H56

80 27 9
                                    


Fijn, een gezamelijke les. Voordat iemand anders naast me kan gaan zitten ga ik naast Fenna zitten.    'En ik dan?' Vraagt Isaac.  'Je mag wel naast mij hoor.' Zegt Nadine schijnheilig. Isaac geeft me een blik waarvan ik met moeite nog net mijn lach in kan houden. Hij gaat d'r fixen. Wow dan heeft hij straks al twee van mijn klasgenootjes gedaan. En dat zijn slechts degene waar ik het van weet. Wat een player. Lach ik in mezelf. 

We zitten al ruim een kwartier in de les als David ineens naar binnen gestrompeld komt. Zijn gezicht verschiet van de pijn zodra de deur, die hij met veel moeite open gekregen had, weer terug op hem dichtslaat. Vrijwel meteen merk ik dat er iets goed met hem  mis is.  'Gaat alles goed?'  Vraagt de leraar die het nu ook door begint te krijgen.  'Ja uhm...'  Hij stopt even met praten en weer zie ik zijn gezicht vertrekken.  'Ik had een cart ongeluk gisteren.'   Een cart ongeluk? Daar geloof ik dus echt helemaal niks van. Hij cart nooit op die dag en daarbij, hij is er super goed in. De kans is dus zeer klein dat hij de waarheid spreekt. Ik probeer oogcontact met hem te zoeken maar hij houd expres zijn hoofd naar beneden gebogen. Met veel pijn strompeld hij naar zijn plekje. Het ziet er uit alsof hij elk moment kan omcallen. Zodra hij langs mijn plekje loopt is dat ook precies wat er gebeurt. Uit reflex schiet ik hem te hulp. Gebroken kijkt hij me aan. Nu weet ik het zeker. Het was geen cart ongeluk...  De huid rond zijn ogen is blauw en zijn mooie lippen zijn gescheurd. Meteen denk ik terug aan wat Emiel zei.

 "Hij gaat hier sowieso voor boeten Anne. Wat een hufter. Wie haalt het in zijn hoofd om een meisje zoals jou zo te pesten?!"  

Dit is wel een hele erge karma...  

Ik word me ervan bewust dat we elkaar al een tijdje sprakenloos staan aan te staren. Beschaamd went ik mijn blik af naar de grond. Fenna merkt het en besluit me te helpen. 'Ik kijk nu al uit naar vanavond.'  Straalt ze. Hoe kan ze nou zo vrolijk doen? Doet het haar geen zeer om David in deze toestand te zien? Ookal weet ze niks van zijn thuis situatie, alsnog zou het mij dan zeer doen. Zij vond hem toch ook leuk? 

De rest van de les ben ik meer afwezig dan aanwezig. Isaac en zijn nieuwe vrienden zitten nog wat met me te grappen. Ik doe mijn best om nog een beetje gezellig te doen alleen het is lastig. Waarom kan ik me niet gewoon over hem heen zetten? 

Omdat jij niks kunt Anne. Loser. 

Maar goed, laten we wat positiever gaan denken want anders word vanavond ook niet echt bepaald leuk. 

Het is inmiddels al avond en Fenna loopt al een uur te zieken over dat ik ook aan mijn make-up moet beginnen.  'Zometeen okay? Nog even een paar liedjes.'   Ze zucht.  'Dat roep je nu al drie kwartier!'  Zonder er nog verder op te reageren sla ik de volgende accoorden aan. Gitaar spelen brengt een bepaalde rust met zich mee. Rust die ik nu even goed kan gebruiken. Plus het doet me denken aan de goede momenten met Dave. 

Ja goede momenten, die ene die waarschijnlijk allemaal gelogen zijn. Bedoel je die? 

De hoofdstem verder negerend begin ik met zingen. 

'Wow, ik heb gewoon kippenvel. Dat was echt heel mooi.'  Zegt ze terwijl ze zich met een kwastje in haar handen omdraait.  'Aw dankje. WOW, wat is dát?'  Vraag ik vlak voordat ik in lachen uitbarst. Fenna kijkt me vragent aan. Heel haar hoofd zit vol met strepen. Dit kan ik toch niet serieus nemen?  'Wat? Ooh, dit. Dat heet contour Anne. Jeezz, leef jij onder een steen ofzo? Maar anyways, ga jij nou maar eens beginnen.'   Ik zucht diep. Laat ik maar eens beginnen dan. 

Ik ben al zo'n twintig minuten klaar en zit nu op Fenna te wachten. Ze is serieus nog steeds bezig. Ongelofelijk.  'Schiet op Fenn, Isaac en zijn vrienden zijn er al bijna.'  De woorden hebben mijn mond nog maar net verlaten of de bel gaat. Snel check ik of ik er een beetje "okay" uitzie. Ik heb besloten om een zwart jurkje te dragen met een open rug. Even twijfel ik of het niet te koud is. Naja, boeien. Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden nietwaar? Mijn grof krullende haar heb ik omhoog gestoken op zo'n manier dat er een paar speelse plukjes vrij rond bungelen. Met een kleine wing en een donker rood mat kleurtje op mijn lippen is mijn look volmaakt. 

Stay StrongWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu