Dounia
"Dounia, Dounia" Hoor ik me moeder zachtjes zeggen. Ik kijk op de wekker naast me en zie dat het net 9 uur 's ochtends is geweest. "Ja?" Zeg ik en ga rechtop zitten. "Kom opstaan, je zou met Soufiane naar Amsterdam gaan toch?" Ik knik en plof terug neer op me kussen. "Is Souf al wakker?" Vraag ik, ze knikt en opent mijn gordijnen. "Yallah sta," Ik laat een zucht en sta uiteindelijk op.
"He he, daar is ze hoor." Ik rol met mijn ogen en pak mijn ontbijt van de aanrecht die me moeder voor mij klaar heeft gemaakt. "Yallah schiet op, ik wil niet laat aankomen daar." Ik rol nog een keer met mijn ogen en begin snel aan mijn ontbijt.
We zijn een maand verder, een maand en ik voel me zo ontzettend slecht. Ik voel me op één of andere manier gewoon leeg, behalve als ik bid. Dan is mijn hart compleet. Het is wat het is. Misschien waren Yassine en ik niet bestemd voor elkaar? Misschien is dit gewoon een teken van Allah SWT.
2 uur later zijn we in Amsterdam. Soufiane die wou per se daar naar een paar winkels. Ik had toch niks te doen, dus ging ik maar mee.
"Ik ben boven ja? Kijk jij maar hier beneden." Ik knik en begin richting de damesafdeling van een winkel die ik niet ken. Waarschijnlijk is dit een dure merkwinkel, want ik zag net een shirt voor €125 die je ook bij de H&M voor €20 kunt kopen. Ik kijk verder rond maar zie niet echt iets wat me aantrekt. Ik laat een zucht en loop naar boven richting Soufiane.
"Soufiane?" Roep ik zachtjes en ik zie hem zijn hand opsteken. Ik loop richting hem en zie dat hij al veel in zijn armen heeft. "Ga je dat allemaal kopen? Weetje hoe duur deze winkel is?" Zeg ik in het Arabisch en hij haalt alleen zijn schouders op. "Maak je geen zorgen Dounia. Heb jij al wat gevonden?" Ik rol met mijn ogen. Vorige keer zei die dat ookal en toen moest ik hem €50 lenen voor benzine. "Nee ik hoef hier niks. Laten we gaan Soufiane. Ik vind deze winkel niet leuk. Ik wil ook voor mij kijken, nu we toch in Amsterdam zijn." Soufiane laat een zucht en duwt me zachtjes naar voren. "Zeikerd." Mompelt hij en ik wil hem een klap op zijn arm geven als ik Hakim opeens achter Soufiane zie.
"Hakim?" Hij draait zich om en loopt richting ons. "Ewa Souf." Zegt ie eerst en doet zijn ding met Soufiane. Hij geeft mij een kus op de wang en ik kijk rond met wie hij is gekomen, maar ik zie niemand.
"Met wie ben je hier?" Vraagt Souf. "Met een vriend. We blijven hier 5 dagen in een hotel, hij moet bij Ajax trainen want de velden bij Feyenoord zijn nog niet gemaaid en aangezien ze toch tegen Ajax moeten spelen, hebben ze geregeld dat ze ook daar nog een beetje kunnen trainen." Legt hij uit. "Wie dan? Youssef?" Vraagt Soufiane en Hakim schudt zijn hoofd.
"Nee Yassine Zaher."
JE LEEST
Hopeloos Verliefd
RomanceMeestal hoor je dat het meisje hopeloos verliefd is op de de jongen. Maar wat als het nu omgedraaid wordt? De 21-jarige Yassine Zahir kan de 18-jarige Dounia Al Majid maar niet uit zijn hoofd krijgen. Toen hij haar zag was het voor hem gewoon liefde...