5

3.5K 180 17
                                    

5



De slaap kon ik niet te pakken krijgen, zoals alle andere nachten ook het geval was. Het was niet van de hitte – integendeel zelfs. Rillend van de kou trok ik de lakens over mijn lichaam heen. Het was gewoon gemeen van de ontvoerder om ons onder een láken te laten slapen, terwijl ik zeker wist dat het winter buiten was. Het had dan ook geen enkel effect dat ik het laken tot aan mijn kin had getrokken – over mijn hoofd heen was geen optie, aangezien ik dan altijd bijna stikte. Naast mij lag Mick – wat al erg genoeg was. Volgens mij was het hem gelukt in slaap te vallen, aangezien er geen enkel geluid van zijn kant kwam. Ik besloot op te staan. Ik gooide de lakens van mij af, maar zorgde er wel voor dat Mick nog wel lakens had. Mijn blote voeten vonden de koele vloer, en een rilling trok door mijn lichaam heen. Nee, dit was geen goed idee. Meteen gooide ik de lakens weer over mij heen, minder voorzichtig als dat ik ze van mij af gooide. Het wekte Mick. Oh my god. Waarom? Slaperig keek hij mij aan met zijn hemelsblauwe ogen. 'Wat is er aan de hand? Je trok zomaar de dekens van mij af.' Zijn stem klonk krakerig, een ware ochtendstem – al was het midden in de nacht, dacht ik.

'Ik heb het koud,' gaf ik met moeite toe. Ik haatte het als mensen mijn zwakke kant zagen. Oké goed, het was niet echt een zwak punt als je het koud had, maar ik veronderstelde dat het in deze setting wel degelijk een zwak punt was. Een grijns trok aan zijn mondhoeken. 'Ik kan je wel warm houden.'

Dat was dus precies waar ik zojuist over nadacht. En dan niet het feit dat ik wilde dat hij mij warm zou houden – nee, echt niet. Ik zou willen dat hij al zijn lakens aan mij zou doneren.

'Wat vind je van dat aanbod?' vroeg hij mij, toen ik geen antwoord gaf.

'Doneer me al je lakens en ik laat je de rest van de nacht vredig slapen.'

Mick maakte een geluidje, iets wat erop leek alsof hij aan het nadenken was. Maar al snel schudde hij zijn hoofd. 'Dat vind ik geen eerlijke deal. Luister, je kan de hele nacht kou lijden, of ik kom je warm houden en dan slaap je nog een paar uurtjes. Ik heb geen seksuele bedoelingen, als je daar bang voor bent. Als ik eerlijk ben, heb ik het zelf ook koud.' Een schittering in het blauw verraadde dat hij wel degelijk de waarheid sprak. Ik beet op mijn lip, zwaar in twijfel. Maar een rilling, die wederom door mijn rug heen trok, liet mij snel een besloot maken. 'Goed dan,' gaf ik zuchtend toe. 'Maar wáág het eens om mij aan te raken.'

'Ik zou niet durven,' was zijn commentaar. Ik trok de lakens nog wat hoger op en wachtte totdat ik zijn armen om mij heen zou voelen. Wist ik veel dat ik dit gevoel stiekem te fijn vond.


----------------------------------

Een hele fijne jaarwisseling mensjes! :)

Naked AgainWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu