama I pun dah setuju dgn hubungan kita. So, tell me! Apa lagi yg kurang? Atau you dah tak sayang I lagi?"katanya melenting. Sherry cuba mencari kebenaran disebalik mata biru zen.
Dia benar2 tidak percaya yg kini hubungan mereka hampir mencecah 6 tahun tetapi hanya sebagai pasangan kekasih. Dia sendiri tidak tahu apa yg bermain di fikiran zen sehinggakan dia terpaksa menunggu lama hanya utk bersama dgn orang yg dia cinta. Itu adalah satu penyeksaan buatnya.
"Sherry, please. That's my decision. I perlukan sedikit masa lagi."
"For what? Tell me! Zen. I'm tired with this all ." Katanya sebak. Air matanya mengalir keluar dari kelopak mata membasahi pipinya yg kemerahan disapu blusher. Dia biarkan saja keadaannya seperti itu supaya lelaki di hadapannya itu tahu bahawa hatinya sedang sakit.
Zen terdiam. Tangannya menarik sherry ke dalam pelukannya. Tubuh itu dipeluk erat. Cuba utk menenangkannya dari terus menangis.
"I'm sorry."ucap zen perlahan ke telinga sherry.
"Forgive me. Please. I want to hear it. " desak zen tenang.
"Say the magic words first." Sherry angkat muka memandang wajah dihadapannya itu.
Tanpa berlengah, Zen mendekatkan mukanya sehingga hidung mereka hampir bertemu. Mata sherry direnungnya.
"I love you."ucap zen sambil tersenyum.
"I love you too." Shery merangkul leher zen dan dia mendekatkan lagi muka mereka. Dia tersenyum.
Lya tersentak. Cepat-cepat dia membelakangi adegan yg sedang berlaku. Pipinya terasa panas. Sejak tadi lagi dia berdiri di situ utk melihat drama tidak berbayar zen dan sherry. Mujurlah tiada sesiapa yg menyedari kehadirannya itu. Kalau tak, tentu dia akan dituduh sebagai pervert. Paling teruk, dia akan dimarahi zen dan dijatuhkan hukuman berat.
YOU ARE READING
The Royal's Slave
RomansaDestiny lead me to him. I'm no one and nobody but the heart belongs to somebody.