"Garim BİNGA ile Mahala ARONSKY hakkında 2046 yılında yapılan röportajdan alınmıştır."
Birlikte yola çıkmaya karar verdiğim Akilah'ın geçmişini araştırmaya başladığımda elime dişe dokunur hiçbir veri geçmiyordu. Elime ulaşan cılız bilgiler için bile çok fazla uğraşmak zorunda kalıp, gerektiğinden fazla dikkat çekerek, dikkatleri üzerime topluyordum.
Tanıştığımızda otuz yaşında olan Akilah, genç olmasına rağmen ciddi bir eğitim alt yapısına sahip bir insandı. Ulaştığım ilk bilgilere göre, "İlk Gün" sonrası daha bebek sayılabilecek yaşlardayken Baltura kaçak giriş yapan, nispeten varlıklı bir ailenin üyesi idi. Baltur'un başkenti olan Kanra'da kendilerine sahip çıkan akrabaları yanında yaşamlarını sürdürmeye çalışan bir ailenin erkek evladıydı Akilah. Akilah'ın Kanra'da bulunan akrabaları Baltur'un önde gelen varlıklı ailelerinden biri olarak göze çarpıyordu. İlköğrenimini Kanra'nın en pahalı özel okulu olarak bilinen ve daha çok seküler yapıda bir eğitim sistemini benimseyen, kaliteli bir okulda tamamladıktan sonra yükseköğrenim eğitimine devam edebilmek için dünyanın eğitim üzerine en gelişmiş ülkelerinden birisi olarak kabul edilen ve Baltur'a göre denizaşırı bir ülke olan Gronya'ya gitmişti.
Gronyada kayıt olduğu okulda öncelikli olarak mühendislik fakültesi içerisinde elektrik ve teknoloji eğitimi gören, ancak okuduğu bölümü son sınıfta bırakarak tamamen farklı bir dal olan siyasal bilimlere geçiş yapan birisiydi. Okuduğu siyasal bilimler fakültesinden ortalama bir öğrenci olarak çok dikkat çekmeden mezun olduktan sonra ailesinin dayatmalarına karşı koyamayarak yüksek lisansını tamamlamak üzere, Baltura, yani ailesinin bulunduğu Kanraya geri dönüş yapmak zorunda kalıyordu.
Gronya da eğitim gördüğü siyasal bilimler fakültesi Egonyanın merkezi yönetimi tarafından özellikle seçilen ve geleceğin Egonyalı yöneticilerinin özel olarak yetiştirildiği okullardan biriydi. Gronyada aldığı eğitim sırasında, şu anda merkezi yönetimin karar alma organlarında görev yapmakta olan birçok üst düzey bürokrat ile tanışma ve samimiyeti ilerletme fırsatı buluyordu. Orada bulunduğu dönemlerde, geleceğin Egonyalı bürokratlarını yetiştirmek üzere kurulan ve yüksek referanslar sayesinde üye kabulü yapan bazı derneklerde faal görev alıp, yönetim kademelerinde görev almayı başaracak kadar ilerledi. Eğitimini tamamlayıp Baltura kesin dönüşünü yapmadan önce Egonyanın merkezi yönetimin işleyiş sırları ve karar alma süreçleri hakkında ciddi bir donanıma sahip durumdaydı.
Akilah'ın Kanra'ya geri dönüşü ile birlikte eğitim görmeye başladığı yükseköğrenim programında kendisinden sorumlu akademisyenlerin dikkatini çekerek, Egonya ve Baltur'un komşusu olan Almora hakkında bir çalışma yapmak amacı ile Baltur merkezi haber alma teşkilatı tarafından Almora'ya, staj adı altında, gizli bir görev ile gönderildi.
2040 yılı içerisinde yaşanan kanlı bir devrim ile yıkılan Almora kralı, halk tarafında saf tutan askerler tarafından 2041 yılında yapılan tek yanlı bir yargılama sonucu kurşuna dizilerek öldürülüyor, ülke gizli bir elin dokunuşları ile yeniden şekillenmeye başlıyordu.
Askerin öncülüğünde kurulan yeni yönetim, ülkeyi neo-liberalizm denilen tamamen dışa açık, yeni bir yönetim şekli ile yönetmeye başladı. Yeni bir düzenin kurulmaya çalıştığı her ülke gibi Almora da dünya üzerindeki tüm fırsatçı yapıların odağı haline geliyor, ortaya çıkan karışık düzenden nemalanmaya çalışan tüm fırsatçıların doluştuğu denetimsiz bir ülke haline geliyordu. Dünya üzerindeki diğer tüm ülkeler gibi Baltur da Almora'nın sahip olduğu potansiyel zenginliklerden yararlanmak istedi ve diğer fırsatçıların önüne geçerek Almorayı kendi sömürgesi haline getirmek için çalışmalara başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP DEVRİM
Misteri / ThrillerKayıp Devrim, olmayan bir dünyada, olmayan bir ülkenin hikayesidir. Anarşinin son bulması için siyasi rejim değiştirilerek 6 parçaya bölünen Egonya, yepyeni bir lider ile içinde bulunduğu diktatörlük rejiminden kurtulabilecek midir? Yoksa ülkeyi kur...