Nee, nu kan ik niet meer terug. David zit op zijn fiets leunend tegen de lantarenpaal. Zelf ziet hij er ook niet verkeerd uit, helemaal niet zelfs. 'Vind je? Is het niet te sletterig?' David begint te lachen. 'Nee joh gekkie, je ziet er prima uit. I like the eyeliner.' Knipoogt hij. Ik heb geen foundation-dingens opgedaan dus hij kan me sowieso zien blozen. 'Gaan we?' Ik knik.
We komen aan bij een grote tuin met in het midden een party tent. We zetten onze fietsen neer en David loopt door het erf op. Oké Anne, niet pussy doen. Gewoon gaan. Je kunt dit. O god, dit is zó eng... Help. 'Hee.' David's rustige stem brengt een einde aan mijn gedachte stroom. Ik probeer mijn angsten zo goed mogelijk te verbergen. Dit mag niet verziekt worden door mijn angsten die nergens op slaan. Dat laat ik dus echt niet gebeuren. 'Het komt goed, ik blijf bij je. En je ziet er ook nog eens super leuk uit. Dus ik moét wel bij je blijven als ik wil dat je van mij blijft.' Zegt hij hardop denkend en hij wrijft over zijn nek. Ik ga op mijn tenen staan en geef hem een kusje.
'Yo Dave!!!' Hoor ik achter ons. David's neef komt aangerent en vliegt hem om de hals. 'Dan zl deze mooie dame Anne wel zijn.' Hij pakt mijn hand beet en geeft er een kusje op. Ik glimlach. 'Svenn.' Haha, ik mag die Svenn wel. 'Dude.' Zegt David terwijl hij hem bij me weg duwt en zijn arm om me heen slaat. 'Dus, wat moet er nog gebeuren?' Svenn geeft een knikje richting wat hapjes die onuitgepakt op een lange tafel liggen. 'En ik wil de sfeer nog wat opkrikken, ik zat zelf te denken aan.... Romantisch.' Zegt hij richting mij met een knipoog. 'Wauw. Jullie lijken echt op elkaar qua gedrag zeg.' Lachend inspecteer ik het voedsel.
'Dave, kan je even helpen?' Kreunt Svenn vanonder een zwaar iets. Geen idee wat het moet voorstellen.
Als ik even later de hapjes af heb en de jongens de elektronica dingen enzo, gaan we de boel versieren. 'Als je rode lampjes nou om die party tent wikkelt en daar in de hoek een apart afgezonderd hoekje maakt geef je misschien wel een soort van hint.' Zeg ik zachtjes tegen Dave. Ik vind Dave wel leuk klinken, al moet ik er nog wel even aan wennen. Voor mijn naam heb je niet echt een afkorting haha. 'Goed idee!' Roept David enthousiast.
We zitten nu met wat te drinken in "het" hoekje te wachten op de gasten. 'Je mag het de volgende keer ook wel wat harder zeggen hoor, zo vaak bijt ik niet.' Knipoogt Svenn. Ik glimlach flauwtjes en pluk awkward aan één van mijn vlechten. David pakt mijn hand en geeft er een geruststellend kneepje in. 'Vertel eens wat over je zelf, ik moet natuurlijk wel Dave's vriendinnetje een beetje kennen.' Lachend kijkt hij naar David. 'Dus, wat zijn je hobby's?' Vraagt hij nu oprecht geïnteresseerd. 'Toneel, muziek, sport en uhm.. denken.' Is het raar dat ik denken er ook bij zei? Snel kijk ik naar David voor goedkeuring. Hij kijkt me glimlachend aan dus ik denk dat het wel okay is? 'Oeehw, muziek. Dat zal onze Davester wel leuk vinden, nietwaar?' Davester? Als in dat hij een rockster is ofzo? 'Zekers Svennieboy.' Geïrriteerd kijkt Svenn hem aan. Ze zijn écht het zelfde. Ziet er best leuk uit zo, hun tweetjes naast elkaar.
Er zijn inmiddels al meer mensen en ik sta hier awkward mee te luisteren naar hun gesprek. 'Ugh wie heeft haar nou weer uitgenodigt?' Zegt één of andere gast geïrriteerd. Achter hem verschijnt een knap slank meisje met kort blond haar. De vrolijkheid druipt van haar af en maakt zo ook mij vrolijk. 'Jamie.' Zegt ze en ze steekt haar hand uit. Haha, ze heet hetzelfde als David's broer. 'Dus jij bent Anne, het meisje waar ze maar niet over kunnen stoppen met praten.' Wauw, ze is zó... levendig. En het tegenovergestelde van vijandig. 'Uhm...' weet ik nog net uit te kramen. 'Ik mag jou wel. Wil je wat te drinken?' Zonder te wachten op antwoord loopt ze weg. 'Is het zo makkelijk om vrienden te maken?' Vraag ik zachtjes aan David. 'Haha, dat is Jamie, de ex van die gast daar. Sommige mensen vinden haar irritant en kunnen haar niet uit staan terwijl andere mensen haar juist heel erg mogen. Het mooie is dat het haar niks boeit.' Een andere gast vraagt om David's aandacht en raakt in een gesprek met hem. Jamie is uit het niets weer verschenen en duwt drinken in mijn hand. 'Wkd Blue.' Zegt ze. Het blauwe goedje dat in mijn bekertje zit ziet er cool uit, maar ook écht giftig. Voorzichtig neem ik een slokje. Wat doe ik met mijn leven? Hm, het is nog best lekker. Heel zoet. 'Dankje.' Mompel ik. 'Je komt hier vast niet vaker. Zal ik je een rondleiding geven?' Ik knik. Voor de rest heb ik toch niks te doen. Ik tik David aan en wijs dan naar Jamie. Hij knikt kort en gaat dan weer verder met zijn gesprek dat inmiddels gaat over welke porno sites het beste zijn. Iets wat ik niet hoef te horen dus. Jamie trekt me met haar hoofd schuddend en een grote grijns op haar gezicht mee naar een rustig plekje. 'Zie je die gast daar?' Ik knik. 'Daar moet je niet bij in de buurt komen. Hij is een klootzak.' Zegt ze wijzend naar de jongen die volgens David haar ex is. Ik besluit nog een sipje van mijn drinken te nemen. 'Dat groepje meisjes daar zijn "de bitches". Ze mogen mij niet omdat ik liever met de jongens omga dan met hen. Ik pas niet echt in hun beeld van perfectie.' Hmm, Jamie is slimmer dan ik dacht. 'Die slet daar in het midden leid het groepje. Ugh, ik heb echt de haat aan haar.' Ik moet lachen om het hoofd dat ze nu trekt. 'Svenn is de boy waar elk meisje van droomt. Best typisch dus allemaal.' Ze giet in één keer haar drankje achterover. Haar drankje is roze met bubbeltjes. Best cute. 'Net als David.' Zeg ik bijna onhoorbaar. 'Dave? Ja die wint het gemakkelijk van Svenn. Maar hebben jullie nou wat of??' Ze houd hoopvol haar handen tegen elkaar. 'Uhm, ik denk het. W wouden het eigenlijk stil houden want ik wou niet dat iemand het wist...' Verbaast kijkt ze me aan. 'Hoezo niet? Je bent echt super mooi en je past daarom goed bij Dave.' Niet. Sist de hoofdstem me toe. De hele avond krijg ik al complimentjes. Ben ik dan niet mooi zonder make-up? Het is allemaal goed bedoeld enzo maar de complimenten maken me nog onzekerder dan dat ik al was. 'Ik was bang dat de mensen zo zouden reageren ent zoals ze nu doen.' Ze legt een hand op mijn schouder. 'Hm, ja dat snap ik wel.' Ik vind het fijn hoe Jamie dingen begrijpt die je de meeste mensen moet uitleggen. 'Ik ga even wat te drinken halen.' Ohja, dat is waar ook. Snel neem ik nog maar een slokje.
'Hee, waarom staat zo'n mooi meisje als jou helemaal alleen?' Ik klamp mijn handen om mijn plastic bekertje. Oh god, iemand wilt sociaal contact met me. Gewoon blijven ademen en normaal doen. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik haal mijn schouders op. Bang dat mijn stem weg valt als ik wat zeg. De jongen mompelt iets waarvan ik denk dat het zijn naam is en hij pakt mijn hand vast. Ik hoorde het niet goed want ik was te druk bezig met mijn eigen gedachtes. 'Anne.' Zeg ik uiteindelijk zelfverzekerder. Jamie had deze jongen beschreven als een echte player en een vriend van Svenn. Nu ik hem eens goed bekijk stond hij volgens mij net bij dat groepje. Jamie is inmiddels terug en steekt haar duim op. Met een knipoog verdwijnt ze. Hoe ziet zij iets goeds in het feit dat ik met een player praat?! Zijn blonde haar ligt warrig op zijn hoofd en hij kijkt me met een scheve grijns aan. Wow, is hij nu al zat? Defaq? 'Ga je mee die kant op?' Zonder mijn antwoord af te wachten trekt hij me mee richting "het hoekje". Ik probeer tegen te stribbelen maar zijn grip is te sterk.
JE LEEST
Stay Strong
Teen Fiction*HERSCHRIJVENDE* Anne. Een stil maar ook zeer mooi meisje met een geheim. Een geheim dat ze strikt voor zichzelf houd. Zelfs als dit geheim haar dood kan betekenen... Dit verhaal speelt zich af vanuit Anne haar gedachten. Het werpt een blik...