Varsamt släpper jag ner min väska på golvet i det hotellrum vi kommer bo i denna helg. Ett hotell i närheten av Centralstationen, nära till Vasastaden där Oscar ska vara bosatt. Klockan har precis passerat nio på kvällen och vi båda är förvånansvärt trötta. Men hungern, som maten på Max inte hjälpte speciellt mycket åt, är för stor för oss båda för att kunna sova. Så vi har bestämt oss för att leta efter något ställe där vi kan köpa med maten upp hit. Att gå till Oscar nu känns försent, dessutom är det en fredag kväll och chansen att han spenderar den ensam känns ganska liten. Jag får vänta till imorgon.
Jag luktar på min T-shirt för att avgöra om den går att använda för resten av kvällen eller om jag ska byta. En svag doft av svett får mig att rynka på näsan och ogillandes dra av mig det vita plagget. Jag slänger den bredvid min väska och drar upp dragkedjan. Min överfulla väska är inte till mycket hjälp för att hålla kläderna inne utan de faller ner på golvet och en hög suck lämnar min läppar.
"Wow, har du planerat att flytta hit eller?" Skattar Noah fram med en road blick på min väska.
"Man vet aldrig." Jag skämtar till mitt svar och börjar rota efter en tröja jag kan dra på mig. "Nej men jag kunde inte bestämma mig för vad jag skulle ha med så jag packade ner halva min garderob typ."
Mina händer drar tillslut tveksamt upp den mörkblå hoodien med vita stjärnor på, tröjan som egentligen tillhör Oscar. Sorgligt nog är doften borta då jag var tvungen att tvätta den efter att ha spillt Cola över halva plagget. Men den ändå lika betydelsefull som innan incidenten. Försiktigt drar jag på mig den och reser mig upp från golvet. Noah ger mig ett varmt leende som jag besvarar, han vet att det är Oscars tröja.
När vi en halvtimme senare vandrar över Göteborgs gator söker jag hela tiden med blicken efter Oscar. Även om han förmodligen inte ens är här så är det honom jag letar efter. Bland alla människor är det hans kalufs jag vill se. Men finner honom, det gör jag inte.
"Här då?" Frågar Noah och jag ägnar min uppmärksamhet till den långe killen bredvid mig. Jag följer blicken åt det håll han pekar på och möts av en thaimat resturang. Jag har aldrig ätit det, eller i alla fall under den tiden jag kan minnas.
"Visst jag kan prova." Ler jag till svar och Noah ser på mig med höjda ögonbryn.
"Har du inte hunnit äta thaimat än?" Frågar han skeptiskt men med en skämtsam ton i grunden.
"Nepp." Yttrar jag bara och ett klingande skratt lämnar hans läppar.
"Du har missat livets mat." Han öppnar dörren in till restaurangen som är inrett med mörka möbler och ljusa väggar.
Vi beställer en varsin rätt, eller Noah beställer en varsin rätt till oss som han är säker på att jag kommer tycka om. I väntan på maten slår vi oss ner vid ett bord.
"Hur känns det?" Han ser lurigt in i mina ögon och jag flinar åt hans uttryck.
"Jag är jättenervös men det känns ändå bra. Jag hoppas att allt går bra bara." Mumlar jag fram och placerar hakan i mina händer. "Fastän jag inte känner han så längtar jag efter honom."
__
Tråkigt och dåligt kapitel men jag gillar att dra ut på det alla vill ha<3334244 lovar att det kommer riktigt snart