Dounia
1 jaar geleden
Lachend liep ik samen met mijn beste vriendin Yosra, door de Rotterdamse stad. Het was koopavond en elke week gingen we. Het was een soort gewoonte geworden na een paar keer aangezien we in de avond meestal toch niks te doen hadden.
"Beter gaan we even wat halen bij Mac, ik heb honger." Stelde Yosra voor, ik knikte en samen liepen we naar de Mac. "Denk je dat Hakim er ook is?" Vroeg Yosra, ik haalde m'n schouders op. Hakim is mijn 2 jaar oudere neef, waar Yosra een crush op heeft. Elke keer vraagt ze over hem naar mij en ik begin het langzaam aan wel zat te raken. Want het is ook omgekeerd. Elke keer vraagt Hakim ook naar haar. Ik heb 1000 keer tegen hem gezegd dat hij gewoon tegen d'r moet praten en elkaar moeten leren kennen. Ze zouden zo'n mooi stel zijn, mashallah.
"Hij zei niks tegen mij, dus ik weet het echt niet." Ze zuchtte en we stapten de Mac binnen. We bestelden wat en zochten een plaatsje boven. Zoals gewoonlijk zaten er wel jongens, maar niemand die ik kende.
Toen we er al ongeveer een halfuurtje zaten, kwamen er nog een groepje jongens. Ik keek hun kant op en ving toen de blik van een jongen die samen met mijn neef Hakim was. Hij had zwarte haren die naar achter was gekamd, bruine ogen voor zover ik het kon zien, mooie baard (😍) lang en gespierd. Ik schatte hem ongeveer 19,20 jaar. Hij had een zwarte broek aan, een wit overhemd, daarover een EA7 jas en Valentino's.
Meteen keek ik naar mijn outfit. We hadden bijna hetzelfde aan. Ik had ook een zwarte broek aan met een lang wit overhemd maar dan met een leren jas en nog een sjaal, sinds het in de avond altijd kouder is. En met daaronder gewoon zwarte Superstars.
Ik draaide me hoofd snel weg maar voelde nog wel zijn ogen op mij prikken.
"Oh my god, Hakim is er en hij en z'n vriend komen hier heen." Snel deed ze haar haar goed en drinkte nonchalant van haar ice frappe."Hey Doun," Hoorde ik Hakim zeggen, ik draaide me om en glimlachte. "Hey Hakim." Hij en zijn vriend schoven bij ons aan. "Hey Yosra" Hoorde ik Hakim opeens zeggen tegen haar, verrast keek ik naar hun. Haar wangen werden rood en ze keek eindelijk op. "Hoi Hakim," Glimlachte ze nerveus. Hakim bleef met ons een conversatie aangaan terwijl zijn vriend rustig naast hem zat en zijn ogen soms de mijne vonden.
"Dus Dounia," Begon Hakim opeens, vragend keek ik hem aan. "18 hè? Is er nog niemand je hand komen vragen? Ik heb gehoord van mensen dat er iemand langskomt bij jullie," Ik rolde mijn ogen, maar voelde me wangen wel rood worden. "Dat is niet voor mij. Ze komen voor mijn zus." Hakim keek me aan met een blik van 'waarom moet je liegen?' Ik lachte een beetje. "Wollah, ze komen voor Soukaina." Hakim knikte uiteindelijk en zo hebben we onze avond uiteindelijk gespend. Met Yosra, Hakim en Yassine. Ik kwam pas na een halfuur erachter hoe hij heette.
Weken gingen voorbij en steeds zag ik Yassine meer.
Als we elkaar zagen zeiden we of hoi, glimlachten we naar elkaar of negeerden elkaar. Ook kwam ik hem elke koopavond tegen. En steeds ving ik zijn blik. Wat ik eerlijk gezegd eng vond."Wat heb ik gehoord?" Vragend keek ik naar Yosra. "Wat heb je gehoord?" Vroeg ik. "Dat weet je best, jongedame." Ik rolde mijn ogen. "Nee, anders zou ik het niet vragen. Sukkel." Zei ik geirriteerd. Ik zat lekker rustig in de kantine, want ik had een tussenuur, huiswerk te maken totdat Yosra kwam om mijn rust te verstoren.
"Yassine vindt jou leuk." Glimlacht Yosra, met opgetrokken wenkbrauwen keek ik haar aan. "Wat? Wie zei dat?" Dat kon echt niet. Ik had nog nooit echt met hem gepraat dus hoe kan hij al zeggen dat ie me leuk vind? "Zijn zus is bevriend met mijn zus. Ze zei het blijkbaar tegen me zus, dus me zus zei het weer tegen mij." Legde ze uit. Lachend schudde ik mijn hoofd. "Wat kan jij goed liegen Yosra." Yosra keek me ongelovelijk aan. "Wollah! Ik zweer het dat zijn zus dat tegen mijn zus zei. Vraag maar zelf!" Ik knikte maar wat met mijn hoofd. Ik had geen zin in dit. Ik hoef niks te maken hebben met jongens. Jongens zijn walgelijk.
"Vind je hem ook leuk?" Geirriteerd keek ik d'r aan. "Hoe kan ik hem leuk vinden als ik hem niet eens ken? Hou op, alsjeblieft." Mompelde ik en ging verder met mijn huiswerk. "Heb een beetje lol in je leven Dounia, je bent alleen maar met school bezig, Wollah." Ik haalde mijn schouders op.
"Ik heb genoeg lol in mijn leven. En ik wil zo snel mogelijk mijn school afmaken Yosra. Dat begrijp je toch wel?" Ze knikte. "Maar een beetje fun kan geen kwaad, toch?" Ik zuchtte. "Wat voor fun?" Yosra glimlachte breed. "Ga op een date met Yassine!" Riep ze. Ik schudde lachend mijn hoofd.
"No fucking way. Ik doe niet aan dates en al helemaal niet aan relaties. Als Yassine mij 'oh zo leuk' vind, moet ie maar een paar ballen groeien en mijn hand komen vragen. Klaar. Je weet wat er met mijn nicht, Hajar, is gebeurd toch? Ik wil niet net als haar die fout maken. En ik hoef geen vriend of iets, in mijn leven om lol te hebben." Zeg ik duidelijk en Yosra knikt uiteindelijk.
"I don't need a man."
JE LEEST
Hopeloos Verliefd
RomansaMeestal hoor je dat het meisje hopeloos verliefd is op de de jongen. Maar wat als het nu omgedraaid wordt? De 21-jarige Yassine Zahir kan de 18-jarige Dounia Al Majid maar niet uit zijn hoofd krijgen. Toen hij haar zag was het voor hem gewoon liefde...