24

2.8K 136 3
                                    

Derde persoon

Dounia wist niet wat ze moest doen of denken toen ze Yassine zijn laatste zin hoorde. Haar mond is opengevallen en ze moet toegeven, het liefst wilt ze nu naar hem toe rennen en heb voor altijd knuffelen.

Het is stil voor een tijdje. Iedereen lijkt wel verrast en sommige zelfs in shock, omdat Dounia en Yassine hun vrienden ook hier zitten. Maryam en Gulten lachen naar elkaar en kijken allebei naar Dilara en Yosra die in het publiek zitten. Ze geven een knipoog naar de twee jonge meisjes en kunnen allebei de glimlach niet van hun gezicht halen.

Yosra geeft een seintje aan de man van de techniek en hij opent "de muur" Iedereen begint te klappen en er begint een Arabisch liedje te spelen. Dounia is nog steeds een beetje in shock. Ze blijft naar de muur kijken die langzaam opengaat en ze kan nog steeds niet geloven dat Yassine echt voor haar zit.

Haar ogen glijden over zijn haren, gezicht, witte overhemd, spijkerbroek en zijn Valentino's. Ze kijkt terug omhoog en ziet dat hij ook naar haar kijkt. Haar hart begint sneller te kloppen en voor ze het weet loopt ze richting Yassine die zijn armen om haar heen slaat.

Yassine zijn adem stokte in zijn keel. Dounia zag er zo mooi uit. Haar zwarte gekrulde haren leken vandaag nog beter te zitten en haar ogen straalde meer leek het wel toen ze mij zag. Zijn ogen glijden over haar schouders en hij fronst een beetje. Hij moet haar daarmee confronteren, ze mag niet zulke kleding dragen. Zijn ogen glijden naar haar spijkerbroek en ten slotte naar haar schoenen. Het zijn de witte Adidas Superstars die Yassine voor haar had gekocht omdat ze geslaagd was voor een test. Het leek netalsof ze nog beter stonden bij haar nu.

Yassine vindt Dounia haar ogen en staat op als hij Dounia richting hem ziet lopen. Eindelijk, denkt hij. Eindelijk kan ik haar weer in mijn armen hebben. Hij omhelst haar strak en drukt een kus op haar voorhoofd.

Yassine kijkt na een tijdje naar beneden en ziet dat zijn witte overhemd een beetje vies is geworden door Dounia's make up. Zijn overhemd is zelfs een beetje nat. Ze huilt. Yassine glimlacht en drukt kusjes op haar haar en omhelst haar nog strakker en wrijft over haar rug.

"Dounia, niet huilen. Ik ben er nu." Mompelt hij in haar oor en Dounia houdt zichzelf nog strakker vast aan Yassine. Ze weet niet waarom ze moest huilen opeens, maar toen ze weer in Yassine zijn armen was, kon ze het niet tegenhouden.  Het voelde zo goed en vertrouwd.

Iedereen begint te klappen en te schreeuwen van blijdschap. Na enkele minuten is het publiek rustig geworden en staat Yassine daar met een big smile en Dounia die haar gezicht verstopt in zijn arm. Yassine zijn glimlach zegt genoeg. Hij heeft zijn prijs binnen.

"Dounia, waarom huil je lieverd?" Vraagt Yosra die de mic heeft overgenomen van Maryam. "Het zijn tranen van blijdschap sukkel." Zegt Dilara ook ik de mic en iedereen lacht. Dounia veegt haar tranen weg en moet ook lachen. "Hebben jullie dit zo geregeld?" Ze knikken. Dounia glimlacht en geeft een voor een de meisjes een knuffel en kus op de wang. Ze gaat weer naast Yassine staan die een arm om haar heen slaat. Maryam n Gulten draaien naar de camera en beginnen te praten.

"Beste mevrouw van Dam, wij willen u laten zien, dat ware liefde echt bestaat, je altijd een pad terug vindt en je liefde op verschillende manieren kunt tonen. In deze video hebben wij 2 boodschappen voor u." Begint Maryam. "Onze eerste boodschap is, echte liefde vindt een weg terug. No matter what. Als je zoveel van diegene houdt, zullen julle weer terug bij elkaar komen. Dat is het lot.
Onze tweede boodschap is liefde is niet alleen verliefd zijn. Liefse is ook houden van iemand. Zoals u zag hebben Yosra en Dilara geregeld dat Yassine en Dounia elkaar weer hebben gevonden. En hun hebben hun familie geholpen omdat ze van hun houden. Als je echt van iemand houdt, maakt niet uit wie. Het kan familie zijn, vrienden, alles. Dan doe je er alles voor om diegene waar je van houdt gelukkig te zien." Vertelt Gulten verder.

"Maar onze show is nog niet klaar, wees niet bang." Knipoogt Maryam in de camera.

Hopeloos Verliefd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu