Daphne Browary Hakkında

345 28 99
                                    

Bu bölümde verilen bilgiler, hikaye hakkında spoiler içermektedir. "Daphne Browary Hakkında" bölümünü okumadan önce, buraya kadar olan bütün bölümleri okumuş olmanız "gerekir". (Eğer doğru kelime "gerekir" ise tabi...)
Bölüm sadece karakter ve şimdiye kadar yaşananlar hakkında bilgiler içeriri. Hikayenin gidişatını etkileyecek herhangi bilgi bulunmamaktadır. Dilerseniz okumamayı da seçebilirsiniz.

Daphne Mathilda Browary, 31 Temmuz 1980'de İngiltere'de, büyü dünyasına dahil bir ailede doğdu. Ebeveynleri Mathilda ve Drew Browary, yetkin, becerikli büyücülerdi.

Severus Snape'in, kehaneti Lily Potter'ı koruma amacıyla Lord Voldemort'a değiştirerek aktarması sonucu, gerçek ailesini Potterların da öldürüldüğü gece kaybetti.

Kendisine söylenen kehanetin gerçek olmadığını öğrenen Lord Voldemort (Snape'in de tuzağa düştüğüne inanmaktaydı), Daphne'yi Browaryleri öldürdüğü akşam yanına almış ve kendisini sekizinci Hortkuluk olarak kullanmıştır. Daphne, Nagini ve Harry ile birlikte, Karanlık Lord'un üçüncü "canlı" hortkuluğudur. Ancak, Lord Voldemort bunu kabullenecek bir şey söylemese de, Daphne'ye beslediği bağlılık Nagini'den farklıdır.

Dış görünüş itibariyle, solgun bir tene, epey kısa kesilmiş, kızıla çalan kahverengi, bukleli saçlara, iri mavi gözlere, uzun kirpiklere ve belirgin elmacık kemiklerine sahiptir.

Böcürtü Lord Voldemort, patronusu bir Unicorn, asası ise kurgu itibariyle Voldemort ve Harry Potter'ın asalarıyla tamamen aynıdır. (Anka iki yerine üç tüy vermiştir.)

Slytherin, Ravenclaw ve Gryffindor arasında kalan Seçmen Şapka tarafından dakikalar sonra Gryffindor'a yerleştirilen bir Şapka Kilitleyen olduğu bilinir.

Daphne Browary, on bir yıl boyunca Bellatrix Lestrange tarafından Lord'un emri üzerine özenle büyütülmüştür. Hagrid ile kaçtığı akşam, Bellatrix, Lord'u hayata döndürmek için onun kanından gerektiği kadarını almayı planlamış lakin başarısız olmuş ve nihayetinde Azkaban'a atılmıştır. Voldemort ise, Daphne'nin Hogwarts'da olup insanların güvenini ve sevgisini kazanmasını, bir çeşit sigorta olarak görmüş ve gitmesine müsade etmiştir.

Daphne, büyücü dünyasındaki yaşamı boyunca casus olmakla suçlanmıştır. Bundan her ne kadar nefret etse de, gerektiğinde acımasızlaşan, sert kişiliğini Bellatrix'e benzetenler de bulunur.

Daphne, Harry Potter'ın gördüğü "rüyaları" bizzat görmekte, zihninde Karnalık Lord'a ait düşünceleri duymaktadır. Lankin, bir Hortkuluk olduğunu, Malfoy Malikanesi'ne kaçırıldığı zaman, Karnalık Lord ile olan "düellosundan" hemen sonra, Draco Malfoy'dan öğrenmiştir.

Daphne, Harry ve Altın Üçlü'ye ait olan çoğu anının içindedir. Ancak, üçü haricinde herhangi öğrenciyle yakın ilişki kurmamıştır. Üçüne kabullenmekten korktuğu bir sevgi ve güven beslemektedir. Sert, çabuk öfkelenen ve duygularını kolayca belli etmekten kaçınan bir kişiliğe sahiptir.

En büyük hayalinin ne olduğu bilinmemekle birlikte, kendini Kelid Aynası'nda gülümserken görmüştür.

Çocukluk anılarının çoğu Hogwarts'tan, Lestrange ile yaşadığı zamanlardan,  Lestrange'ın evinden ayrıldıktan sonra kaldığı yetimhaneden ve evlat edinildiği Muggle aileden ibarettir. Daphne, yetimhaneye verildikten üç yıl sonra, bir Muggle aile tarafından evlat edinilir. Aile, Daphne hakkında "gerektiği kadar" bilgiye sahiptir ve Hogwarts'dan haberdardırlar. Harry Potter ile Hortkuluk avlamaya çıkmak için karar aldığı sırada ailesini terk etmiştir. Ailesi, aynı günün akşamında kendi evlerinde, Ölüm Yiyenler tarafından saldırıya uğrayıp öldürülmüşlerdir.

Kehanette adı geçen Daphne'nin, Karanlık Lord'a denk olarak seçilen kişiyi koruması gerektiği bilinir. Daphne Üç Büyücü Turnuvası'na da bu amaçla dahil edilmiştir. Cedric Diggory ile arasında "tam anlamıyla" duygusal bir bağ olmamasına rağmen, ölümünden etkilendiği hikaye içinde geçmektedir.

Karanlık Lord tarafından -o farkında olmasa da - defalarca hayatı kurtarılmıştır. Harry Potter'ın uzun süre boyunca hayatta kalmasının nedeni de budur. Voldemort, her daim Potter'ın yanında olan Daphne'ye zarar vermekten kaçınır. Bu sebepten ötürü, her seferinde yenilgiye uğraması kaçınılmazdır.

Amortentia'dan aldığı kokular ise ıslak toprak, kitap ve hala tanımlayamadığı bir başka kokudur.

Karanlık Sanatlara Karşı Savunma dersinde üstün başarıya sahiptir. Kehanet hakkında aynı şeyi söylemek mümkün değildir.

Sirius Black'i öldürdükten sonra Bellatrix Lestrange'ın peşinden giden Harry Potter'ı takip etmiş, ona asa çekmiştir. Lestrange, Daphne'ye "bakıcı" görevi gördüğünü ima eden bazı şeyler de söylemiştir. Birlikte kaldıkları süre boyunca ona fiziksel olarak zarar vermediği halde, Daphne için bir aileden çok uzaktır. Lestrange'a karşı açık bir nefret beslediğini birçok kez vurgulamıştır.

Hogwarts Savaşı'na da katılan Daphne, lanetler ve karşı lanetler konusunda da yeteneğe sahiptir. Lord Voldemort ile olan düellosundan sağ kurtulmuştur. (Her ne kadar Voldemort onu koruma çabasında olsa da, gerçek budur.) Riddle'ın güncesine, Basilisk'in dişini Harry ile birlikte saplamış, Sirius Black ile ilk tanışmalarında onu öldürmeye davranmış, turnuvada Harry'ye yardım ederek Voldemort ile savaşmış, Zümrüdüanka Yoldaşlığı'na katılmış, Dumbledore'un öldürüldüğü sırada Astronomi Kulesi'nde bulunmuştur.

Karanlık Sanatlara ilgisi, duygusal anlamda zayıf kişiliği, insanlardan sıklıkla kaçınması dikkatini çektiğinden, Dumbledore'un gözetimindedir. Fakat, aralarındaki ilişki Tom Riddle ve Dumbledore arasındaki ilişkiyle denk olacak kadar uzak da değildir.

Karakter ve kitaptaki herhangi biri arasında akrabalık bağı bulunmamaktadır. Bağlanmaktan korkan yapısının yavaş yavaş çözündüğü gözlemlenen Daphne Browary, Rowling'in asıl kurgusunda bulunmayan bir karakterdir. Tamamen benim yarattığım, haberim olmadan herhangi Harry Potter temalı hikayede kullanılmasına kesinlikle karşı olduğum, seriyi ilk okuduğum andan itibaren aklımda olan bir karakterdir.

Onun hakkında hala cevaplanmamış sorularınız varsa, yorumlarınızla bana ulaşmaktan çekinmeyin.

The Dead Tell No Tale (Harry Potter Fiction) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin