Spokojeně jsem oddychovala v posteli, když se mnou najednou někdo zatřásl.
,, Co, co je?" mumlala jsem rozespale.
,, Sel, vstávej, máme tady dárky," promluvila na mě Hermiona a já byla v mžiku vzhůru. U nohou postele jsem měla hromádku balíčků. Měla jsem tam nové chrániče na ruce, myslím, že ty jsou od mamky. Dále jsem tam měla olivově zelenou šálu, máslové pirožky a cukroví, to bylo nejspíš od Molly. Dále jsem tam našla nějakou malou krabičku. Otevřela jsem ji a vyskočil na mě malý čertík. Pod ním byl lísteček. Tak ses dočkala, Zelenoočko. Ten Fred je ale vážně rošťák. Já mu poslala malého plyšového lva. Další balíček byl malý a tvrdý. Že by knížka? Roztrhla jsem balící papír. Famfrpál v průběhu věků. Tohle je od Olivera! Otevřela jsem knihu a na první straně bylo jeho rukou napsané:Jen létat nestačí, prcku, hře musíš rozumět.
Já na něj taky nezapomněla. Poslala jsem mu speciální leštěnku na košťata. Ještě jsem rozbalila balíček, ve kterém byl ručně pletený náramek, to bude od Ginny, které jsem poslala sponu do vlasů.
,, Ehm, Sel, tady máš ještě něco ode mě," řekla Hermiona a podala mi balíček. Já ho rozbalila a vytáhla jsem knížku. Léčivé rostliny skotských jezer. Já jsem se zajímala o bylinkářství, takže se mi ta knížka líbila.
,, Děkuju, taky pro tebe něco mám," řekla jsem a zvedla jeden dárek z její hromádky, který byl ode mě. Hermiona ho rozbalila. Dala jsem jí přívěsek, byl to vlastně amulet, který mění barvu podle nálady nositele.,, Ten je moc pěkný, děkuju," rozplývala se a já se usmála. Jsem ráda, že se jí líbí.
,, Půjdeme se podívat za Ronem a Harrym?"
,, Tak dobře," řekla, vzala Křivonožku do náruče a vešly jsme do chlapeckých ložnic.
,, Nenos ho sem," řekl Ron místo pozdravu a mně pohled ulpěl na koštěti, které jsem vlastnila i já.
,, Harry, tys dostal Kulový blesk!" řekla jsem překvapeně.
,, Páni, kdo ti ho poslal?" zeptala se Hermiona.
,, Nemám ponětí, nebyl u toho žádný vzkaz," řekl a ona se zatvářila podmračeně.
,, Co je s tebou?" zeptal se jí Ron.,, Nevím, ale uznejte, není to trochu divné, tohle by mělo být dost dobré koště že?"
,, Tohle je nejlepší koště na světě, Hermiono," poučila jsem ji.
,, Takže muselo být doopravdy drahé-"
,, To jo, ještě, že měla mamka našetřeno."
,, Vsadím se, že je dražší, než všechna zmijozelská košťata dohromady," ušklíbl se Ron.
,, Kdo mohl Harrymu poslat takhle drahý dárek a ani se k němu nepřihlásit?"
,, To je fuk, můžu se na něm proletět?",, Myslím, že by na tom koštěti zatím neměl létat nikdo."
,, A k čemu myslíš, že by ho Harry měl použít, na zametání podlahy?" šklebil se Ron a než Hermiona stačila odpovědět, tak Křivonožka skočil po Prašivce a zaťal drápy do Ronova pyžama.
,, KOUKEJ ODTUD TU KOČKU VYHODIT!" zaburácel Ron a pokusil se ho kopnout, ale trefil se do Harryho kufru. Poskakoval na jedné noze a skučel bolestí. Najednou se ozval kovový hvizd. Harryho lotroskop.
,, Buď tak laskavá a odnes to zvíře, Hermiono. Nemůžeš ten krám umlčet?" obrátil se pak na Harryho, který lotroskop nacpal do ponožek a jeho hvizd už nešel slyšet. Hermiona s Křivonožkou odešla a Ron vytáhl Prašivku. Chudinka. Z kdysi obtloustlé krysy je teď kost a kůže, dokonce jí vypadávají i chomáče srsti.,, Nevypadá nejlíp, co?" poznamenal Harry.
,, To je tím stresem. Nic by jí nechybělo, kdyby ji ta pitomá chlupatá koule nechala na pokoji."No, vánoční atmosféra v naší společence trochu chyběla. Hermiona byla uražená, protože musela Křivonožku zamknout v ložnici, a Ron proto, že mu její kocour chtěl sežrat Prašivku. Harry se je snažil přimět k hovoru, ale pak to vzdal a společně jsme sešli do Velké síně na oběd. Uprostřed byl jeden prostřený stůl a u něj seděli profesoři. Brumbál, Mc Gonagallová, Snape a Kratiknot spolu se školníkem panem Filchem. Byli tam s nimi pouze dva žáci. Jeden nervózně vyhlížející prvák a nějaký páťák ze Zmijozelu. Vedle Snapa bylo volné místo. Tam asi bude sedět mamka. Naše nebelvírská čtveřice došla ke stolu.
,, Veselé Vánoce! Vzhledem k tomu, že nás tu zbylo tak málo, nám připadlo zbytečné rozdělovat vás ke kolejním stolům...no tak, posaďte se, prosím," vyzval nás Brumbál a my se posadili úplně na konec.
,, Prskavky!" řekl nadšeně Brumbál a konec jedné stříbrné žabky nabídl Snapovi, který ji jen velmi neochotně vzal a zatáhl. Ozvala se rána a Snape v ruce držel klobouk s vycpaným supem. Já s Harrym a Ronem jsme stěží zadržovali smích. Najednou se otevřely dveře a moje mamka vešla dovnitř. Měla na sobě kabát, který byl plný od sněhu. Odložila ho a pod ním měla sváteční zelené hábito-šaty s výstřihem a moc jí to slušelo.
,, Moc se omlouvám, že jdu pozdě, ale došlo k drobnému problému s mozkomory v Prasinkách."
,, To je v pořádku, slečno, posaďte se," vyzval ji klidně Brumbál a mamka si sedla mezi něj a Snapa, který na to reagoval kyselým obličejem, jako by právě vypil celý pohár Kostirostu.
,, Tak se dejte do jídla," vyzval všechny s úsměvem Brumbál. Já jsem si na talíř naložila opékané brambory a dveře Velké síně se znovu otevřely. Byla to profesorka Trelawneyová, která mě neučila.
,, To je ale příjemné překvapení, Sybilo!" pozdravil ji profesor Brumbál.
,, Hleděla jsem do své křišťálové koule, když jsem viděla samu sebe, jak se připojuji k vám a nemohu se přeci stavět proti vůli osudu, že? Rychle jsem za vámi přispěchala a prosím o odpuštění, že jsem se opozdila..."
,, Ale jistě, hned vám seženeme židli," řekl Brumbál a jednu vyčaroval. Sybila si nás měřila pohledem a pak se jí z hrdla vydral přidušený výkřik.
,, To nemohu udělat, pane řediteli, pokud si přisednu, bude nás třináct! Nezapomínejte, že pokud spolu večeří třináct lidí, tak první, kdo vstane, také první zemře!"
,, My už se s tím nějak vyrovnáme Sybilo. Hlavně se už posaď, nebo ten krocan úplně vystydne," řekla netrpělivě Minnie.
,, Ale kde je drahoušek profesor Lupin?" řekla a já si uvědomila, že ho tu nikde nevidím.
,, Obávám se, že opět onemocněl, zrovna na Boží hod," odpověděl Brumbál.
,, To jsi nepochybně musela vědět, Sybilo?" poznamenala Mc Gonagallová.,, Samozřejmě, že jsem to věděla, Minervo. Není dobré se vychloubat vševědoucností, někdy i já raději říkám, že žádné vnitřní oko nemám, abych ostatní neuváděla do rozpaků."
,, Tím se ale mnohé vysvětluje," řekla kousavě Minnie.
,, Když to musíš vědět, Minervo, viděla jsem, že chudinka profesor Lupin už s námi příliš dlouho nebude. Sám si je očividně vědom toho, že se jeho čas krátí. Úplně panicky odmítl moji nabídku, že se mu podívám na budoucnost do křišťálové koule..."
,, Ale nepovídej," utrousila suše Minnie.,, Pochybuji, že by profesor Lupin byl v nějakém ohrožení. Namíchal jste mu přece další lektvar, Severusi?"
,, Jistěže pane řediteli," ubezpečil ho Snape.,, Dobře. V tom případě by se měl během pár dnů postavit na nohy. Vyzkoušel jsi už tyhle uzenky, Dereku? Jsou výborné."
Oslovený prvák celý zčervenal a sáhl po míse s uzenkami. Po celý zbytek hostiny se profesorka Trelawneyová chovala celkem normálně. Když jsem se ale zvedla, tak vykřikla.
,, Ach drahoušku, mé ubohé dítě, ty jsi vstala jako první. Chudinko, měla byste připravit svou maminku..."
,, A na co, profesorko Trelawneyová?" zeptala se jí klidně mamka.
,, Ach ano jistě, vy jste její matka, viděla jsem, jak přicházíte k tomuto stolu."
,, Klidně běž, Selene, myslím, že za dveřmi jistě nečeká nějaký vrah se sekerou, který chce zabít prvního, kdo vstane od stolu," řekla mamka a rozesmála tím všechny krom Sybily, která se zatvářila mírně uraženě. Potom vstali i Harry s Ronem, ale Hermiona tam ještě zůstala.
ČTEŠ
Znala jsem Siriuse Blacka II ✔
Fanfiction!!!DOPORUČUJU SI NEJDŘÍV PŘEČÍST PRVNÍ DÍL- ZNALA JSEM SIRIUSE BLACKA I !!! Siriuse neprávem odsoudili za vraždu dvanácti mudlů dříve, než mu Helene stihla říct, že čeká dítě. Nezbude jí nic jiného, než se pokusit vychovat ho sama. Její nejlepší pří...