22

2.8K 134 11
                                    

Het is weer zo ver. Yassine en ik hebben 2 weken lang niet gepraat. Ik zeg eerlijk dat ik hem gewoon altijd op blauw liet en hem negeerde. Ik weet het niet, ik had er gewoon geen zin meer in.
Hij stuurt elke dag nog wel appjes maar het enige wat ik doe is lezen en niet antwoorden.

"En dan nu onze volgende gast, Dounia Al Majid!" Hoor ik Gulten haar stem door een microfoon zeggen. Ik hoor geklap en ik loop richting de stoel die er staat.

Ik kan dus de persoon tegenover mij niet zien

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik kan dus de persoon tegenover mij niet zien. Het is ongelovelijk hoe Gulten en Maryam dit hebben geregeld, twee meisjes van zestien Mash Allah.

"We hebben hier zitten, de 19-jarige Dounia Al Majid. Mag ik zeggen hoe leuk je eruit ziet?" Ik voel mezelf blozen en cover het op door te lachen. Ik heb gewoon wat heel simpels aan.

"Nou het gaat dus als volgt mensen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Nou het gaat dus als volgt mensen. Dounia gaat eerst wat over haar zelf vertellen. Daarna is het de buurt om te vertellen aan de man. Dus ga je gang Dounia. Vertel ons wat je doet, en wat voor type man je zoekt." Vertelt Gulten en ik ben trots op haar dat ze dit zo kan, Mashallah.

"Ik ben Dounia Al Majid, 19 jaar en ik kom uit Rotterdam. Ik ben nu bezig met mijn HBO opleiding voor kinderverpleegster en zit in mijn 2de jaar van het HBO dus." Vertel ik. "Woon je nog bij je ouders?" Vraagt Maryam. Ik knik. "Tuurlijk." "Werk je?" Ik knik. "Waar werk je?" Vraagt Gulten. "In het restaurant van de familie van mijn zwager." Gulten knikt en gaat naar haar volgende kaart.

"Wat zoek je in een man?
"Uiterlijk?" Vraag ik en ze knikken. Ik haal mijn schouders op. "Ik heb niet echt een voorkeur." Zeg ik en dat is ook zo. "Maar hoe zou jij je perfect man omschrijven qua uiterlijk?" Vraagt Maryam en ik begin na te denken. Mijn gedachtes gaan gelijk naar Yassine en voor ik het weet begin ik alles op te noemen dat Yassine ook heeft.

"Bruin/zwart haar, bruin/groene ogen, mooie verzorgde baard, hij moet lang zijn en uuhm, dat was het." Het publiek lacht. "Innerlijk?" Ik laat een zucht.

"Innerlijk... Ik wil iemand die weet wat die wilt. Ik ben niet iemand die steeds terugkomt als hij steeds niet weet wat hij wilt. Alhoewel ik het een paar keer heb gedaan, maar op een gegeven moment, was ik er ook gewoon klaar mee. De maat raakte gewoon vol. Hij moet weten wat die wilt, met mij, met zijn leven. Ik ben niet iemand die graag aan het lijntje wordt gehouden, en stel ik heb dat een beetje door zeg ik er ook gelijk wat van. Ik ben niet bang om dat te zeggen." Ze knikken. "Hmm, straight forward. I like it." Lacht Maryam en Gulten knikt.

"Ik wil ook iemand die gewoon zo kan zeggen van; ga je klaarmaken, we gaan uiteten. Gewoon zo straight to the point en dat we niet thuis steeds zitten met; wat zullen we doen. Snapje? Hij moet ook jaloers zijn, niet te, maar gewoon redelijk. Hij moet niet bij elk bericht dat ik krijg gelijk helemaal mijn telefoon afpakken en door mijn telefoon heen kijken. Als wij man en vrouw zijn, verwacht ik gewoon dat je me vertrouwd en vice versa. Want ja, wat is een relatie zonder vertrouwen?" Ze klappen en het publiek klapt ook. "Daar heb je zeker gelijk in. En verder? Waar moet ie aan voldoen?" Ik lach zachtjes.

"Ik hou ervan als die grapjes kan maken. Gewoon echt van dat droge humor weetje wel? Want als ik niet met hem kan lachen, is dat gewoon een No-Go. Hij moet ook begripvol zijn. Hij moet begrijpen dat ik niet hele dagen thuis ga zitten en ga schoonmaken. Ik heb ook een eigen leven, ik heb ook vriendinnen en werk snapje?" Ze knikken.

"Hij moet ook wel romantisch zijn, daar hou ik wel van." Lach ik en het publiek lacht mee. "En qua geloof?" Vraagt ze.

"Ik heb tegen mezelf altijd al gezegd van, ik wil niet met iemand gaan, die ook gewoon moslim is, en dan niks doet met zijn geloof snapje? We moeten elkaar juist helpen om onszelf te verbeteren en elkaar naar Jannah (hemel) te brengen en elkaar daar weer te ontmoeten. Ik wil iemand die echt gepassioneerd is over zijn geloof en trots is op zijn geloof en afkomst. Maar stel dat dat niet zo is, zou ik meer dan blij zijn om mijn man te gaan helpen met dat. Want ja, einde van de dag ben je nog steeds moslim en je wilt dat je man naar Jannah gaat toch?" Het publiek klapt en ik hoor allemaal gejuich.

"Wat is eigenlijk je afkomst, voor de mensen die het niet weten?" Vraagt Maryam. "Ana Maghrebia." Zeg ik trots en Maryam klapt. "Ze is Marokkaans mensen." Ik lach en kijk naar het publiek. Het zijn er niet veel maar de meeste zijn waarschijnlijk gewoon vrienden en familie van hun.
"Oké en nu door naar degene die tegenover je zit."

"Dus wie hebben wij hier zitten?" Vraagt Gulten als een teken van stel jezelf voor. "Ik ben Yassine Zahir"

Hopeloos Verliefd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu