47

1.9K 96 7
                                    

"Mijn schatje is er weer!" Roept Dounia wanneer ze de deur open doet voor haar ouders. "Mijn schatje." Mompelt ze en neemt Amir van haar moeder over. Amir begint te grijnzen en Dounia geeft hem allemaal kusjes. Ze groet ook haar ouders met een knuffel en ze lopen richting de woonkamer. "Waar is Yassine?" Vraagt haar moeder en loopt naar de keuken terwijl haar vader op de bank gaat zitten en de tv aandoet.  "Hij is nog aan het slapen." Haar moeder knikt en begint thee te zetten. "Yemma ik doe dat wel, ga maar zitten." Haar moeder schudt haar hoofd. "Ik doe het wel. Doe wat je moet doen."

"Zullen we papa wakker maken? Ja?" Dounia pakt Amir zijn tas en loopt met hem in haar armen naar de slaapkamer. Ze doet zachtjes de deur open en ziet Yassine rechtop zitten in bed. Amir murmelt wat dingetjes en rijkt zijn armen uit naar zijn vader. "Ohhh mijn habibi is er weer." Yassine pakt Amir over en overdonderd hem met kusjes. "M'n ouders zijn er. Kleed je aan zodat we kunnen gaan eten." Zegt Dounia terwijl ze al begint om te kleden. Yassine fluit en knipoogt als Dounia zijn kant op kijkt en haar ogen rolt.
"Waar gaan die mooie beentjes naartoe dan?" Dounia probeert haar glimlach te onderdrukken, maar geeft al snel in als ze Yassine achter haar voelt. Hij heeft Amir veilig in het bed gelaten met zijn speelgoedje.

"Yass, niet doen! M'n ouders zijn er." Yassine haalt zijn schouders op en duwt haar haar aan de kant. "1 ronde kan geen kwaad toch?" Mompelt hij in d'r oor en niet veel later voelt hij een hele erge pijn bij zijn geslachtsdeel. "Staghfurillah. Kleed je snel om, m'n moeder heeft al thee gezet." Yassine laat een 'oef' en gaat op bed zitten. Dounia trekt snel een witte coltrui aan en borstelt haar haren. "Lekker voor je." Ze steekt haar tong uit en steekt haar haren op. "Zie je dat Amir? Tsk, tsk, tsk. Waarom ben ik met je moeder getrouwd?" Mompelt Yassine en pakt Amir op. Dounia kijkt met een opgetrokken wenkbrauw naar Yassine. "Pardon?" Yassine schudt snel zijn hoofd. "Niks habiba, niks." Zegt hij snel en geeft Amir aan Dounia. "Dat dacht ik ook ja." Zegt Dounia en geeft Yassine een zachte klap op zijn arm. "Auw! Ik ga echt tegen je moeder zeggen he. Door jou ben ik overal blauw." Dounia haalt haar schouders op en begint Amir om te kleden terwijl Yassine de douche in duikt.

"Salam 3likom." Groet Yassine zijn schoonouders met een omhelzing. "3likom salam weldi." Groeten ze terug. Hij gaat ook aan tafel zitten als hij ziet dat Dounia de laatste paar dingen op tafel zet voor het ontbijt. Yassine praat wat met zijn schoonvader als de bel gaat. "Wie zou dat zijn?" Mompelt Yassine en loopt achter Dounia aan om te kijken wie het is. "Kom snel. We gingen ook net ontbijten." Hoort ie Dounia zeggen en niet veel later hoort hij de stemmen van Anass en Adam.

"Oohhhhh! Faka dan?" Groet Yassine de jongens met hun gebruikelijke groet. "Hamdullilah neef." Zeggen ze terug en lopen verder naar binnen. "Salam 3likom galti, 3ami. " Groeten de jongens Dounia haar ouders en gaan ook aan tafel zitten. "3likom salam jongens. Hoe gaat het met jullie?" De vader van Dounia maakt een gezellig praatje met de jongens. "Alhamdullilah 3ami. En met u?" Dounia haar vader glimlacht. "Alhamdullilah weldi." Dounia legt nog 2 borden op tafel voor de jongens en schenkt dan de thee in voor iedereen.

"Jullie zijn wel vroeg vandaag he?" Lacht Dounia en de jongens knikken lachend. "We hebben wat dingen te bespreken met the big boss." Grijnst Adam en gooit een olijf in zijn mond. Yassine grijnst en legt zijn hand op zijn borst als teken van dankjewel voor de gein. "Zoals wat?" Vraagt Dounia's vader. "Zal ik het vertellen ouleh?" Vraagt Yassine en kijkt naar de jongens. De jongens knikken. "Laat 3ami eerst raden." Grijnst Anass en Dounia's vader lacht.

"Zijn jullie geslaagd?" De jongens schudden hun hoofd. "Hebben jullie rijbewijs gehaald en willen jullie een auto kopen?" De jongens schudden hun hoofd. "Gaan jullie trouwen en willen jullie hand gaan vragen? Als dat zo is, ik kan ook-" De jongens schudden lachend hun hoofd. "Nee shokran 3ami, maar dat ook niet." Lacht Anass. "Hmm, oké ik heb echt geen idee dan. Vertel het maar gewoon." Lacht hij en Yassine grijnst naar de jongens.

"Deze 2 jongens zijn officieel door naar het team van Jong Feyenoord." Zegt Yassine met trots en het is even stil. Totdat iedereen begint te juichen voor hun. "Mash Allah, Mash Allah! Goed bezig jongens!" Roept Dounia's vader. "Ik kende jullie nog als snotapen en kijk wat jullie nu gaan doen! Mash Allah!" Hij omhelst de jongens en de jongens kunnen hun glimlach niet wegvegen van hun gezicht.

"En ze willen daarom een feestje geven. Eerst gaan ze met hun moeders enzo het nieuws delen en daarna is er een feestje als viering dat ze een grote stap gaan nemen." Legt Yassine uit en iedereen knikt begrijpend. "Dus we gaan even een zaaltje huren voor morgen en alles regelen." De jongens knikken instemend. "Mogen wij ook komen ouleh?" Vraagt Dounia's vader en de jongens lachen. "Iedereen is welkom." Glimlacht Adam.

Dounia kijkt naar Yassine en glimlacht naar hem als ze elkaars ogen vinden. Yassine weet dat Dounia trots is op hem, omdat hij al zolang iets goeds voor de jongens wilt doen. Yassine knipoogt en Dounia bloost. Nog steeds als die knipoogt, moet ze blozen. De vlinders zijn er nog steeds, de spanning is er nog steeds en ze hoopt dat het zo voor altijd gaat blijven. Want ze is hopeloos verliefd op hem en kan haar leven niet zonder hem zien.

Hopeloos Verliefd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu