34

3.3K 130 17
                                    

"Dounia! Schiet op" Roept Yassine naar Dounia die nog een paar spullen in haar tas gooit. "Ja ja ik kom. Rustig." Yassine zucht en bekijkt zich nog een keer in de spiegel.
"Snel jonge, ik wil eten." Dounia rolt haar ogen en pakt 2 boterhamzakjes waar ze gisteravond brood in heeft gedaan die ze heeft gesmeerd. "Wat een zeikerd ben je ook." Mompelt ze en doet haar schoenen aan.

Snel lopen ze richting hun auto met hun koffers en stappen in. "Wanneer ga je me vertellen naar waar we toe gaan?" Vraagt Dounia en Yassine glimlacht geheimzinnig. "Sabr habibti sabr." Dounia rolt haar ogen maar toch komt er een glimlach op haar gezicht. "Voor wat gaan we eigenlijk?" Yassine laat een geirriteerde zucht. "Vraag nog 1 keer, dan laat ik je gewoon thuis." Dounia rolt met haar ogen en gaat met haar armen over elkaar zitten. "Klein kind." Mompelt Yassine en rijd weg. Dounia steekt kinderachtig haar tong uit naar hem en doet muziek op.

Als Yassine over de grens is bij België, stopt hij bij een tankstation. Hij kijkt naar Dounia en ziet dat ze nog slaapt. Snel stapt hij uit, tankt en loopt naar binnen. Hij pakt wat te eten en 4 Redbull en 2 flesjes water. Snel rekent hij af en loopt weer terug naar de auto. Hij ziet dat Dounia nog slaapt en pakt zijn jas. Hij legt hem over Dounia heen en start de auto. Dounia moet blij wezen met zo'n man net als mij, denkt Yassine.

Langzamerhand begint Dounia wakker te worden. Ze opent haar ogen en ziet dat ze nog steeds aan het rijden zijn. Ze gaat rechtop zitten en kijkt naar Yassine. Hij is aan de telefoon terwijl die auto aan het rijden is. Goedzo Yassine. Dounia strekt zichzelf uit en laat een zucht. Ze kijkt voor haar en ziet op het dashboard eten en drinken staan. Ze pakt een broodje en opent een redbull. Ze kan geen genoeg krijgen van Redbull. "Tamam abi is goed. Ciao." Yassine hangt op en stopt zijn telefoon terug in zijn zak.

"Wie was dat?" Yassine kijkt naar Dounia en pakt haar Redbull af. "Deze waren niet voor jou bestemd mevrouw. Ik had deze voor mezelf gekocht. Ik heb voor jou water gekocht." Dounia rolt met haar ogen en pakt haar redbull weer terug. "Nou en. Wie was dat?" Ze neemt nog een hap van haar broodje en laat Yassine ook een hap nemen. "Murat zijn broertje." "Yusuf?" Yassine knikt en opent ook zijn broodje. "Ja ken je hem?" Ze knikt.

"Hij vond mij leuk" Yassine stopt met eten en kijkt haar met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Pardon? Hij vond jou leuk? Wanneer?" Dounia lacht en haalt haar schouders op. "Paar jaar geleden ofzo." Yassine knikt. "Gelukkig weet die dat we getrouwd zijn." Dounia lacht nog steeds en knikt. "Hij heeft zelf ook een vriendin volgens mij." Yassine haalt zijn schouders op. "Ik niet weten" Dounia lacht en drinkt haar Redbull op.

"Waar zijn we eigenlijk?" Yassine grijnst en haalt zijn schouders op. "Zoek maar uit." Dounia rolt met haar ogen en begint om haar heen te kijken. "We zijn in Frankrijk" Yassine kijkt haar nep verrasst aan. "Nee joh? Echt waar? Hoe raad je het?" Dounia rolt met haar ogen en kijkt of ze weet in welke stad ze zijn. "De kentekens duh. Maar welke stad zijn we?" Yassine haalt weer zijn schouders op. "Ik niet weten." "Je bent zo irritant he, weetje dat?" Yassine lacht. "Oui oui." Dounia rolt haar ogen en doet haar raam open. "Doe je kop naar binnen. Je lijkt op een hond zo." Lacht Yassine en Dounia geeft hem een stomp op zijn arm.

Na nog een tijdje rondrijden zijn ze eindelijk bij een hotel aangekomen. "Kon je me niet gewoon vertellen dat we in Parijs zijn? Was dat zo moeilijk?" Yassine kijkt met open mond naar Dounia. "Ik zou maar niet veel praten, want wie was hier degene die de Eiffeltoren recht voor zijn neus zag, maar zo dom is om niet te weten dat we in Parijs zijn?" Dounia kijkt hem met een dodelijke blik aan. "Je gaat spijt krijgen." Yassine kijkt haar met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Ga je nou maar klaarmaken, we gaan wat eten." Dounia gooit een kussen naar zijn gezicht en begint zich om te kleden.

"Bonjour Miseur et Madam, table pour deux?" Vraagt het meisje. "Oui, s'il vous plaît." Antwoord Yassine en het meisje wijst ze een tafel aan. "Merci." Glimlacht Dounia als ze de menukaart geeft. "Wilt u alvast wat drinken?" "Oui, 2 cola, s'il vous plaît." "D'accord" Het meisje loopt weg en Yassine en Dounia kijken het menu door. (Allochtonen be like; eigen taal en nederlands door elkaar praten😂)

Hopeloos Verliefd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu