Meteen draai ik me om en zie hem op zijn scooter achter me staan. Hij lacht zachtjes en gaat naast me staan met de scooter. "Ik wist niet dat je achter me reed." Zeg ik en sla mijn armen over elkaar heen.
Mijn hart begint sneller te kloppen en ik voel allemaal tintelingen in mijn buik. Ik ruik ook zijn parfum. Het is Armani, precies dezelfde die ik ook in mijn droom rook, als dat kan lol. "Ja ik was net onderweg naar school. Toen zag ik jou." Ik haal een wenkbrauw omhoog. "School? Je bent toch gestopt?" Hij schudt zijn hoofd. "Ik wou stoppen maar daarna niet meer. Ik kan voetballen tot mijn 35ste hooguit 40ste. Wat ga ik daarna doen? Thuis zitten?" Ik lach zachtjes en haal mijn schouders op. "Tja..." "Spring achterop. Ik breng je wel naar school. We gaan toch naar dezelfde school." Knipoogt hij.
"Mijn bus komt zo dus..." Yassine rolt met zijn ogen en trekt me naar zich toe. "Ga achterop. Het is bijna kwart voor 11. We hebben zo les." Ik laat een zucht en ga achterop zijn scooter.
Als we zijn aangekomen op school hebben we nog 5 minuten tot de bel gaat. We staan nog met bij zijn scooter.
Hij trekt een wenkbrauw omhoog en bekijkt me van top tot teen."Naar waar ga jij zo? Modeshow?" Vraagt hij en bekijkt me nog een keer van top tot teen. Ik bekijk ook mijn outfit en zie niet wat er verkeerd aan is. Ik rol met mijn ogen.
"Ik ga gewoon naar school hoor en mijn outfit is niet erg. Je ziet niks." Zeg ik geirriteerd. Waarom vraagt hij dat uberhaupt? Hij is mijn vader niet. "Jongens gaan naar je kijken. Dat wil ik niet. Kijk ze kijken nu al. Kijk ergens anders lan!" Roept hij naar een paar jongetjes rond 16 jaar en knikt met zijn hoofd naar rechts als een teken van loop door.
Ik haal een wenkbrauw op en lach. "Jij spoort niet. En wie ben jij om dat zo te zeggen?" Yassine lacht zachtjes en pakt me weer bij mijn arm en trekt me naar zich toe.
"Jij," Begint hij en gaat met een hand over mijn krullen. "bent," Hij slaat een arm om mijn middel. "van," Hij trekt me een beetje naar beneden zodat we op dezelfde lengte zitten aangezien hij nog op de scooter zit. "mij." En wilt een kus op mijn mond geven maar ik draai snel mijn hoofd zodat zijn lippen op mijn wang komen. Ik sla mijn armen om zijn schouders heen en leg mijn hoofd op zijn schouder. "Niet hier en omdat te kunnen doen moeten we eerst getrouwd zijn." Fluister ik in zijn oor en druk een kus op zijn wang.
Yassine lacht en pakt mijn hand terwijl we richting binnen lopen. Hij slaat een arm om mijn schouder heen en mompelt, "In Shaa Allah is dat snel." Ik lach zachtjes en knijp in zijn hand. "In Shaa Allah" Mompel ik tegen mezelf.
Waar ben ik mee bezig? Hoe is dit allemaal zo snel gegaan? Opeens zijn we weer goed. Heel de les heb ik me niet kunnen concentreren omdat ik steeds aan Yassine moest denken. Toen ik hem knuffelde, toen we zo dichtbij stonden. Ik vind hem echt heel leuk, maar ja. Ik weet niet wat ik moet doen. Het lijkt wel alsof we een knipperlichtrelatie hebben. Ene keer willen we wel trouwen, andere keer is er allemaal gezeik.
Als de bel gaat, sta ik snel op en loop richting beneden. Yassine staat te wachten op me bij zijn scooter. Ik ben blij dat ik in mijn 2de jaar van het HBO niet zoveel school heb als in mijn eerste jaar. Het is vooral veel stage, en als we les hebben is het gelukkig maar 2 uurtjes per dag. Ik pak mijn telefoon uit mijn zak en zie dat Dilara me heeft gebeld. Ik druk op haar naam en houd mijn telefoon tegen me oor.
"Alo? (Alo is echt gewoon de hallo van de allochtonen 💀💀)" hoor ik Dilara zeggen.
"Je had me gebeld." Zeg ik.
"Ja, ik heb je nodig. Mijn nichtje Gulten die zit toch op middelbare?" Begint ze en ik maak een hmm geluidje.
"Ze voor een vak ofzo, kunst of weet ik veel wat, een tv programma gaan maken en het uitvoeren en opnemen weetjewel. Je kent toch wel die trouwprogrammas op Turkse zender?" Gaat ze verder.
"Ja, Esra Erol ofzo?" Vraag ik en Dilara lacht.
"Juist. Zij wilt dus ook zoiets doen, maar ze heeft kandidaten nodig. Dus ze vroeg aan mij of ik een paar mensen kon regelen. Het is gewoon toneel zegmaar. Puur toneel. Dus wil jij alsjeblieft deelnemen? En ook aan Yosra vragen? Ik krijg dr niet te pakken. Wallah dan help je haar echt!" Vertelt ze.
"Oké is goed. Maar wollah als je lelijke jongens naar mij toe laat komen he, ik ga je slaan vriend." Dilara begint te lachen en ik hang meteen op. Ik haat het als mensen mij gaan uitlachen, ik hand altijd gelijk op. Ik kan daar zo slecht tegen.
Ik kijk rond op het schoolplein, maar ik zie Yassine nergens staan. Ik pak mijn telefoon weer en zie dat ik een appje heb van hem.
Bericht van Yassine; M'n moeder had me nodig, dus ik moest snel naar huis. Wollah sorry dat ik je niet kan thuis brengen. Desolé mon amour ❤️ 4 min
Ik rol met mijn ogen en loop richting de bushalte. Altijd moet iets fout gaan, altijd. Ik snap dat hij naar zijn moeder moet gaan, ik heb daar begrip voor. Je moeder blijft je moeder en je gaat geen meisje boven haar zetten. Maar hij kon op zijn minst gewoon bellen. Ik haat het oprecht als hij alleen berichtjes stuurt. Hij wist dat ik 5 min geleden gewoon klaar was met de les, maar hij kon niet die ene minuut gebruiken om mij te bellen?
Nouja, ik ga me er niet teveel van aantrekken, krijg er alleen maar hoofdpijn van.
JE LEEST
Hopeloos Verliefd
RomansaMeestal hoor je dat het meisje hopeloos verliefd is op de de jongen. Maar wat als het nu omgedraaid wordt? De 21-jarige Yassine Zahir kan de 18-jarige Dounia Al Majid maar niet uit zijn hoofd krijgen. Toen hij haar zag was het voor hem gewoon liefde...