Rachel

125 11 0
                                    

Voor de honderdste keer vanavond ga ik door de lijst met mijn nummers. Eén voor één luister ik ze en bij elk nummer begin ik me aftevragen of ik toch niet een aantal moet schrappen. Ik zucht en ondersteun met mijn handen mijn hoofd. Ik haal het stickje uit mijn computer en pak een envelop. Ik draai de envelop om, zodat ik een adres erop kan schrijven. Nadat ik dat heb gedaan, scheur ik een blaadje uit mijn kladblok en pak ik een pen. Ik leg het blad voor me en zet mijn pen op papier.

Geachte meneer/mevrouw van de platenmaatschappij,

Ik sla mezelf voor mijn voorhoofd, letterlijk en figuurlijk. Welke idioot zegt nu weer ''meneer van de platenmaatschappij''? Ik streep het door en begin opnieuw.

Geachte meneer/mevrouw van de platen maatschappij,

Geachte heer/mevrouw,

En daar stopt het alweer. Ik maak een prop van het blad en gooi het in de prullenbak. Op de hoek van mijn bureau zie ik mijn mobiel oplichten. Vier berichten van Meg gemist. Ik ontgrendel mijn telefoon en open de berichtjes.

-Heey! Heb je trouwens al gezien dat er een wedstrijd komt onder het schoolfeest van vrijdag? Zullen vast leuke jongens op afkomen XD Ben je me nu aan het negeren of ben je gewoon irritant?-

Ik glimlach. Zij denkt meteen aan dingen waaraan ik zelf nooit zou denken.

-Geen van beide. Is er zaterdag een schoolfeest dan? Wat voor een wedstrijd?-

Het duurt maar een paar seconden voordat ze weer online is.

-Ga me nu niet vertellen dat je het niet wist... -_- Weet ik niet precies. Hoorde iets van nummers draaien voor de hele avond.-

Mijn hart maakt een sprongetje.

-Cool. En nee, wist ik niet.-

-Je komt wel, eh?-

-Denk t -

-Ja, je komt gewoon. Punt. Zie je morgen! X-

Mijn blik valt op de envelop met de stick erin. Ik pak de envelop op en leg hem in mijn la, dat kan wel even wachten. Ik open de site van school en inderdaad; er staat op de voorpagina een grote advertentie over de wedstrijd. Dit lijkt precies in mijn straatje te vallen. Ik scrol naar beneden. Onderaan het artikel staat een link voor het inschrijfformulier. Ik open de link en het formulier verschijnt op het beeld. Zonder erover na te denken sta ik op en loop ik richting mijn Laurens kamer. Ik doe de deur open en ze zit in haar pyjama op bed een boek te lezen. Ze kijkt op en zonder haar te laten vragen wat er aan de hand is, begin ik.

'Zaterdag is er schoolfeest en een wedstrijd, met mixen en de hele avond nummers draaien. Zou ik het doen?' Ik houd mijn adem in. Ze knikt.

'Leuk idee. Ik zou het doen als ik jou was.' Ik haal opgelucht adem.

'Wil je helpen?' Ze knikt, staat op en loopt mee richting mijn kamer. Ik ga weer op mijn bureaustoel zitten en Lauren kijkt mee over mijn schouder.

'Zo, zo. Zelfs een inschrijfformulier, wel erg serieus.' Ik kijk haar aan.

'Ja, daarom juist.' Ze lacht. We vullen het inschrijfformulier in, als ineens Lauren wat opvalt.

'Ga je eigenlijk wel meedoen met je eigen naam?' Ik haal mijn schouders op.

'Wat zou ik anders moeten doen?'

'Weet ik veel. Verzin iets leuks, je bent creatief genoeg!' Ik knik. Ik klik op het vakje ''naam'' en probeer iets te verzinnen.

'Wanneer moet het ingeleverd zijn?'

'Ik dacht voor vijftien april.'

'Dan heb je nog tijd zat om een goede naam te bedenken. Als je maar niet zo'n standaard naam doet, want je bent nu eenmaal niet standaard.' Ik kijk beschuldigd achter mij. Lauren geeft me een knipoog.

'Grapje, lief zusje van me!' En ze drukt een natte kus op mijn wang.

'Gatver, Lauren!'

'Ja, jij wilde mijn hulp...' Ik lach. Lauren loopt mijnkamer uit en ik staar besluiteloos naar het beeld van mijn laptop. Ik zucht ensla het scherm dicht. Ik draai me om en het valt me op dat het al tegentwaalven is. Ik pak mijn schooltas uit de hoek en mijn boeken van de grond. Alsik ze opstapel, ligt Frans bovenop. Shit! Morgen heb ik een Frans repetitie! Ikzucht, ga aan mijn bureau zitten en probeer de woordjes in mijn hoofd tekrijgen. Als dat wel redelijk is gelukt, begin ik aan de grammatica en daarnade zinnen. Ik krijg steeds meer moeite en uiteindelijk wint de vermoeidheid vande Franse taal.   

ZILVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu