33
Iris
Paniek nam de overhand. Ik wilde niet dat Mick de zwangerschapstest zou zien. Het leek mij nu niet het juiste moment te zijn – gezien ik eerst zelf wilde weten wat de uitkomst was. Gehaast keek ik om mij heen, maar de enige verstop plek bleek in een van de lades van het kastje onder de wasbak te zijn. Zonder erbij na te denken trok ik een willekeurig kastje op en stopte de test erin. Ik zorgde ervoor dat mijn rug naar de wasbak was gericht, zodat Mick niet zomaar in de lades kon komen. Mijn hart bonkte nog altijd in mijn keel, toen hij de badkamer in gewandeld kwam. Zijn zwarte haren zaten alle kanten op, en zijn ogen keken slaperig. Het leek alsof hij pas zojuist ontwaakt was.
'W-wat is er?' vroeg hij mij, terwijl hij een gaap probeerde te onderdrukken – zonder succes.
'Ik moest naar het toilet, hoezo?' Ik probeerde een rare blik te trekken.
'Je ziet eruit alsof – ach laat maar,' mompelde hij en een ongemakkelijke stilte volgde. We bleven elkaar aanstaren. Ik hoopte vurig dat mijn blik niets verraadde, en dat hij stiekem toch niet het luikje had gehoord. Mijn handen trilden nog licht. Het was overduidelijk dat hij dat wel had opgemerkt, maar er niets van zei.
'Ik zou graag naar het toilet willen. Je mag blijven kijken –'
'Ik ga al,' onderbrak ik hem gehaast, al was het met moeite. Traag verliet ik de badkamer, en eenmaal buiten bleef ik bij de deur wachten. Hij had echt wel door dat er iets aan de hand was, alleen hoopte ik niet dat hij door had dat ik iets voor hem verborgen hield. Zenuwachtig begon ik mijn vingertoppen tegen elkaar aan te drukken. Na ongeveer een minuut verliet hij de badkamer, al leek het een eeuwigheid te duren. Direct schoot ik langs hem heen, met de mededeling dat ik ontzettend nodig moest. Ik draaide de badkamerdeur op slot en ging op de toiletbril zitten, hopend dat er iets van vocht uit kwam. In al mij haast was ik helemaal vergeten mijn handdoek om mijn naakte lichaam heen te slaan. Verdorie. Een zucht verliet mijn lippen. Wat deed het er nog toe, als ik al seks met hem gehad had. Mick daarentegen liep al lang niet meer met handdoek om. Natuurlijk kon ik niet te lang op het toilet blijven zitten, dat zou nog meer opvallen. Ik spoelde door – ondanks dat mijn blaas zo goed als leeg was. De test kon vast nog wel in de lade blijven liggen. Ik had sowieso geen betere verstopplek.
Met tegenzin verliet ik de badkamer en schuifelde naar het bed toe. Mick was lag alweer onder de lakens en aan zijn ademhaling te horen, was hij weer als een blok in slaap gevallen. Voorzichtig liet ik mijzelf onder de lakens glijden. Alleen de slaap kreeg ik niet meer te pakken. Ik bleef maar denken aan de test, en wat voor gevolgen het zou hebben als die positief bleek te zijn.
JE LEEST
Naked Again
RomanceHij is terug. Met nieuwe kandidaten. Twee naakte lichamen. Die een nieuwe waarheid zullen onthullen. Want ditmaal, Ditmaal zal het anders verlopen. ©FrozenB; Niets mag zonder mijn schriftelijke toestemming ergens anders voor worden gebruikt.