"2047 yılında basılan ve Yeni Egonya'nın geçirdiği dönüşümü anlatan "Bilinmeyen Yakın Tarih" adlı kitabın "Zenginler" ile ilgili kısmından alınmıştır."
Birinci bölgeyi birkaç kelime ile tanımlayacak olursak zenginliğin ve sınırsız sefanın bölgesi olarak tanımlayabilirdik. Bu bölge, Merkezi Yönetim tarafından b parası olan insanlar için her şeyin serbest olduğu, tüm kuralların cebinizdeki paraya göre şekillendiği bir yer olarak tasarlandı.
Egonya bölgelere ayrılırken öncelik zenginlere verilip, zenginlerin yoğunluğunun yüksek olduğu bölgeler zenginler için ayrıldı. Diğer bölgelerdeki zenginler ise belirli vaatler karşılığında bu bölgeye getirilerek tüm zenginlerin diğer topluluklara karşı izole edilmesi sağlandı.
Sonuçta Merkezi Yönetim, ülkenin tüm geleceğinin bu bölgede yaşayan zenginlerin destekleri sayesinde şekilleneceğini düşündüğünden bu bölgede yaşayan insanlar için, her ne kadar merkezi yönetimin kurallarına diğer bölgeler kadar uymak zorunda olsalar da, tüm kurallar gayr-i resmi olarak esnetildi.
Kâğıt paranın kaldırılmasının ardından para-kart kullanımı ile malvarlıklarını kayıt altına aldırmak istemeyen bazı zenginler tüm varlıklarını değerli madenlere çevirirken, bazı zenginler de paralarını dövize çevirmek gibi bir yolu tercih ettiler.
Ülkenin yeni kurallarına göre ülkede hiç kimsenin mal edinme hakkı olmamasına rağmen bölgede yaşayan zenginler kendi aralarında kurdukları tapu ve kadastro sistemi ile bölgeyi parselleyerek kendi aralarında gayr-ı resmi yollardan paylaştılar.
Algoritmanın sınıflandırması sayesinde birden fazla yer tercih etme imkânına sahip olan insanların doğal olarak bu bölgeyi tercih ediyor olmasının en büyük nedeni, bölgenin hem yaşam standartlarının diğer bölgelerin yaşam standartlarına oranla neredeyse on misli daha yüksek olması, hem de diğer bölgelerden farklı olarak bölge insanının yurtdışına çıkış özgürlüğünün bulunması idi.
Merkezi Yönetim tarafından bölgeye özel olarak tasarlanan sistem, parası olan bu insanların devamlı olarak tüketim yapmasını teşvik ederek Egonya'nın üretime dayalı kurmaya çalıştığı ekonominin devamlı olarak canlı kalmasını sağlamaya çalışıyordu. Bu bölgenin insanları, diğer bölgelerde yaşayan insanların hayatı boyunca karşılaşmayacağı kadar lüks evlerde yaşıyor, en basitinden bir etniğin hayatı boyunca çalışarak biriktirebileceği kazanç ile satın alınamayacak kadar pahalı araçları kullanıyorlardı.
Ancak kâğıt üzerinde iç tüketimi arttırarak diğer bölgelerdeki üretimi güçlendirmek üzerine kurulan bu sistem, diğer tüm bölge insanlarının zenginler bölgesinden izole edilmesi nedeni ile zenginlere hizmet edebilecek kimsenin bulunamamasından ve zenginlerin üretim ihtiyacı hissetmemesinden dolayı daha ilk yılından işlememeye başladı.
Bölgedeki herkes varlıklı olunca, hiç kimse angarya olarak görülen işleri istemedi. Herkesin sahip olduğu son model lüks arabalar olmasına rağmen, kimse arabasının deposunu kendi doldurmak gibi basit işleri yapmaya dahi yanaşmıyordu. İnsanların basit bir araç deposunu doldurmaktan imtina ettiği bir ortamda sokaklar, kimsenin temizlemeye yanaşmaması nedeni ile kirlilikten geçilmez bir hale gelirken, elektrik ve su gibi temel ihtiyaçların kesintisiz iletiminde dahi problemler yaşanmaya başlıyordu. Bölgenin sahip olduğu insan profili masa başı işler üzerinden yıllarca para kazanmaya o fazla kadar alışmıştı ki, kimse masadan kalkıp kendilerine göre alt sınıfın yapması gereken bir işi yapmak istemiyordu.
Merkezi yönetimin herkesin kendi temel ihtiyaçlarını karşılaması ve genele hizmet eden işlerin de ortak olarak yapılması üzerine kurmaya çalıştığı sistem, zenginlerin kazanç getirisi olmayan işlerde ortak hareket etmekteki isteksizliklerinden dolayı şekil değiştirerek insanların kendi evlerinin önünü temizlenmesi için birbirlerine para teklif etmeye başlamalarına neden oldu. Ancak bu durum da o kadar hızlı bir şekilde tıkandı ki, paranın bolluğundan, insanlar birbirlerine lüks bir otomobil parası teklif etse dahi kimse evlerin önlerini temizlemeye yanaşmadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP DEVRİM
Mystery / ThrillerKayıp Devrim, olmayan bir dünyada, olmayan bir ülkenin hikayesidir. Anarşinin son bulması için siyasi rejim değiştirilerek 6 parçaya bölünen Egonya, yepyeni bir lider ile içinde bulunduğu diktatörlük rejiminden kurtulabilecek midir? Yoksa ülkeyi kur...