"Papa cepatlah" Kata Farihah yang sudah tidak sabar untuk pergi ke pantai.
"Sabarlah sayang,papa kan tengah angkat barang ni" Kata Harraz lalu berjalan ke arah bonet kereta untuk meletakkan beg pakaian di dalam bonet tersebut.
"Nampaknya tak sabar betul Farihah ni nak pergi ke pantai" Kata Sara sambil memakai kasut berwarna hitam.
"Mestilah dah lama Farihah tak pergi pantai dengan papa dan mama" Kata Farihah sambil memuncungkan bibirnya.
"Tak comel Farihah muncungkan bibir" Kata Harraz sambil menyentuh bibir Farihah dengan tangannya.
"Kalau mama buat comel pula" Bidas Farihah sambil menggulingkan matanya ke atas.
"Tapi Farihah comel bila buat macam tu sambil senyum" Kata Harraz sambil menarik pipi Farihah.
"Mama ! Tengok papa usik Farihah" Adu Farihah kepada mamanya.
"Kakak manja" Kata Harraz sambil mencuit hidung Farihah lalu dia menolong Farihah memakai tali pinggang keledar.
"Mama ! Tengok papa" Kata Farihah sambil mencebik dan menyilangkan tangannya.
"Abang,janganlah usik Farihah lagi" Kata Sara sambil menunjukkan muka marah di hadapan Harraz.
"Tak payah buat muka macam tulah abang tak takut pun" Kata Harraz sambil tersenyum lalu berjalan ke arah pintu untuk menguncinya.
"See papa kamu memang dah berani dengan mama nanti mama kerja kan dia" Kata Sara lalu masuk ke dalam kereta.
"Papa ! Nanti adik Farihah keluar Farihah nak namakan dia boleh ?" Tanya Farihah sambil memandang ke arah Harraz.
"Suka hati Farihah lah yang penting Farihah bahagia" Kata Harraz sambil tersenyum kemudian dia menumpukan perhatian kepada pemanduannya.
"Tapi Farihah nak cadangkan nama apa ?" Tanya Sara sambil melihat Farihah yang berada di belakangnya.
"Farihah suka nama Rayqal" Kata Farihah sambil menguntumkan senyuman buat Sara.
"Rayqal ?" Soal Sara sendirian sambil memikirkan nama yang telah dicadangkan oleh Farihah.
"Cantik juga" Jawab Harraz yang sedang memandu.
"So macam mana ma ?" Tanya Farihah sambil memicit bahu Sara.
"Cantik nama pilihan Farihah" Kata Sara sambil tersenyum manis ke arah Farihah.
"Kalau papa nak letak nama apa ?" Tanya Farihah sambil memandang Harraz namun tangannya sibuk memicit bahu Sara.
"Papa sukakan nama Fatya" Kata Harraz.
"Fatya ? Cantik juga namanya" Kata Sara yang sudah menjadi juri dalam perbincangan ini.
"Tapi mama pula macam mana ? Ada apa-apa cadangan yang ingin dikemukakan ?" Soal Farihah.
"Eh dah macam dalam tv pula cara dia menanyakan soalan" Kata Sara sambil memandang Farihah namun Farihah sekadar menggaru kepalanya yang tidak terasa gatal.
"Jawablah ma" Kata Farihah.
"Mama tak kisah sebenarnya yang penting adik dilahirkan dalam keadaan sihat" Kata Sara sambil tersenyum.
"Dan mamanya juga sentiasa sihat dan kuat" Kata Harraz sambil memegang tangan Sara.
"InsyaAllah abang" Kata Sara sambil menepuk tangan Harraz.
"Tapi abang kalau Sara tak dapat bertahan abang..."
"Please jangan cakap macam ni abang tak suka" Kata Harraz sambil mengenggam tangan Sara.
YOU ARE READING
Dia Suamiku ✔(editing)
RomanceQaisara Asyillie baru berusia 18 tahun namun dia telah dijodohkan dengan Tengku Harraz Niezal Tengku Harraz Niezal yang disangka meninggal dunia dalam kebakaran kereta 5 tahun telah kembali semula ke Malaysia namun dia tidak kenal siapa Qaisara Asy...