Yassine
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van Dounia. Hoe ze alles vertelde en hoe en wat. Het verbaasde me ook dat ze zo open was, normaal was ze nooit zo. Ze hield altijd liever dingen voor haarzelf en wou liever niet dat andere mensen te veel van haar wisten.
"Ik ben Yassine Zahir, 21 jaar oud en kom ook uit Rotterdam." Begin ik met vertellen. "Ik ben ook Marokkaans dus." Maryam knikt en Gulten stelt de volgende vraag. Ik had echt zo'n trots gevoel toen ik Maryam en Gulten zo zag staan. Maryam is mijn nichtje, maar Gulten tegelijkertijd ook, want ik ken Gulten ook echt van kleins af aan door haar familie en Maryam natuurlijk.
"Wat moet jou ideale vrouw sowieso kunnen als jullie zijn getrouwd?" Vraagt ze en ik lach zachtjes. "Ze moet sowieso kunnen koken. En het huis netjes houden etc. Maar als ze niet kan koken, ik zeg je eerlijk dan is dat al een afknapper voor mij man." Zeg ik. "Ja? Waarom vind je dat zo belangrijk?" Vraagt Maryam. "Kijk ik ga niet elke dag iets bestellen of uit eten, geld groeit niet aan de bomen. Ze moet ook kunnen koken voor als er visite ofzo komt snapje? Ik ga niet als mijn of haar ouders komen een kapsalon bestellen, snapje? Bij allochtonen is het al een soort van "taboe" als je niet kunt koken. Waar of niet?" De meeste knikken. "En ik wil als ik thuis kom van een lange dag werk, gelijk aan tafel kunnen aanschuiven en dan lekker kunnen eten. Niet dat ik thuis kom en dat er dan maar een bord met 2 aardappels en een stukje vlees ligt net als bij Nederlanders. Ja sorry, maar dat vult mij maag niet, ik weet niet hoe het hun maag vult maarja." Het publiek lacht en ik kan Dounia ook horen lachen.
"Wat zoek jij nog meer in je ideale vrouw?" Vraagt Gulten en ik laat een zucht. "Ze moet zorgzaam zijn. Kijk, ik ben voetballer en stel ik loop een blessure op, dan neem ik toch wel aan dat mijn vrouw mij gaat verzorgen en helpen toch? En niet gaat zeggen van ja het is niks groots je kan het zelf wel, dit dat. Of van, ja ik help je alleen met dit, maar dat andere moet je zelf maar doen.
Wat ik ook echt belangrijk vind en vooral deze tijd is dat ze op haar eigen benen moet kunnen staan snapje? Ik zeg je eerlijk, ik wil niet dat ze te afhankelijk wordt van mij snapje?" Gulten knikt. "Maar mag ze van jou dan gewoon werken? Want er zijn nog steeds mannen die dat niet willen en vooral binnen onze cultuur zijn er veel mannen die dat niet willen."
"Van mij mag ze werken, tuurlijk. Als ze aan het studeren is en ze is echt al ver gekomen, waarom zou ik dat van haar afnemen? Van mij mag ze zeker werken. Ik heb geen probleem daarmee." Zeg ik. "Ze moet ook wel humor hebben en spontaan zijn. Ik hou daar wel van. Verder heb ik niet echt wat toe te voegen." Zeg ik en ze knikken.
"Je zei zonet dat je voetballer was. Speel je bij een grote club of hoe zit het? Doe je ook nog wat buiten het voetballen, zoals school of iets?" Vraagt Gulten. "Ik heb een contract gekregen bij Feyenoord, dus daar speel ik nu, maar ik ga ook gewoon nog naar school." Vertel ik. "Wat voor opleiding doe je?" "Handel en Onderneming." Zeg ik en ze knikken. "Maar ik neem aan dat als je voetballer bent je eigenlijk geen backup hoeft toch?" Vraagt Maryam en ik haal mijn schouders op. "Ik heb altijd al voetballer willen zijn, maar ook altijd een eigen bedrijf willen hebben." Vertel ik. Ze knikken.
"Oké, voordat we verder gaan met het volgende, wil Yassine hier nog wat zeggen tegen jullie. Ga je gang." Zegt Gulten en glimlacht. Ik schenk haar een glimlach terug.
"Ik heb een tijdje geleden een meisje leren kennen, en het ging goed maar ik heb het verkloot en daar zit ik echt nog elke dag mee, geloof me. Toen kwamen mijn nichtjes, Gulten en Maryam, met de vraag of ik mee wou doen aan deze opdracht. Ik twijfelde eerst, want het zou raar zijn als ik een ander meisje leerde kennen terwijl ik nog soort van met dat andere meisje zit. Maar toen kwam ik erachter dat het meisje dat hier zou zitten, hetzelfde meisje is waar ik van houd."
Ja je hoort het goed mensen.Ik, Yassine Zahir, ben verliefd op Dounia Al Majid en houd van haar.
JE LEEST
Hopeloos Verliefd
Любовные романыMeestal hoor je dat het meisje hopeloos verliefd is op de de jongen. Maar wat als het nu omgedraaid wordt? De 21-jarige Yassine Zahir kan de 18-jarige Dounia Al Majid maar niet uit zijn hoofd krijgen. Toen hij haar zag was het voor hem gewoon liefde...