42

2.2K 102 7
                                    

Het is bijna zover. Dounia ligt in het ziekenhuis, want haar water is gebroken. Hun zoontje komt eraan, Alhamdullilah. In Shaa Allah is hun zootje gezond en mankeert hij niks.

"Yassine ik heb zo'n pijn" Mompelt ze en tranen rollen over haar wangen. Yassine drukt een lange kus op haar hand en fluistert allemaal lieve dingen. "Het komt goed habibti. Ik ben bij je, je ouders, mijn ouders. Nu zijn de rollen omgedraaid he. Nu lig jij in het ziekenhuis ipv mensen uit het ziekenhuis helpen." Dounia lacht en sluit haar ogen als ze nog een steek krijgt in haar buik. Ze laat een pijnlijke kreun en Yassine zoekt meteen voor een zuster. "Mevrouw, mijn vrouw moet bevallen maar ze krijgt steeds steken in haar buik. Wanneer komt onze zoontje nou?" Vraagt hij ongeduldig. De mevrouw lacht en kijkt op wat papieren. "Ik ga een dokter halen meneer. Blijft u vooral kalm."

4 lange uren zijn voorbij gegaan totdat Dounia eindelijk kon gaan bevallen.
En nu, na 4/5 lange uren is Alhamdullilah hun zoontje eruit gekomen. Het gehuil van baby's vult de kamer en de zuster geeft meteen Dounia haar zoontje. Ze laat tranen van blijdschap. "Het is je gelukt." Mompelt Yassine en ook zijn wangen zijn helemaal nat van de tranen. "Wat wordt de naam?" Vraagt de zuster glimlachend. "Amir Zahir"

6 maanden verder

"Oké boys, ik zie jullie overmorgen ja?" Zegt Yassine en de jongens roepen een ja. "Oké ciao!" Yassine steekt zijn duim op, you know wat die boys altijd doen, en loopt snel richting zijn auto. Hij pakt zijn telefoon en belt Dounia op.

"Alo" Neemt ze op. "Alo Dounia, ik ben net klaar met trainen, ik kom nu naar huis saffe?" Zegt hij. "Ja, ik ga Amir laten slapen dus kom rustig binnen." Zegt ze. "Ja is goed. Wat gaan we eten vanavond?" Vraagt hij meteen. "Tajine." Yassine roept een yes en zegt nog een doei voordat die ophangt.

Rustig komt Yassine naar binnen, maar ziet dat Dounia met Amir in haar armen loopt. "Amir!" Zijn zoontje kijkt meteen op en steekt zijn armen uit naar zijn vader. "Is papa thuis gekomen?" Yassine pakt zijn zoontje van zijn vrouw over en drukt een kus op haar wang. "Hij wou niet slapen. Ik denk dat die op jou wachtte." Lacht Dounia.

Hij bekijkt zijn vrouw en ziet dat er wat anders is aan haar. "Kiz, er is wat anders aan jou. Wat heb je gedaan?" Yassine bekijkt haar nog een keer. Ze heeft een trainingspak aan van Yassine uit Marokko en haar haar is gewoon los. Hij bekijkt haar nog een keer en ziet het dan. "Heb jij je haar geverfd?" Dounia knikt en gaat met haar handen door haar haren. "Vindt je het mooi?" Yassine knikt en gaat met zijn hand door haar haren. "Wie heeft je haar geverfd?" Vraagt Yassine en drukt een kus op Amir zijn wang. Hij loopt achter Dounia aan naar de keuken. "Dilara heeft het geverfd." Yassine knikt goedkeurend. "Is mooi geworden." Dounia glimlacht en doet haar haar in een knot. "Ik ben in de woonkamer." Dounia knikt.

Yassine gaat op de bank zitten met Amir en drukt een kus op zijn wang. Hij maakt een paar geluidjes en wilt opstaan van zijn vader zijn schoot. "Wil je niet bij papa zitten?" Amir maakt nog een geluidje en Yassine lacht. Hij kijkt in zijn zoontje zijn ogen en ziet meteen die van zijn vrouw. Amir heeft alles van zijn vader behalve de ogen. Hij heeft zijn mooie groene ogen te danken aan zijn moeder.

"Dounia!" Roept Yassine waarna hij een ja terugkrijgt. "Gaan we vanavond stad? Is koopavond." Yassine staat op om Amir in zijn bed te leggen. Gelukkig is die in slaap gevallen. "Gaan we koopavond?" Vraagt Yassine nog een keer als die de keuken in komt gelopen. "Kan. Om hoelaat wil je gaan dan?" Vraagt Dounia. Yassine kijkt op zijn horloge en ziet dat het net 5 uur is geweest. "We kunnen ook ergens in de stad eten." Stelt Yassine voor en Dounia knikt. "Dan kunnen we dit morgen eten." Zegt Dounia en begint alles op te ruimen. "Echte allochtoon jij." Lacht hij en loopt alvast richting hun kamer.

"Oh matchy matchy hoor." Zegt Yassine als hij ziet dat ze dezelfde dingen aanhebben. Dounia heeft een witte lange blouse aan met een zwarte broek en Yassine ook maar dan gewoon een wit overhemd. Een leren jas allebei en dezelfde Valentino's. "Ik ga de kinderwagen alvast in de auto doen." Zegt Yassine en Dounia knikt. "Ik kom dan naar beneden." Yassine knikt en pakt zijn portemonee van zijn nachtkastje. Dounia pakt Amir die weer wakker geworden is en begint hem aan te kleden.

Yassinezahir - 😍

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Yassinezahir - 😍

Hopeloos Verliefd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu